Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1150 ggr
emelyaus
0

kvallssnacks?

Ni vet de dar sena timmarna nar man blir sa sugen pa att ata nagot o alla gamla bantningssidor sager att man ska dricka vatten/ga o lagga sig osv for det ar daligt att ata sent pa kvallen.
Vissa andra sager att man bor ata 2 timmar innan laggdags for att halla amnesomsattningen uppe.

Sitter har nu 00.30 pa natten o haller pa o laga kycklingklubbor som snack, e det helt fel eller e det ok?
Eftersom jag ar nattmanniska o precis kom hem fran jobbet kommer jag inte ga o lagga mig pa iaf 2 timmar, men visst e det battre att ata en kycklingklubba an en nattmacka?
Hade inget annat hemma som e ok for LCHF (eller sager man HFLC?)
Ska dock aka o storhandla imorrn sa jag e redo for det har.

Men ja, nattsnack ok om det haller sig inom ramarna om vad man "far" ata?

En annan liten grej - borde man ata var 3e timme for att halla amnesomsattningen uppe, som man lart sig av andra "dieter"?

Besika
0

med nån fet sås eller vitlökssmör till är det säkert jättebra… ;)

Ät när du är hungrig!!

Nattsnack för mig kan vara lite brie, oliver, salami…

Mervi
0

Jag brukar ta någon ost jag gillar om jag behöver nattmat.

MiaP
0

Du kommer snart att märka att du inte behöver så mycket nattmat om du har laddat ordentligt med fett i de ordinarie måltiderna. En eller ett par ostskivor med lite smör eller några oliver och lite nötter brukar göra susen.

Välkommen till Sverige i sommar med gubben, men han lär ju få vänta på snön om ni inte ska allra längst upp.

ewax
0

Enligt SSS ska man äta när man är hungrig. Alltså kan man äta på natten också! Själv har jag dock märkt att om jag äter tillräckligt under dagen bli jag aldrig hungrig sent. Knappt jag är hungrig till frukost…Glad

magma
0

Du skrev att du blir sugen på något- är du enbart sugen så kan du ju nöja dig med något "tilltugg" som lite ost, några nötter osv. Är du däremot hungrig så tycker jag gott du kan äta lagad mat, som dina kycklingklubbor.

Pasi
0

Inte fel att trycka i sig lite nyttigt byggmaterial (protein, fett) innan själva återuppbyggnaden och de flesta av reparationerna, av kroppen börjar, dvs vid djupsömnen!Räcka ut tungan
Är man hungrig så ska man äta!!!…..äter man små portioner så blir man hungrig ofta och äter ofta…. vilket absolut inte behöver vara fel för att hålla ämnesomsättningen uppe på max…dock antagligen viktigare då det handlar om blodsocker och att hålla det jämnt.Glad