D-vit högdos
Ni som använder högdos d-vitamin, vart köper ni det? Och vilken dos tar ni och hur ofta?
Tacksam för svar 
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Köper mina 50000IE kapslar i USA när vi är där och hälsar på.
Köper från USA iHerb, på vintern tar jag 125 µg (=5000IE) 5xvecka samt i Möllers fiskolja 10 µg 5xvecka.

Holistic D3 vitamin. 100 kaplar a 2000IU.
Tar sedan oktober 3 om dagen. Tänkte dra ner till 2 i april.
Går att hitta på Hälsokostaffärer samt på Kostdoktorns hemsida.

Köper Holistics från Bodystore.com samtidigt som jag köper Cocosa extra virgin. Ibland slänger jag in en multivitamin i beställningen också.

När jag stängde burken med D-vitamin från hälsokosten läste jag innehållsförteckningen "tillverkat av fettet från fårullen istället för oljan från fisken"
Förlåt om jag snodde tråden lite. D-vitaminerna är inköpta på shopping4net, enligt kostdoktorns anvisningar. En tablett innehåller 2000 IE, vilket är 500 % av gällande RDI. Har för mig att RDI är för lågt och att 2000 IE är det som borde gälla.
Ni verkar ta högre doser än så. Varför gör ni det?
Holistics D3-vitamin.
Tar 4 st om dagen för tillfället, vilket blir 8000 IE. Jag tar så många för att dom hjälper mot mina depressioner, speciellt vinterdepressionen.
#9 Jag har förstått att den rekommenderade dosen är ca 2000-4000 IE per dag för "normalviktiga" vuxna men att det ska doseras efter kroppsvikt. Hur man räknar minns jag inte (tror att det var Pasi som hade koll på det) men själv tar jag 6000 IE/dag de dagar jag kommer ihåg att ta det. Min man som är mer normalviktig än jag tar 4000 IE.
Jag fick mitt D-vitaminvärde kollat vid sista blodprovstagningen hade över 140 och det skulle vara bra.
Jag tar tillskott med 800IU, detta i mina kalktabletter.
Är det någon annan som kollat sina värden eller ni äter ändå?
Ja jag kollade upp det och det var normalt. Jag tar en tablett 20 000IU var 4 dag året om.
En fråga här till experterna, jag brukar ta min tablett tillsammans med en kapsel omega-3, får jag ta magnesium tillsammans med dom för bättre upptag?
Jag köper D-vitamin från Wellvita.se. 365 tabl. a 35 mcg , vilket motsvarar 1400 ie. Pris 99 kr.
Jag köpte tre burkar med 50.000 Ie härifrån. 1 kapsel 2 ggr i månaden.
Oslagbart pris men det finns en liten risk att dom fastnar i tullen.
Jag är nog den mest udda i församlingen. Tål typ inga tillsats-/fyllnadsmedel som är vanliga i kapslar och piller, så jag köper faktiskt ACOs D-vitaminer i olja - droppar som är till baby. 
Sen drar jag i mig nog många droppar för att komma upp i åtminstone 2000 IE per dag.