Nackdel med lchf
Garderoberna har börjat uppföra sig konstigt igen. Numera blir kläderna större som man hänger in. Förut var det tvärtom.
5 kg på tre veckor och 7 cm runt midjan!

Det irriterar mig att dyr medicin mot värk och sur mage bara ligger och dräller och aldrig blir uppäten..

Mina Inolaxol ligger och dammar i skåpet. 

Jag är aldrig sugen på kakor längre…
Kombinerat med presenilitet är det inget vidare med LCHF! Man köper hem grejer på slentrian som sen bli liggande och blir dåligt!
Jag gillar detta inlägg hehehe.
Samtidigt som jag läste detta så hoppade mamma av vågen och sa JAAAAAAAAA, jag har gott ner 3 kilo. Jag fick henne att börja med LCHF kost sedan 1 1/2 vecka bakåt.

Alla mina brallor har blivit väldigt vida, och jag anser mig inte ha råd att investera i nya, så jag drar ihop dem med svångremmen. Min fru säger att jag ser ut som en "ayaca" (tamal) när byxor och skjorta dras ihop med livremmen.
Och ayaca ingår inte längre i mitt kosthåll. Ayaca, eller tamal, görs av majs som man kokar och sedan river och slår in i majsens täckblad, som dras åt med en knut på mitten, innan den bakas i ugnen.
Visst är det härligt!!!
"En stund i taget - här & nu"
Två påsar skorpor och en halv godispåse ligger i skåpet och samlar damm.
Hur sopsorteras fulla mjöl- och sockerpåsar?
Måste köpa nya byxor.
Tänker att man ska unna sig lite hallon och grädde på kvällen - sedan glömmer man totalt bort det för man var inte sugen alls.

Hudkrämen står oanvänd

#10 Hudkrämen står oanvänd?? Now you lost me… 
#11 antar att #10 menar att huden är mindre torr så man inte behöver smörja sig i tid och otid…är själv "drabbad" av samma fenomen som följd av LCHF.
http://www.winthers-skafferi.se/
Det känns som om äggen alltid är slut, fast man köper ofta o då 50 åt gången.

Precis som Lena123 säger, huden är len som en bebis-rumpa!

Man får slänga dotterns lördagsgodis för det går inte åt! 
Aha! Nu förstår jag varför jag inte behövt smörja in mig efter att ha varit i solen på hela sommaren. Jag som brukar göra av med litervis av bodylotion… Har inte tänkt på att det är en "biverkning" av LCHF.

Ja, alltså, det är verkligen jättejobbigt det här med lchf. jag ska på finfinfest på lördag och kan inte ha min allra vackraste klänning, den bara åker ner över brösten på mig, den har blivit så stor.
Funderar på att moffa kakor fram tills lördag och gå upp lite i vikt, det är billigare än att köpa en ny finklänning.
Jäkla LCHF. bara förstör.

Bortskänkes!!!
Så gott som fulla paket:
2 kg rågmjöl
2 kg vetemjöl
1 kg havregryn
2 kg socker
i fl jordnötsolja
2 pkt spagetti
i kg snabbmakaroner.
+ lite annat

Mvh Ballo.
Min hemsida med lite om mig och mitt liv. Min hemsida
Alla kläder är för stora, i skafferiet står mjöl, gryn och pasta och samlar damm och köket är fullt av fettfläckar. Dessutom är äggen ALLTID slut!

Mvh Ballo.
Min hemsida med lite om mig och mitt liv. Min hemsida

Exakt äggen är alltid slut, min äggmora påstår att jag ljuger när jag påstår att dom är det. För hon vet att jag nyligen köpt säger hon 
#18 skänk bort till nån som vill ha elendet i dessa tider är ju inte alla lchf:are ännu tyvärr.
Har man lust o städa bakom spisen så får man dessutom dålig utdelning numera, inget rassel efter tappat ris, makaroner o majs 

Att andra tror att man börjat med en ny dum diet.
Att andra tror jag gör något livsfarligt och försöker predika en massa skit.
Det känns som om någon gett mig en lyckodrog och får inte dela med mig fasten den inte har några biverkningar och inte kostar något och aldrig tar slut. 

Bryr mig mer och mer om vad jag stoppar i mig som inte har med vikten att göra. Hjälp! Jag håller på att bli en LCHF-freakig Anna Skipper-variant!!!!

Jag fick slänga en massa astmamedecin.. och så får jag inte gå på årliga läkarbesök.. inte ens till astmasköterskan.. får alldrig komma bort från jobbet ens för en dag!!
Men den störta nackdelen är att den ekologiska grädden allt som oftast e slut i affären!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Jag får inte gå till astmasköterskan längre, men de kallar mig till vampyrcentralen
och tappar mig på blod och om jag inte börjar dagen med tre muggar kaffe svimmar, så lågt har mitt Blodtryck blivit.
Tutan håller på att torka ihop i bilen eftersom jag varken tutar, hytter med näven eller riktar oanständiga fingrar efter medtrafikanter längre.
Jag håller på att slita ut mina löparskor, dumma LCHF, det hände ALDRIG innan.
Fabricati diem, pvnc!

Ska det vara såhär ska till och med skorna bli större för fötterna krymper…Det e ju dyrt med skor:)
Förslag till vad man kan fylla kyl o sval med efterlyses!???
Min kyl o sval blir inte fyllda - så de drar så mycket el "i onödan"!!!
Vet inte vad jag ska fylla kylen o svalen med för att få "valuta för el-pengarna"… Lägger jag i för mkt så hinner jag inte äta upp maten förrän maten själv "kryper ut"…
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Det går alldeles för lite pengar per vecka till affären, har slutat röka för ett par år sedan och nu blir maten också billigare med LCHF, som pensionär får man ju dålig samvete när man inte kan klaga, inga mediciner behöver jag heller, astmamedicin fick jag sluta med, blodtrycket som började bli hög har gått ner. Och man kan inte ens klaga att man inte får äta god mat!

Jag har börjat bli hes av att svara på alla frågor på jobbet om "min" diet. Ett och annat hånflin också. Men det bjuder jag på. Dom flinar inte längre heller, inte när dom ser att det blir mindre av mig och en mycket piggare variant också!
Allt diskmedel som går åt till att få bort fettet! Extra körningar av diskmaskinen med bara fläktkåpan i.
Det blir dyrt , det här… *mutter*
**Surface of Velvet
**Core of Steel
Mindre smulor på mattan under vardagsrumsbordet dottern har godislöfte och får bara äta popcorn, sonen inte så förtjust i chips vad göra? Kjolarna hänger på trekvart och jag törs inte visa ändalykten på jobbet. Äggen alltid slut, inget adrenalin längre, de få gånger jag blir arg, då är det befogat och då är jag så arg så att jag inte ens skriker - familjen änner inte igen maka och mor…
Dessutom tjatar jag inte om att gå ut på restaurang i tid och otid, det är så besvärligt att beställa lchf att jag hellre sitter hemma med mitt bacon och mitt smör…

Det finns så lite på hyllorna i mataffären som lockar nu…
Min 90% kakao chokladkaka som har legat i kylen i 2 månader nu och bara skräpat :/ Har tagit 1 bit av den bara (köpte den vid start med LCHF för att ha något att "unna" mig med på lördagarna, men det visade sig dock vara onödigt..)
Hade det varit för ett år sedan hade den inte ens hunnit in i kylen innan den blivit uppäten.
Skit e det….
äggen e slut, grädden har hål i botten, smöret hinner liksom inte in i kylen förräns paketet e tomt. Mina vänner kommer på besök när middagen nästan e klar men en konstig lyster i ögonen… och ja självklart e dom välkomna till bords.
Sockermonstret har dött. Häromdagen "hittade" jag 14 000 kr på matkontot. Det e vad som inte längre går åt till kolhydrater… Ibs'en har dött och sömnproblemen har försvunnit - fan vet var..
ja, det e skit me alltihopa….
Monica Hansson
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Man kan inte fisa längre… 

Kul tråd 
Jag måste nog börja träna, skit också!
Förrut var ryggen så stel att det inte behövdes några muskler, men nu börjar det knaka och röra på sig.
Antagligen behövs det nu muskler för att lyckas att hålla sin kropp uppe.
Kommer nog att bli dyrt med gym kort och träningskläder.

Det är så himla jobbigt att tvätta bort stärkelsen ur vetemjölet…
Medarbeterare på Kost
Mitt hem översvämmas av äggkartonger, får springa till pappåtervinningen stup i kvarten. Och kompasten översvämmas av äggskal.
Helt plötsligt är kokosolja bra till allt. Smörja ansiktet, under armarna, i håret, att äta några msk dagligen, mot fotsvamp, candida, infektioner.
Snart är skafferierna och toalettskåpen helt tomma på alla andra krämer, salvor o dyl. Vad skall jag fylla skåpen med då!!!!

Jag får fettfläckar på alla mina kläder
. Har nu insett varför vissa använder förkläden och försöker påminna mig att göra det numera.
Någon som har tips på hur man ska få bort dessa fläckar??

T-grön! Funkar men kan ta färgen, har hänt på ett plagg för mig, men har kört det på många och plagget är förstört ändå. Ibland kan man ju färga plagget och rädda det på så sätt (efter T-grönbehandlingen)
Prova på en fåll eller så om färgen håller!

Det kommer att bli dyrt det här med LCHF.. har bara hållit på i 1½ vecka och redan håller maken och sonen på att äta oss ur huset!!
Soppåsarna brukar jag ställa utanför på trappan. Nu har det blivit en stor fettfläck på stentrappan som inte går bort. Nu får jag bygga en helt ny stentrappa tack vare lchf.

#41: Äschh kör på och säg att det är batik!
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
jag har upfattat denna tråd som att man ska skriva sådant som egentligen är positivt fast låtsats att det är negativt… nu börjar det bli en massa vanligt "gnäll" i rätt många inlägg, (inta alla och specificerar inte vilka dock!!) tycker jag, var det så TS menade!? Va ?? va??!

Ja, fettfläckar på kläderna som vägrar gå bort! Och jag förstår inte hur äggen bara kan försvinna så fort…
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Jag blir ju aldrig trött när jag är ute och springer längre. Jag har inte tid att ränna runt i timmar. Bättre var det förr då promenaden fram och tillbaka till brevlådan räckte! 
Jag älskar att skriva… … men nu blir ju inköpslistorna så korta!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
Jag älskar att vara ute med hunden och promenera. Nu får jag bära hem hunden sista biten.

Ja, själv hade jag planerat att gå ner i vikt och sparar pengar för att kunna köpa en massa nya kläder! Men nu verkar det även som att karln går ner i vikt, så nu måste vi spara DUBBELT så mycket! *vi blir nog ruinerade på detta* 

man går och storhandlar med syrran, hennes vagn är FULL och min är 1/3 full. Hennes går på 7-800, mitt går på 1400..
MEN min mat kommer räcka 1,5 månad (förutom att jag kommer behöva köpa lite grädde, mjölk, ägg o grönsaker)
Hälften av det som är i hennes vagn kommer ta slut inom 1 vecka. (kanske mer)
När jag kommer hem inser jag problem med nr2 med LCHF. Min frys är för liten! Men lyckas iaf trycka in det mesta den här gången. *pust*
Hunden har också gått över till lchf. Vi slåss om fläskkotletterna.
Hunden tittar snett på mig när jag steker mina bacon. Jag får inte ha något ifred.
För att klara fettfläckarna måste jag köpa flytande galltvål. Det kräver att åka många mil hemifrån, så många flaskor per resa blir dyrt
Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Det har blivit tråkigt att gå och handla. Förut kunde jag strosa runt bland hyllorna och hitta en massa spännande matvaror att prova, nya flingsorter och bakverk och drycker av alla de slag. Nu är det liksom bara köttdisken-mejeridisken-kassan. Ingen omväxling alls!

Vi hinner inte titta på TV längre för sexlusten har kommit tillbaka med besked 

Just det där har jag också märkt, med vissa biverkningar av blodtrycksmedicin bleknande i minnet.

#55 hahahaah!! Klockren!!
Man kan inte följa med på de bantande arbetskamraternas mellanmål/fika längre. Man är ju redan så mätt.
Jag kan inte ens njuta av en kanelbulle på jobbfikat eftersom jag fortfarande är för proppmätt 4 timmar efter lunch. 
#55 - 

Jag har fortfarande inte kommit på vad jag ska ha skafferiet till…
Kylen-kombo-svalen måste jag byta ut till en flera nummer mindre storlek. Vilket slöseri att göra sig av med kyl o spendera pfenningar på mindre…
Frysen har jag ännu inte kunnat köpa…
Nu när jag även använder kokosfett som hudkräm, ägg som schampo, vinäger som balsam - så har jag också ett halvt badrum fyllt med diverse väldoftande kemikalier som jag måste göra mig av med… Känns inte miljövänligt alls…
Tråkigt är det också att inte kunna köpa hem nå'n pizza för att jag är lat och bekväm. Nu är det ju bekvämare att göra egen pizza, utan pizzabotten…
Lite knepigt också att bjuda hem kompisar på pizza - när de förväntar sig en botten under pizzan… Så mycket att förklara…
Har massa med kolhydratsrik mat som bara ligger och dammar från när mitt ex brukade bo mycket hos mig ;O what to do what to do?
Min frys är fullt av mat som väntar på att nån kolhydratälkare vän ska komma och hämta.
Det värsta är all slöseri med pengar. Alla mina insulinsprutor som liger i kylen OANVÄNDA 

#62: Känner igen det där jag hade en rejäl laddning Xyliproct som låg i kylen och väntade och jag hade stoppat undan några stycken i kylen på jobbet också
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
# Visst är det skönt att slippa insulinet?
Jag har inte gått ner så mycket med LCHF men bara kunna leva utan insulin är redan en stor vinst.

Vad ska jag nu har för nyårslöfte i år
när jag inte kan börja en ny bantningskur på nyårsdagen ………?
Skaffieret krympte till bara ett överkskåp varav en av hyllorna innehöll enbart te i alla dess sorter.
Kryddhyllan har blivit för trång och ryummer ju bara 42 burkar. hmm. Frysen klonade sig och blev till två. Något måste jag ju variera köttsmaken med.
Kundkorgen i matubutiken är så svårt att fylla att det lätt hamnar rengörningsmedel och veckotidningar i den bra för att ha något att handla. Kundvagn använder jag bara om de skulle ha extrapris på balar med toalettpapper, annars går den omöjligtvis att flylla.
Hundarna äter precis allt (slukar helt) som faller ner på golvet i tron att det ALLTID är kött som tappas. Varav de svalt en hel skiva rå purjolök eller något annat icke animaliskt.
mitt nyårslöfte blir att bara köpa ekoslaktat kött. har gjort det ett par år men ibland när frysen är slut så har jag handlat på lokala affären - lika besviken varje gång. Sen två år tbx köper jag gårdsägg..dom hönorna har det riktigt bra.. det kanske kan vara nåt i nyårslöftes-väg att göra…
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
#66 hahahhahahaha, håller med dig precis :)
Mitt kylskåp är nästan tomt, det enda som jag brukar ha är lite ischoklad och kött som jag tar fram från frysen. Folk som hälsar på kan ju nästan tro att man svälter sig när man har nästan tomt kylskåp och har gått ner i vikt.