LCHFstämpel
Och den är jättegod oxå!! Yeeeaaaayyy!!
Blir bara så sur att min lokala ICA inte vill ta in den med ursäkten: nja, den går nog inte……..
Smetana är supergod. Jag använder väldigt lite mejeriprodukter men när jag gör det så blir det smetana..magen mår bättre av den än av creme fraiche.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Underbart! Jag har aldrig sett en sån märkning…så fin
Den bilden var ju en fröjd för ögat!
Synd att det ska vara så svårt att hitta, att man måste fråga sig fram och söka på flera ställen.
Valio finns ju i någon mån nästan överalllt, dock inte hela deras sortiment.
Mmmm…. ska köpa på coop nästa gång
Efter att ha kollat på Wikipedia så inser jag att det här måste testas
Hade ingen aning om den här produkten tidigare. Hoppas den finns på COOP i Linköping.
wohooo underbart! Får be på mitt ICA att de tar hem om de inte gjort, de är lite LCHF-frälsta, iaf chefen där!
Detta svar fick jag när jag mailade Valio och frågade vad detta märke betydde. Jag hade väl tänkt mig en innehållsföreteckning i varje fall. Intressant om de kände till vad som anses vara LCHF.
Helena Hesselmark
diabetiker typ 0
Hej Helena
Tack för ditt mail till oss på Valio.
LCHF står för "Low Carb high fat", vi har satt
dit den förkortningen så att de som följer den dieten vet att det är ett bra
val.
Återkom gärna om du undrar över något mer.
Med vänlig hälsning
Sofi Blomkvist
Valio Sverige AB
Konsumentservice

Jag tycker att märkningen är helt underbar, i synnerhet formgivningen med den lilla slingan och hjärtat. Svaret från konsumentservice är väldigt sakligt och därmed bra; inga överord eller pekpinnar, utan bara klar konsumentupplysning.
Funktionell märkning!!
Står det 42 %? Den har jag missat.. 
Uppskrivet på handla-lapp!!

Jag har ätit smetana i evigheter… blev ju så förbaskat sur när dom tog bort den laktosfri CFen och ersatta den med smetana! Så jag fick ju prova det nya påhittet.. inte lika underbart gott som CF men men.. :)
Jag skrev till valio och prisade deras stämpel. Skrev även att jag ser spänt framemot fler lchfprodukter från deras sida.. :D
Idag när jag var på "min" Ica Kvantum i Sundsvall var det demo på LCHF-bröd. Gjorda på grädde, västerbottenost, ägg, nötter och frön. Det står LCHF på förpackningen, trevligt nog.
Det roliga var att de haffade mig med kommentaren: "Vill du provsmaka? Det är LCHF-anpassat!" 
Och givetvis köpte jag en förpackning för att stödja det eminenta initiativet.
och var det gott!? Och vad kostade det? Och vad kul att det kommer alternativ till Nystart.
Oh!
Kom just från affären, har lust att åka dit igen och köpa Smetana!
Vilken tillverkare var det på LCHF-brödet?
Det här har ni kanske redan sett men
klistrar in länken ändå:
http://www.carbzone.se/lchf-butik/
där finns alla butiker som säljer lchf-bröd,
pasta och choklad listade =)
jo men det brödet är med vete och gluten, pastan är sk*t enligt mig, (blir inte så lowcarb i realiteten plus att den innehåller soja som jag undviker) chokladen har sötningsmedel, detta lät väldigt mycket bättre!
Jaha, tittade inte ens på innehållet, litade
bara på stämpeln rakt av :P
fast jag äter en del av det brödet ändå (finns på vårt ica) för det är trots allt mycket bättre än mycket annat…. men resten … nja… och finns det bättre bröd så tar jag gärna det istället
Ah okej. Jag hade tänkt ge mig på att baka surdegsbröd någon gång
har för mig att det är väldigt bra ur lchf-synpunkt, men kommer
förmodligen också att börja köpa in det lchf-bröd som redan finns,
just för att det verkar smidigt…är det gott?
Väldigt bra ur LCHF-synpunkt är väl inget bröd som innehåller spannmål, snarare sägs det att OM man nödvändigtvis vill äta bröd så är surdegsbröd det minst dåliga. Men många kolisar blir det ju. Tungt som det är.
Carbzones bröd tycker jag är gott ja. Speciellt rostat. Det har 3,4 gram kh per skiva, det ljusa, det mörka har mindre och det med blåbär mer.
Man får skära tunna skivor, äta få och sällan helt enkelt =)
LCHF-brödet på Kvantum bakas av Lindhs bageri i Bergsjö. Det verkar vara på initiativ av Galtströms restaurang, om jag fattar rätt. De har en LCHF-meny och kanske har de lagt ut det här ost-brödet på entreprenad. 
var i landet befinner vi oss?
#23 Om frågan är riktad till mig så såldes dessa trevliga små LCHF-bröd på Ica Kvantum i Sundsvall.
Bergsjö hör väl dock till Hälsingland, så bageriet kanske säljer även till affärer i Hudiksvallstrakten?
Jag hittade Smetana i ICA Kvantum Viksjö idag men frågade om de hade LCHF bröd och de hade bara en LCHF på 2.7 carb från LowCarb
# 24 Ja jag undrade förstås var du hittade bröden.
Jag bor i Värmland så det är väl inte att hoppas på att de går att hitta här!
Jag hittade inte i Stockholm 
Det är bara att baka själv 
och jag ser nu att det redan stod Sundsvall tidigare… *halvblind*
#26 Du får ringa till dom och fråga om dom kör ut?:)