Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsovinster
Läst 2242 ggr
Elize
0

"Syndade"

Jag syndade i går.

Först kom svärfar med en  liten smörgåstårta.

Ja vad skulle jag göra, jag tog en liten bit.

Sen gick det av bara farten. En liten god, fet, kladdig kaka till kaffet. Till maten sedan då, 1 glas vin.

Och som avslutning senare då, jag då går det inte att motstå skålen med engelsk konfekt, jag bara "vräker" i mig.

Gode Gud ! tänker jag sedan.  Vad ska det bli av detta?

Jo det ska jag tala om. Jag fick KRAAAMP i vänster ben, i natt!

Jag trodde nästan jag skulle dö av smärta. Svetten lackade och jag låg där och vred mig i plågor och hoppades att jag inte skulle väcka min man.  Det gjorde jag inte.

Jag ska ALDRIG mer äta godis!

Mvh Elize

Tilda-T
0

Det är ju  så att får man dessa symtom så är det lättare att låta bli nästa gång, själv får jag en "fantastisk" huvudvärk.

hoppas du mår bättre nu!!Glad

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

PaulaW
0

Ja, läxor är bra. Själv har jag inga svårigheter med att avstå ifrån mjöl. Är glutenintolerant och smärtan i magen är tillräcklig för att det skall vara lätt att avstå. Det är värre när någon kommer med en glutenfri produkt gjort just för min skull. Skulle vara skämmigt att tacka nej.

mammaru
0

Men alltså, blir ni så där vrålsugna om ni sticker emellan med några kolhydrater? I lördags var vi bjudna på middag och då åt jag lite pasta för att vara artig och tog sedan en chokladbiskvi. Men för mig är det ingen så där "mmmm gottigotti"-njutning, utan just bara en artig grej. Jag blir inte alls sugen på mer. Det känns bara som att jag just ätit något meningslöst.

Lika i onsdags då jag tog en tårtbit på ett café för att vi skulle fira en grej. Jag åt inte upp den och det var ingen big deal precis.

PaulaW
0

Jag gjorde en rabarberpaj enligt recept här igår. Jag gjorde en halv sats, bara åt mig. De övriga fick en vanlig rabarberpaj. Jag tänkte att jag äter hälften så blir det över till idag också. Jag åt hälften, sen åt jag den andra hälften också. Vilket sug jag hade. Funderade på om det var kanske kolisarna som jag var ute efter. Pajen var sur enligt de andra som testade, för mig var den den värsta smarfesten!

Mervi
0

Jag får oftast sug efter mer, därför så försöker jag låta bli att ta den utlösande grejen, första tugganSkrattande.

magma
0

#3: Jag får sug, det kommer dock oftast smygande. Ja, inte så jättesakta men det kastar sig inte över mig…Tror jag? Jag har inte gjort något större avsteg sedan jag började juli-06, eftersom jag vet att jag har problem med sug och att det blir värre t.o.m av yoghurt och grädde.