Tuggummi!
Hej.
Hur är det med sockerfritt tuggummi?
Innehåller även det kolhydrater?
Mvh Elize

Wrigley's extra: 60% kolisar.(kollade just) diverse polyoler/sockeralkoholer. Plus halva periodiska systemet.
Mina favoriter, mint och vanilj innehåller 1,4 gr kolhydrater
Undin!
Det låter fantastiskt! Så lite kolisar. Vad är det för märke? Vanilj och Mint?

Kan det vara Stimorol fusion - vanilj och mint? Det är mina favoriter!! Har aldrig kollat antalet kolisar per tuggummi dock…
Mitt favorittuggummi också, men tyvärr innehåller det aspartam. (Stimorols Vanilj och Mint) Man kan hoppas på att de byter ut det mot något som man inte får hjärntumör av. Till dess tuggar jag vidare.
Mitt favorittuggummi också, men tyvärr innehåller det aspartam. (Stimorols Vanilj och Mint) Man kan hoppas på att de byter ut det mot något som man inte får hjärntumör av. Till dess tuggar jag vidare.
Det måsta jag kolla. Står det inget på paketet?
Dom tuggummin jag kollat på ligger mellan 50-70 % kolisar.
Och med så mycket kolisar är det inte värt att tugga!

Far man inte mer sug efter sotsaker om man tuggar tuggummi?

Sötningsmedlet i tuggummit ger en insulinhöjning, vilket leder till att blodsockret sänks och man blir hungrig/sötsugen fortare igen.
Mer om sötningsmedel:
Tack alla
.
Jag har nu slutat med tuggummi.
Mvh Elize
Det är nog Stimorol fusion - vanilj och mint, men jag läser aldrig på paketet utan känner igen form och färg. Jag åt två om dagen när jag praktiserade, som åksjukepiller på bussen, jag märkte inte av något sug efter dom.
Jag äter endast tuggummi när jag märker att jag blir åksjuk i bil eller buss. Förr när jag var liten hade jag med mig knäckebröd när vi åkte krokiga vägar, jag har blivit mer känslig efter min hörselskada tyvärr.

Igår var jag & tittade på Stimorol Fusion, Vanilj & Mint & på paketet stod det att de innehåller 63gr kolhydrater på 100gr. Det är helt uteslutet för min del…
Fick iofs höra ett rykte igår som sade att forskarna inte vet hur mycket av kolhydraterna som i verligheten släpper från tuggummit…..men som sagt, ett rykte, inget jag vågar testa
Undin - jag såg något slags åksjuke armband på apoteket, men du kanske redan testat detta? Jag är sådan där som skall pilla på allt så jag var av ren nyfikenhet framme och tittade på konstruktionen (är själv inte drabba av åksjuka). Det är ett armband i stretchmaterial som skall sitta tight åt handleden med en liten plastkula (tror jag?) som skall trycka mot blodådrorna man har på handleden… Tyvärr så kunde jag inte få mer information utan att öppna förpackningen och så fräck ville jag inte vara, då jag inte hade för avsikt att köpa produkten. 
Men produkten var tvättbar så jag tror inte att funktionen är kopplad till något kemiskt ämne.
Men som sagt du kanske redan har testat denna produkt?
% kolhydrater, inte gr. Kan väl inte röra sig om många mikrogram i ett pyttelitet tuggummi.

Jag tuggar extra strawberry. Det innehåller 69 g kolhydrater per 100 gram. En påse väger 35 gram och innehåller 25 st. Alltså blir det mindre än 1 kohydrat per styck. Det kan man väl unna sig tycker jag.
Kolhydraterna är beräknade per 100 gr. En påse med 21 bitar väger 29,4 gr . Nu e jag inte ett mattesnille men inte kan de vara så värst mycke kolhydrater i ett tuggummi… *ler*

Ofcourse….det beror nog på vad man tål & hur man vill använda sina kolhydrater under dagen….själv går jag på under 10 kolisar sedan starten & då kan ett tuggummi kännas onödigt, men det är ju bara hur jag känner ;) Är ju givetvis upp till var å en….
Har slutat med allt som innehåller aspartam och sucralos. Faktiskt tror jag vanligt socker är bättre för mig än sötningsmedel…