Fläsk- eller baconsvålar
Hej!
Var får Ni tag i Fläsk- eller baconsvålar?

Willys tex
Tack, ska titta på vårat Willys
Antar att det finns bland chips, eller?

De är verkligen jätte äckliga att äta rätt av, men det kanske funkar att använda dem som ströbröd?

Dom står bland chipsen ja.
Jag tycker dom är jättegoda att äta
men inte att lukta på 

De är ok att stoppa i munnen, men när man ska svälja dem så är det sån äcklig konsistens i munnen. Usch, jag tänker verkligen på svålen på en stor fet galt som man tuggar på. Urrrk
Tycker de är goda men luktar apa, ibland finns en fetare sort som är ännu godare den säljs i mindre påsar.
Ica Maxi och Netto.
Ica har ett märke som heter "Lyka" och Netto har ett märke som heter "OK Snacks". Båda är danska.
Jag har mailat till OK Snacks och frågaat hur de friterar. De svarar att svålarna friteras i sitt eget fett.
mmm, jag älskar fläsksvålar…
JAA, det gör jag också! Gottigotti…
Har ni provat att dippa dem i creme fraiche? Dögott…!

jag har en dryg halvtimma kvar av lunchen. ska gå ut och leta efter fläsksvålar!
hur är det med kolisar och protein och fett i dem? alltid gillat men inte ätit, VV ni vet…

Vad innehåller de där påsarna? Har för mej att jag köpte nåt liknande nån gång o blev förvånad att det inte var riktiga grissvålar utan en massa annat konstigt…

De innehåller alldeles för mycket protein för mig, och tur är väl det. Jag gillar dem ju inte.
De påsar jag köper är helt OK ur protein/kh-synpunkt. Har inga exakta siffror i skallen just nu, men eftersom jag är väldigt noga själv med sånt, så kan jag varmt rekommendera dem. Inga tillsatser heller, förutom salt.
# 13
Det finns en variant gjord av majs med baconsmak (och påmålade ränder) dessa är inget att ha kolla efter äkta svålar noll eller nära noll kolisar.

City Gross svålar är danska och helt utan konstigheter. Jättegoda!

Tack för svar!
Ska kolla om Maxi har dem :)
Hej alla!
Välsignade fläsksvålar!
Har idag fyllt färsk makrill med dill, panerat dem med malda fläsksvålar, stekt i rikligt med extrasaltat smör. Därtill gräddstuvad spenat. Gissa om det var gott!
Finns även på Coop Forum.

Idag nar jag var o handlade sa tankte jag kopa bacon, men da jag laste pa naringsinnehallet att det inneholl potatis-starkelse sa avstod jag. Faktum ar att bacon inte ar rent kott, det ar ju valdigt behandlat med massor av annat "skit", sa borde man verkligen ata det??

Emelyaus, här hemma i svedala i alla fall så är det stor skillnad på bacon och bacon. Kött blir i princip aldrig rökt på riktigt längre om man inte gör det själv (Hemrökt är ju mycket godare såklart) utan det sprayas med röksyra (E250) Men med lite flax och envishet kan man i alla fall hitta kött utan potatis, mjöl eller socker i. Jag kör nu med Tulips bacon. Kött, salt, röksyra, E301(Natriumaskorbat).
Jag har köpt fläsksvålar både på Netto och Willys, ganska goda men den mjuka mjöliga delen på vissa bitar får mig att må illa.
På Ge-Kå´s i Ullared hittade jag en perfekt variant utan någon som helst mjölig del. Bara den knapriga goda svålen. Farligt gott!
Att panera i det låter som en bra idé, det måste jag testa.