Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsovinster
Läst 5042 ggr
beda_stina
0

Mindre luden!

Upptäckte i morse när jag glimtade förbi spegeln såg jag att…va! vart har mitt ludna ansikte tagit vägen? Har de senaste 15-20 åren blivit mer och mer luden i ansiktet och även under hakan (på dubbelhakan ;)). Nu har iochförsig dubbelhakan nästan helt försvunnit men också min matta med hår. Håret har också minskat på kinderna, men inte lika mycket som under hakan. Måste ju bero på kosten? Glad blev jag i alla fall!

Pasi
0

Beror säkert på ändrad hormonbalans (kortisol/östrogen).Glad
Själv är jag fortfarande lika luden i ansiktet.Skrattande

beda_stina
0

Hmmm….men du e ju man liksom!Skrattande Hur skulle hormonproduktionen påverkas av mindre kollisar/mera fett?

Pasi
0

Jajustdetja!Cool
Kortisol (ger ludet ansikte…motarbetar könshormonerna och gör både män och kvinnor mer androgyna) ner och GH, östrogen, testosteron upp.
Många upplever att både muskel- och barnproduktion går lättare på LCHF.

maxiq
0

Vilken tur! Jag som blev rädd för att jag skulle börja tappa min HellyHansen-naturell som värmer så gott på vintern.

Annars jämnar det alltid ut sig: Ju mindre hår att kamma desto mer ansikte att tvätta.

Man vet att man är gammal när det växer mer hår i öronen och näsan än på huvudet…

Gråter

MiaP
0

SkrattandeSkrattande

MiaP
0

SkrattandeSkrattande Oj Oj, det blev dubbelt

beda_stina
0

#4 Själv tycker jag det ska bli skönt att sluta kamma ansiktet!!! Förvånad

maxiq
0

- "Mamma! Dom i skolan retar mig och kallar mig för varulven"

- "Äsch då, det ska du inte bry dig om. Gå nu och kamma dig i ansiktet innan middagen" 

Räcka ut tungan

navarro
0

Nar jag bodde i Holland och fick barn pa ett litet sjukhus, vallfardade personalen fran hela sjukhuset for att se min nyfodda dotter. Hon hade jattemycket har och var aven luden runt oronen. Jag hade fatt kortisontabletter under graviditeten. Man visste ju inte battre da! Idag har hon en fantasktisk harman, med langt, tjockt, lockigt har. Nar hon varit har pa besok tror man att hon ar spanjorska. Sjalv har jag tunna harstran och inga lockar alls.