Mellanmål?
Jag har ett litet bekymmer nu när jag försöker gå över till lchf. På morgonen och förmiddagen går det galant fram till lunch - jag klarar mig på en kopp kaffe med grädde på fikat.
Men på eftermiddagen är det värre. Det blir en lång period mellan lunch och kvällsmat, och där bjuder jobbet på kakor och frukt till fikat. Inte det bästa alltså… Det resulterar ofta i att jag är så hungrig på vägen hem att jag stannar till och köper något jag inte borde. (Bör kanske tilläggas att jag har en pendling på 45 minuter till jobbet.)
så min fråga är - vad kan vara en bra fika på eftermiddagen?
Baka några lchf-bröd och ha ett smörpaket och ost på jobbet så har du något att äta.
Köp då färdigskivad fet ost eller babybel och mumsa på väg hem
Gör biffar och ta med dig och ät kallt eller micrad, det är supergott och mättar bra. Små ostar, kokt ägg eller kallskuret är också enkelt att ha med.
Eller ta med dig en liten matlåda och ät ett halvt mål vanlig mat? Så kan man äta andra delen till middag på kvällen.
Kokta ägg är väldigt bra tycker jag! De mättar bra och är lätt att ha med sig!

Jag brukar ha ostrullar som mellis, eller knaperstekt bacon. Eller såna baby-bel-ostar finns ju också :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack för tipsen! Kokt ägg eller babybel låter ju klart enklast att ha med sig.

Typ ölkorv eller liknande av bra kvalitet funkar nog som omväxling till osten.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Nötter funkar alltid.
There is no failure, only feedback. - Art De Vany
Kokt ägg och makrill i tomatsås är en höjdare, MEN det sprider inte den ljuvaste odören……..
Så…knaperstekt bacon som man kan dippa i en god gräddsås..mmmm…….kör du bil; nötter, ölkorv (Lidl), kallrökt skinka direkt ur paketet, ost, eller en stor flaska vatten ;=)
Om jag inte har något av ovanstående som korv eller ost med mig så brukar jag äta avokado.

Har den här veckan haft med mig babybel och det funkar rätt bra. Tack för alla tips! Det är så mycket att ta in att jag kanppt vet var jag ska börja 

Haha
…Jag har adblock hemma, loggade nu in från jobbdator med reklam och får till min förvåning se att Zepp länkar till Magic energidryck i en tråd om mellanmål….
Dags för glasögon…?
Jag brukar ha med mig två kokta ägg och så tar jag kokosfett i kaffet, kanske grädde också. Ibland har jag sockerärtor och små tomater som "godis" . Ölkorv funkar med. Avokado kanske
Min man brukade ha det pendlingsproblemet att han blev vrålhungrig innan han kom hem till någon mat och blev grinig när han var för hungrig.
Sen vi började med LCHF så har problemet försvunnit eftersom har tar några ostrullar på eftermiddagen så det inte går för lång tid mellan lunch och middag.
Alltså han hyvlar 4 ostskivor. och sedan hyvlar han 4 smörskivor och rullar in dom i varandra.
ibland varierar han med att ta en klick jordnötssmör eller mandelsmör
men för den kolhydratkänsliga(jag) så blir man hungrigare av det så jag håller mig till smör och ost.
man kan också rulla in nån korvbit eller skinkbit om man behöver extra protein.
Lycka till
kram kim