Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 4636 ggr
asagasa
0

Egen grillkrydda

Är det någon som har ett bra recept på hemgjord grillkrydda? Den på burk smakar urk tycker jag, och dessutom innehåller den massor med smakförstärkare och annat onyttigt.

DaMum
0

Salt
Svartpeppar, grovmalen
Lökpulver
Vitlökspulver
Eventuellt lite chilipeppar
Torkade örtkryddor
Paprikapulver

Spiskummin är också förträffligt att blanda i, men alla gillar inte det.

Jag lovar, just lökpulvret gör "susen"!

Visst ja, jag skrev inga mått. Men man får prova sig fram och höfta på så det passar. Vi tycker ju olika mycket om olika smaker.

Kram!

Margareta
0

DaMum: Vad heter lökpulvret och var köper du det?

Numer pensionär i Nynäshamn

asagasa
0

Tack DaMum! Det ska jag testa.

Kram på dig med!

hemul
0

Nu ska jag passa på att fråga! Vet ni någon välsortred (och billig Räcka ut tungan) kryddbod på nätet? Jag har letat förtvivlat efter libsticka. ICA, Coop, invandrarbutiker… finns inte bara! Fot i munnnen

Pasi
0

hemul - libbsticka plockar man i naturen! Det ger massor av motion.Flört

Airam1
0

#4 - Hos Krusmyntagården kanske Ditt önskemål kan hittas. De är kanon att handla ifrån. De har ett gott lökpulver förresten.

DaMum
0

Margareta!

Sitter och väntar på att helgkollot ska ringa och bekräfta att Titanic anlänt som hon ska, jag får kolla fabrikaten senare.

Men jag köper lökpulver av olika märken. Det är väl mest Santa Maria, Knorr, och så det där utländska varumärket som jag inte kommer på nu, som har kryddorna i små påsar i stället för burkar.

Jag är alltid jättenoga med att kolla att det BARA är den kryddan jag vill ha och inga tillsatser!

Återkommer senare.

Kram!

hemul
0

Tack Airam, men de verkar bara ha kryddblandningar eller?

magma
0

Om du hör av dig senare i sommar så kan du få av mig, hemul..! Den har nyss börjat titta upp ute i rabatten. Men jag har aldrig sett den vild i naturen?

hemul
0

O, har du kryddland? Avis är jag inte! Fast kanske lite. Kyss

Pasi tänker nog på kvanne. Förvånad

magma
0

*haha* Neeej, den står i en vanlig rabatt. Blir stor och får fina, grågröna blad så jag har den som bladväxt/utfyllnad.

Pasi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hemul - Pasi tänkte på libbsticka!
När Pasi vill hitta en växt för första gången så fuskar han genom att använda västergötlands flora som är en samling av växtinventeringar.Glad

DaMum
0

#2 Margareta!

Nu har jag kollat mina kryddburkar och -påsar. Fabrikaten är Santa Maria, Tuppen (ett finskt märke) och Gröna Bladet (påsar).

Libbsticka hittade jag en gammal burk med också… men den slängde jag, för den gick ut -87 nån gång…Generad

Annars låter ju faktiskt ordet libbsticka som ett skällsord tycker jag! Om någon är gnällig och tjurig så kan man säga "Din dumma libbsticka!" till den personen.

Kram!

Margareta
0

Santa Maria köper jag, så jag får kolla…

Numer pensionär i Nynäshamn