Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 6010 ggr
Jojo55
0

Bästa stevian?

Det finns ett otal varianter av Stevia. Droppar, pulver med och utan bismak och i olka koncentrationer.

Själv använder jag Stevia Premium från Stevia.se och är ganska nöjd med den. Men nog kan jag tycka mig ana en viss bismak om man tar mycket och det är den enda sort jag provat. Men i teet funkar det!

Vilken är den bästa Stevian? Med "bästa" menar jag den som har minst bismak och fungerar bäst som ersättning för socker rent smakmässigt. Vad tycker du?

Jojo55
0

Putt!

[Pennylane1]
0

ingen om du frågar mig… men steviasocker kanske funkar bra, det har jag inte testat…

Cessy
1

Har inget att jämföra med utan använder droppar som jag alltid blandar med sukrin melis. Det sägs att blandar man två sötningsmedel så ska bådas bismaker liksom slås ut. Nu bakar jag så sällan o använder sällan sötningsmedel så jag har inte fått någon uppfattning om detta är sant eller inte. Sist gjorde jag glass i somras o tog lite av båda två o det var inte tillräckligt för det smakade inte sött alls, men jag var rädd för bismakerna o sedan har jag inte haft lust o experimentera mera.

Marianns LCHF Mat & bak
0

Det stämmer med att om man blandar två olika sötningsmedel som erythritol (sukrin, sötin och sötrix) med stevia så kan man komma ner i så låga doser av dem båda att inga bismaker upplevs av någon av dem.

ex 2-3 msk erythritol och 174 krm stevia.

[Pennylane1]
4

iiiiiihhhhhhhhhh 174 krm!!! Tungan ute(det ska vara 1/4  men ingen är väl så tokig att de inte fattar att / råkade bli en sjua Flört)

Marianns LCHF Mat & bak
0

jisses vad jobbigt å räkna alla de måtten… Tyst