Detta slipper vi till jul!
Var i mataffären och där frontar man med choklad, knäck, polkagrisar, pepparkakor, alkoholfri glögg mm mm. Samt Samarin
Bra kombo för dom som äter så att kroppen far illa! Men vi slipper tänka på Samarin, vi!
//Fat makes Me fit//
Läste nån kommentar häromdagen om nån som suckade över att snart bli så däst av all julmaten… Det slipper vi också 
Det är verkligen inte svårt att vara LCHFare över jul. Borden dignar av rätt och gott!
Igår blev jag bjuden på lunch 'ute'. Det var bara att förse sig - buffévariant. Ingen människa skulle ha tänkt att jag åt på nåt särskilt sätt..
Tills jag 'plötsligt' inte tog någon efterrätt..
Jag blev full i skratt där jag satt, som typ den enda utan slisk i hela restaurangen. Det väckte uppmärksamhet bland dem som satt i min närhet! Säkert verkar det för vissa som om vi, efter att ha frossat i god mat, plötsligt får 'bantningspanik' och avstår från efterrrätt/kaka till kaffet och inbillar oss att det ska räcka.
När det egentligen är väldigt långt ifrån 'bantningspanik'. Jag vill bara inte ha gegget. Och det ju är ja-sägandet till maten som är grejjen, inte nej-sägandet till det andra.
Men de eventuella missförstånden bjussar jag på. 
#1 Däst av julmaten lär iaf jag bli.
Dels beroende på att det alltid trycks ner några extra portioner. Men också för att jag faktiskt tillåter mig en del julgodsaker. Kanske lite marsipangodis o lite mandelmusslor o lite choklad o lite rödkål o lite annat smått o gott. 

Samarin är min pappas favoritdryck. När jag var liten hade vi faktiskt också en skiva med några farbröder som sjöng på nåt konstigt språk. Jag tror en av deras sånger handlade om Samarin. Texten gick ungefär så här:
"Oii åå livv innö jello Samarin, jello Samarin, jello Samarin…"
Skämt åsido, jag trodde ett tag att jag hade ärvt min pappas mage. Men det var innan jag började med LCHF.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus
#4 Hehe..
Samarin och Jell-O kan säkert kopplas om man gör studier. Så troligen har du rätt om sången.
jag behöver faktiskt samarin emellanåt! Utan att fuska! SÅ håna inte det ni! 
….och här är fler grejer man slipper oroa sig för…..himmel så skönt!
Jag är glad över att slippa tankemonstren över jul. De som hoppar och stör i min hjärna så fort jag äter något stärkelserikt - "när kommer det mer, när får du äta nästa gång, tänk om maten tar slut?"
Haha, vilket vansinne. Jag ska njuta av allt jag kan äta - utan skuld.