HerrBlå kör LCHF
Hej på er!
Har skrotat runt i lite andra trådar, framförallt "Äter jag rätt"-tråden. Men nu tänkte jag att jag kunde ha en egen tråd som inte låter som en fråga 
Vem är jag då? Herre (snart 40) som bor i Karlstad, kört LCHF sporadiskt sen i vintras, men nu ryckt upp mig och kört strikt sedan mitten av juni.
Har på 11 veckor gått från 95 till 86 kilo (hurra för mig!) och mår toppen. Det är så svårt att fatta, men allt jag tyckte var omistligt förut, som pasta, ris och lösgodis, har jag nu inget sug efter alls! Otroligt skönt!
Har även kommit igång med löpträningen lite smått och kör 5 km varannan dag, funkar mkt bra med tanke på att man är "fettdriven".
I den här tråden tänkte jag skriva av mig lite om mat, träning och allmänt LCHF-tugg.

Grattis och välkommen hit. Visst är det skönt att slippa pasta och potatis och slippa ha suget. Har hållt på ett tag själv och gått ner 15kg sen jag började. Visst man faller tillbaks ibland, det är ju därför jag kör fakir denna veckan för att få igång min vikt nedgång =).
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kul att du startar en egen tråd och grattis till framgången! Det låter som bra val! Lycka till i tråden - ser fram emot rapporterna.
Numer pensionär i Nynäshamn
Välkommen hit, och grattis till både viktminskningen och måendet!
Oj vad tiden går!
Det knallar på bra, jag har tränat på att inte fokusera så mycket på viktminskningen, utan tänka mer på alla andra aspekter av LC-kost som jag tar del av:
- Mer energi
- Ingen blodsocker-berg&dalbana
- Ingen krånglande mage
- En allmän känsla av att det är "rätt", eftersom jag är övertygad om det vetenskapliga stödet bakom LC-kost
- Mår allmänt väldigt bra!
Har också märkt att jag har börjat ta mindre portioner, blir fortare mätt. Tänker också på att äta långsammare (hänger väl ihop med förra meningen).
Löpträningen rullar på, springer varannan eller var tredje dag. 5 km kuperad skogsbana, har mycket energi, ränner runt slingan på 30 minuter. Känner inte heller av nån inflammation i benhinnorna som har plågat mig tidigare!
Var ute igår och sprang endast 20 minuter efter kvällsmat, inga problem alls. När jag var kolisdriven så var jag tvungen att vänta minst 2 h efter mat annars så pajade allt, jag kände mig tung i kroppen, fick håll osv. Inget sånt nu.
En kul grej är att LCHF är mycket uppmärksammat på min arbetsplats och genererar en hel del diskussion. De flesta är dock positivt inställda och en del har provat på.
För övrigt kan jag passa på att tipsa om att det finns nya smaksatta CF-burkar, som t.ex. "kantarell och cognac". Heter "Extra fin CF".
Passar utmärkt till en köttbit och lite grönt 
Intressant det här med hur kroppen funkar.
Det var fest under helgen och jag unnade mig en hel del kolisar i form av öl, potatis, frukt m.m.
På 2 dygn (lördag --> måndag) så ökade vikten med 2,2 kilo. Jag har haft liknande festtillfällen förut under tiden jag kört LCHF och jag antar att det är mest vatten som binds upp tillfälligt.
I samtliga fall har jag efter 3-4 dagar gått ner till den nivån jag låg på innan, så det är väl så lång tid som det tar (för min kropp) att släppa på det uppbundna vattnet.
Dags för en liten uppdatering.
Har kört i fyra månader nu och det rullar på. Vikten har stått still i 3 veckor men jag har inte bråttom.
Provade den här grytan igår:
http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/4d71701fb9cb46222707db21-god-gryta
Jag lagar sällan mat men för en köksnovis som mig var det en rätt stor grej att kunna få till det. Det blev jättegott och till och med vår kräsna 8-åring åt utan problem (fast hon petade bort de svarta oliverna)
Igår knäckte jag 10-kg gränsen…! 
Från 95 till 85 på 4 månader.
Fy fan vad jag är bra!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja det är du! Grattis!
Härligt, grattis! 
Härligt! Bra ätet