Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-på-stan-hur-gör-jag
Läst 4648 ggr
marcus73
1

Äta i Malmö

Jag har sammanställt en lista med bufféer i Malmö på min blogg.

Gör gärna samma där ni bor.

Mer buffé åt folket. Tungan ute

Magica1970
0

Du har glömt Mando :) Tack för listan!

Edit: Mando har ju ingen buffé, men det är ett väl fungerande lchf-ställe i alla fall.

wannabe
0

Bokmärkt! Tack. strålande jobb Glad

SirfalasEmy
0

Bokmärkt och mailat till en av restaurangerna. Glad Tack.

marcus73
0

Kul att det finns likasinnade.

Stekrestauranger är ju också bra tips om man vill äta LCHF ute.

• Jensen's Böfhus (Varning för "Jensen's Ribs - All you can eat", honungsglacerad=MYCKET SÖT, men annars är dom bra. Man kan byta potatisen mot stekta grönsaker.)
  • T-Bone (har en ryggbiff på 600 gram)
  • Mando (har jag inte testat)

Jag uppdaterade länken med Big Bowl, bowlingbuffé.

SirfalasEmy
0

Idag när vi kom hem såg vi att restaurangen jag mailade i natt hade ringt. Spännande. Jag bad dem inte ens ringa, men sklrev in numret då det fanns ett fält för det. Skrattande De blev väl kanske nyfikna när jag skrev att jag fått ett tips på en sida på nätet. Flört

bambina
0

Men hur underbar är inte du???

TACK!!!!

Kernow
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

För att uppdatera den här tråden så har väl T-Bone lagt ner.

Som sagt i en annan tråd så rekommenderar jag J:sson som har en burgerbar mellan Operan och Malmö IP. Han har tagit över tidigare Fidelito och lagt ner smoothies och annat och satsar istället på Per i Vikens ostkorvar med hög kötthalt samt på Phillysteak med ost (man kan välja bort röd paprika och en mängd lök som det hela kommer med om man vill det!) och det mesta lagar han gärna om till "Atkins-stuk" om man ber honom. Det blir alltid konversationer om sockrets elände hos honom. Bra snabbmat helt enkelt.

Jag undrar här i tråden också om någon besökt Moriskans restaurang på sistone för deras meny ser vansinnigt LCHF-ig ut och supergod. Måste testas så fort jag får tid.

I övrigt rekommenderar jag Savoys entrecote med bea. Man kan be om sallad istället för pommesen och det måste vara stans bästa entrecote om man undantar den man gör själv (med kött från Limhamn).

Skolgatans ölcafé har också fina köttbitar.

Salladsbaren på Triangeln har en sockerfri tsatziki och så plockar man ihop kokt ägg, lite broccoli, oliver, kyckling och annat till det om man känner för något lättare. Vet inte hur fet tsatzikin är och oliverna är kanske inte de roligaste i en stad som har så mycket invandring men det är som sagt ett alternativ när man är hungrig på shoppingrundan.

yvonnel
0

Väldigt vad mycket bra matställen ni har i Malmö! Rådhuskällaren fick jag rapport om från min bror som var mycket nöjd med sitt besök där nyligen.

Kan det möjligen bero på att Köpenhamn ligger så nära att ert utbud är så stort?

Här i Göteborg verkar det inte finnas så mycket att välja på.

Kernow
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nja Yvonne, jag räknar t.ex. själv bort några av de bufféer Marcus har lagt upp då jag inte alls gillar kvaliteten på deras mat eller ställets service (Ankara är en sådan). Tror heller inte att det är närheten till Köpenhamn som gör det - Malmö är t.ex. fortfarande en väldigt stängd stad på söndagar när det kommer till restaurangliv.

Göteborg (där jag växte upp) har ju massor. Krakow med sin polska mat, diverse fina fiskrestauranger och inte minst Saluhallen som jag saknar så jag tror jag går åt här nere!