Hej!
Skrivit nåt inlägg men fått för mig att en presentation kanske hör till.
Maria heter jag och påbörjade LCHF tillsammans med Gubben för ca 2,5 vecka sedan.
Jag tillhör inte de som räknar utan försöker bara äta "rätt" om jag måste räkna så funkar det inte för mig:-)
Gubben har en 20 kg som han vill bli av med och sen har han ätit så jäkla fel att det här bara måste bli bra! Dock mår han ofta illa och han har alltid svårt att känna hunger utan han blir yr istället och då är det dags för mat, enligt honom själv.
Jag tillhör den idiotiska skaran som gått på CB men tog mitt förnuft till gånga och har nu valt att istället helt lägga om livsstil för att framförallt må bättre, har ett hemsk sockerberoende och det är med glädje jag märker att jag lyckats bli av med det, för gott hoppas jag.
Jag vägde 66.6 kg när LCHF påbörjades och nu står vågen på 65 kg till min längd på 167. Jag är nöjd med min vikt även om det inte gör något att tappa några kilon. Motion för mig är ridning, har 3 hästar varav 2 rids, för tillfället rider jag båda de rids 4-6 dagar i veckan. Sen promenerar jag med hunden, men "vanlig" motion är inte min grej riktigt, även om jag faktiskt innehar ett gymkort…
Min nattlektyr är just nu nyköpta "Matrevolutionen" som jag senare ska tvinga min vännina som har diabet 2 att läsa…och svärmor och mamma, och …..
Det var lite om mig/Maria

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Bra val.. av er bägge.
Och din gubbe verkar klart ha fattat kroppens signaler.. det bådar gott för er bägge.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#1 Tack Zepp :-)
Maria