Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 2818 ggr
clinteastwood
0

Nachos!

Jag vill bara tipsa om en SÅ smart grej. Nämligen att använda fläsksvålar som nachochips. Jag köpte en påse fläsksvålar för första gången här om dagen och de är ju fan asgoda men jag tycker man bara vill ha några stycken. Omöjligt att sätta i sig en påse, som man LÄTT gör med typ dillchips. Hur som helst kom jag idag på att jag skulle testa att använda dem som nachochips och det blev så jävla lyckat! Jag lade ut 6-7 stycken på en tallrik, sen lite strimlad isbergssallad, tomathack, rödlök, några droppar tacosås, ett par klickar CF och sen egenhändigt tacokryddad fläskfärs (curry, koriander, cayenne, vitlökspeppar och salt) toppat med a ridiculous amount of riven ost. SÅ TILLFREDSSTÄLLANDE. Jag är annars kinkig med LCHF-substitut, tycker aldrig att det är lika gott som det stärkelserika originalet. Men det här var verkligen så himla gött. Imorrn ska jag testa shiratakinudlar. Nån som har ett bra recept innehållande dessa?

Aliki
0

Jag gjorde nyss några "nachos" på fläsksvälar…med bara lite bregott, hot salsa och mycket ost. Tyvärr…(.eller som tur var..) hade jag inte så många platta  kvar…

Fläsksvålar med jordnötssmör i micron är ett elternativ för de små, krokiga bitarna….en annan helg.

yvonnel
0

Köper ni dom  (fläsksvålarna) färdiga eller gör ni dom själv?  Jag har köpt på Netto för kanske 1 år sedan och kunde inte äta ens hela smakbiten, tyckte att det smakade sååå illa.

Men så fick jag syn på ett recept om hur göra dom själv och det tände jag på, hade glömt, men sådant fick vi som barn i samband med typ söndagssteken av fläskkött/skinka och det var ju busgott.

Tror det var på Marianne´s blog som jag såg receptet, av skinnfri svål.

MimLan
0

#2 Skinnfri svål? Då är det väl bara fett kvar, och inget som kan bli krispigt?

clinteastwood
0

Jag köpte på Ica, märket var "Lyca". 150 gram, tror det kostade 26.90.

[stuxen]
0

Nettos fläsksvålas smakar urk, de är typ häsket fett eller något så köp inte där.
Citygross har goda.