Om...
…man inte är hungrig. Te x på en hel dag, ska man äta något ändå?

Ja något bör du stoppa i dig, alt fundera på varför du inte är hungrit på en hel dag. Man kan visserligen förtränga hunger, men det är inte bra.
Qui dormit, non peccat

Jag äter inte om jag inte är hungrig.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Du får försöka bedämma det rimliga i situationen.
Tror inte de åt på fasta mattider på stenåldern i allafall.
Finns ju situationer när man alldrig blir hungrig tex vid sjukdom eller trauma, och de flesta har lager att ta utav för sådana situationer.. blir det långvarigt får man däremot fundera lite.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Det beror väl på varför man inte är hungrig?
Men har man en någerlunda frisk aptitregulering, då blir man väl hungrig så småningom? Man måste inte äta var. 4. timme.
Går det mera än 1 vecka mellan måltiderna skulle jag bli orolig 
Min aptit varierar ganska ordentligt. Ibland äter jag jättemycket under en vecka i sträck. Sedan vill jag kanske knappt äta alls nästa vecka. Då äter jag frukost - det ruckar jag aldrig på - men inte så mycket mer än det.
Så länge det jämnar ut sig över tiden, oroar jag mig inte. Att avstå från mat en dag då och då är ju inte farligt. Men man ska väl ha lite koll, så att aptitlösheten inte är ett symptom på något.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det beror nog på hur du mår om du fastar. Jag mår jättedåligt av det, så jag måste äta lite även om jag inte är jättehungrig. Dessutom kan man ha diffusa hungersignaler och då kanske man inte är van vid att känna sig svagt hungrig.
Testa och se?
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Jag hade en arbetskamrat, han städade på min avdelning på sjukhuset där jag arbetar. Han var och kanske fortfarande är senig och smal. Han kom från mellan Afrika. Han tyckte att vi nordbor åt hela tiden. Han åt mat en gång på dagen..på kvällen, ibland hoppade han över även den måltiden då han inte var hungrig. Jag tyckte då att han var lite udda. Nu skulle jag vilja ställa fler frågor till honom.
Tack snälla ni, för alla svar :))
Jo, man är väl intutad att man bör äta med jämna mellanrum och så.
Hittills har det gått bra för mig med lchf:en. Staratde i Maj, och går sakta men säkert ner, märker jag och numer flera andra. Mår bättre, och mina knän som kändes bättre redan efter 2 v med lchf, är nu ännu bättre. Skönt att kunna röra på sig mer :)) P.S Har dock fuskat med rödvin
Har inte varit hungrig på några dagar, men ätit lite ändå, och så kom jag på det där med att ät när du är hungrig, som jag också har följt..förutom dessa nämda dagar.
Tack för response. Kram