Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 10590 ggr
kitabu
9/10/11, 9:44 AM

Helena Hesselmark, Kitabu, på TV

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På måndag 12 september kommer jag att deltaga i ett TV program, Vetenskapens Värld,  på TV2 kl 20.00

Jag har fått hela programmet detaljförklarat för mig och bara det följer mallen är jag helt nöjd.

Mina krav var att programmet INTE skulle avslutas med att någon eminens sa en nedlåtande replik som avslutning.

Nu tror jag att det är jag som får avslutningsrepliken.

Helena Hesselmark

diabetiker typ 0

Annons:
Margareta
9/10/11, 10:01 AM
#1

Det blir spännande med både dig och Monique i samma program

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Andina
9/10/11, 10:42 AM
#2

Det programmet vill jag inte missa! Tack!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

gun92884
9/10/11, 10:59 AM
#3

Snalla … kan nagon lanka till programmet?

[ErikSvensson]
9/10/11, 11:02 AM
#4

#3

Det kommer troligtvis upp på SVT-play ska du se! Skrattande Ser fram emot programmet, ska bli spännande.

kitabu
9/10/11, 11:06 AM
#5

Så här står det i programtablån på SVT

20.00

Vetenskapens värld

Del 4 av 19. Det pågår ett fettuppror i Sverige. Många diabetiker har börjat äta fet mat som den etablerade sjukvården säger är livsfarlig. Men upprorsmakarna säger sig må bättre än någonsin. Vi granskar vetenskapen bakom kostråden. Nu rustar amerikaner för att åka till månen igen.

Även i SVT2 16/9, SVT2 17/9 och SVT1 18/9

Helena Hesselmark

fast jag känner mig verkligen inte som en upprorsmakare

Annons:
Besika
9/10/11, 12:47 PM
#7

Spännande, hoppas detta får många att förstå..!

MissInAction
9/10/11, 12:57 PM
#8

Sätter mobillarmet, detta får inte missas!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Sindri
9/10/11, 2:01 PM
#9

Verkligen något att se fram emot.

kitabu
9/10/11, 7:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Det är många som läser men ingen som skriver. Då åker tråden bort från första sidan, och det är ju synd.

Om den skall ligga kvar till måndag kväll vore det bra om någon skrev då och då, om så bara Ok eller hej.

Helena Hesselmark

dufva
9/10/11, 8:05 PM
#11

Vi låser tråden på förstasidan tills programmet är sänt Glad

Knaster
9/10/11, 8:51 PM
#12

Misstänker (och hoppas) att smörbristen kommer att bli ännu större efter det programmet, så jag bunkrade ännu ett smörpaket idag när jag handlade.Skrattande

Micke A
9/10/11, 11:13 PM
#13

Har bunkrat lite , plus köpt en hink med 100%ig smörolja (1,8kg) så man klarar sig ett tag…

Annons:
Margareta
9/11/11, 12:02 AM
#14

#13 En sån hink har vi med. Praktisk att steka i, men inte så god att äta.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Micke A
9/11/11, 1:14 AM
#15

Slipper skira när man gör Bea!

Sweli
9/11/11, 1:36 AM
#16

Kommer inte att missa måndagen framför TVn

Det blir jätte spännande. Skrattande

Har också hinken från Arla. Fortfarande kan jag inte vänja mig till smaken eller lukten för den delen.

Jag brukar blanda med riktigt smör eller olja men fortfarande tycker jag att smör är best, tyvärr.

yvonnel
9/11/11, 1:49 AM
#17

Är det någon av er som har köpt den färdiga hinken som också har försökt att själv göra jobbet, att skira, och minns någon skillnad i smaken? Kanske är Gee ännu renare än vanlig skirning,

Wenn
9/11/11, 4:27 PM
#18

Får hoppas på repris för jag är upptagen .

# 13 Vad innehåller smöroljan ?

yvonnel
9/11/11, 5:07 PM
#19

Angående den där smöroljan; tror ni inte att smaken kan ha med salthalten att göra? Vanligt smör är ju saltat och fettet frambringar ju väldigt mycket smak. Det som görs på fabrik kanske är helt saltfritt.

Jag har för mig att laktosfritt smör också är osaltat.

Sweli
9/11/11, 6:12 PM
#20

Sant, det är osaltat. Jag tror att orsaken till smaken är mest för att den saknar protein.

Även om den är osaltat när man lagar mat lägger man till saltet.

Annons:
Hattson
9/11/11, 7:20 PM
#21

Helena Hesselmark,

Ska bli intressant att ta del av programmet och kul att du medverkar. När jag som nydiagnostiserad diabetiker i början av juni i år efter en veckas idogt sökande på nätet hittade alternativ till den rådande tallriksmodellen så var du faktiskt en av inspirationskällorna.

Lade genast om kosten och har sedan dess hållit mig till lågkolhydratkost. Resultatet har blivit en kraftig viktminskning, normala blodsockervärden och slopad medicin. Alltså numera också en diabetiker typ 0.                            Tack för inspirationen!

Maj@ren
9/11/11, 7:40 PM
#22

Vad roligt att Helena Hesselmark är med!

I morgon är man bänkad framför tv:n vid åtta!

kitabu
9/11/11, 7:43 PM
#23

Tack Hattson,

såg att du skrivit inlägg 19 juni. Då var jag på väg till Afrika, annars hade jag nog svarat.

Det börjar bli nervöst nu inför morgondagen. Det verkar på vissa bloggar som man skulle förvänta sig se en flopp.

Det enda stället man skulle kunna få se exakt vad man själv vill är nog på youtube.

Jag kanske borde göra en video och sätta in där? Barnbarnen vet hur man gör.

Helena Hesselmark

kitabu
9/11/11, 7:45 PM
#24

Tack Hattson och Maj@ren,

såg att du Hattson skrivit inlägg 19 juni. Då var jag på väg till Afrika, annars hade jag nog svarat.

Det börjar bli nervöst nu inför morgondagen. Det verkar på vissa bloggar som man skulle förvänta sig se en flopp.

Det enda stället man skulle kunna få se exakt vad man själv vill är nog på youtube.

Jag kanske borde göra en video och sätta in där? Barnbarnen vet hur man gör.

Helena Hesselmark

MissInAction
9/11/11, 9:32 PM
#25

#23
Ja absolut, Youtube är en riktigt bra idé. Finns många som söker efter kost och hälsa där och det är lätt att sprida länkar. Go for it! Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

greensis
9/12/11, 7:26 AM
#26

Det ska bli ett spännande program - vi ser fram emot det

Fabricati diem, pvnc!

kitabu
9/12/11, 11:40 AM
#27

Ser nu att det finns ytterligare en tråd om detta program

Det var i samband med de första kontakterna från Ann Fernholm förra våren om ett TV-program om LCHF och diabetes som jag berättade om kryssningen (2010). Det var även en radiojournalist med på samma kryssning. Hans program kom strax efter kryssningen, men Tv-programmet fick alltså vänta i nästan 18 månader.

Tja, den som väntar på ngt gott…..

Helena Hesselmark

Annons:
kitabu
9/12/11, 2:47 PM
#28

http://svt.se/2.116970/gomorron_sverige

Titta i förväg!

Helena Hesselmark

Uppenbart fel länk, kanske ngn kan fixa det?

kaisakavat
9/12/11, 3:15 PM
#29

Hm.. Efter den förhandstitten blir jag lite oroad.. Hoppas verkligen det framkommer i programmet ikväll, att det visst redan finns studier som säger att blodfetter m m inte alls försämras, tvärtom. Här lät det som om det inte finns nån kunskap alls om det.

"Våra hjärnor behöver ju faktiskt kolhydrater." Säger den ena programledaren. Hoppas även det motsägs/reds ut i programmet.

kitabu
9/12/11, 5:44 PM
#30

Nu ligger det en film på Aftonbladet också, med Maj Lis Hellenius och Bengt Vessby.

De är rädda för de långsiktiga effekterna och vill inte slösa pengar på sådant de inte tror på.

Nu har jag ätit så här i 4,5 år. Om jag inte gjort hade jag nog varit sängliggande om inte död.

Helena Hesselmark

ullebull
9/12/11, 6:19 PM
#31

Jag vänta med spänning på att se programmet ikväll.

Jag har ätit kosten sedan 2007 (jaja, lite dikeskörning ibland) och har ett perfekt blodsocker sedan omläggningen.

Ytterliggare en diabetiker 0

Sindri
9/12/11, 8:58 PM
#32

YES!YES!YES! Kanon!!!!!!!!!

Inte minst är jag SÅ glad för alla diabetikers skull. Och det får säkert efterverkningar för alla. Bra reporter - hon har gjort sin research-läxa ordentligt.

…"forskning…utan att livsmedelsindustrin är inblandad.." Härligt!

Andina
9/12/11, 9:00 PM
#33

Bra sista ord i programmet! Tack Kitabu! Toppen! Och tack Monique! Ni, och andra inblandade gjorde ett jättebra, sansat och trovärdigt jobb! "Forskningen" kändes däremot som vilsna små barn…

Nu håller "Sverige på att vakna" - så känns det när jag ser programmet! Motsättningar och olika åsikter, ja - men det är som att dörrar öppnar sig nyfiket i alla fall.

Kul! Ja, precis så känns det! För detta var seriöst och kändes "öppet för diskussion"!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[Marja-Liisa]
9/12/11, 9:03 PM
#34

Tack Kitabu, Du är toppen! Roligt att se välgjort program. Grattis.

Annons:
kaisakavat
9/12/11, 9:05 PM
#35

Det var nog det bästa TV-reportaget hittills!

Grattis Vetenskapsredaktionen på SVT och HEJAROP till Helena Hesselmark! Glad

Bahototh
9/12/11, 9:06 PM
#36

Vill bara säga Tack! till alla som medverkade. Väldigft inspirerande och nyttigt för oss som behöver lite nytändning.

Tack, tack, tack.

dufva
9/12/11, 9:12 PM
#37

Ett rätt så balanserat program som faktiskt slutade i favör för lchf.

Att lågfettförespråkarnas farhågor inte besannades gick fram bra i rutan

Troligen får vi nu  en hel del nya medlemmar som vi får hjälpas åt med att ta hand om Skrattande

ullebull
9/12/11, 9:12 PM
#38

Jättebra program, blev glad att höra er, jaja, att se er också. Tänk om nu de ville lyssna på oss som testat detta och som mår så bra fria ifrån diabetes. Vi som borde varit döda nu, jag menar utan kolhydrater haha.

Bravo Helena.

Margareta
9/12/11, 9:13 PM
#39

Mycket bra

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Hallongrottan
9/12/11, 9:13 PM
#40

Både Monique och Helena gjorde bra ifrån sig. Helena var så tuff!

Det finns hopp för mig också förstår jag nu…

Andina
9/12/11, 9:14 PM
#41

#37 - Dufva! Du har nog rätt! Kan jag bidra med något litet som helst så gör jag det gärna! LCHF-volontär, jajjemenn!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
kitabu
9/12/11, 9:14 PM
#42

Jag tyckte att prof. Christian Bernes "talande tystnad" var obetalbar

Helena Hesselmark

diabetiker typ 0

Margareta
9/12/11, 9:14 PM
#43

#37 saknar gillaknappen

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Sandra_W
9/12/11, 9:16 PM
#44

Gud vad bra!

Jag tyckte först att det verkade som om det skulle bli ett "anti-LCHF program" men så var det ju inte :D

Jättebra jobbat till alla inblandade!

Och det va så skönt att det betonades hur osäker forskningen på dagens kostråd är..

joly
9/12/11, 9:17 PM
#45

Äntligen ett reportage som man känner sig glad och upprymd efter, inte förbannad och frustrerad. Flört

I'm your destination, I'm the reason why

joly

yvonnel
9/12/11, 9:19 PM
#46

Så bra att det äntligen blev något sagt utan att vi behövde lyssna på alla motattackerna som brukar få mest plats. Nu väntar jag på resten; de andra sjukdomarna som kanske är resultat av vetemjöl och andra kolhydrater, att det kommer till stånd flera forskningsgrupper.

greensis
9/12/11, 9:20 PM
#47

Jag tyckte det bästa var när Maj-Britt Helenius försökte bortförklara Helenas blodsocker- och kolesterolvärden. Snacka om att kartan gäller framför terrängen….Flört

Fabricati diem, pvnc!

[bittek]
9/12/11, 9:24 PM
#48

Riktigt, riktigt bra! Vilken insats av Helena Hesselmark - toppen!

Jag tyckte att reportaget var mycket sakligt.

Det ska bli spännande att se hur många nya medlemmar det blir här på KiF nu

Flört

Annons:
Andina
9/12/11, 9:27 PM
#49

Jag blir alldeles upprymd! Är det fettet eller äntligen ett fetbra och "seriöst vinklat" program..???

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

kaisakavat
9/12/11, 9:28 PM
#50

De kursande diabetikerna med förträffliga resultat kom efter 'experternas' avvisanden av Helena!

Expert-punktering! Glad

Siltis
9/12/11, 9:29 PM
#51

Tack Helena Hesselmark & Ann Fernholm!!

…Och SVT samt teamet bakom ministudien och programmet också för den delen. Detta var det bästa jag sett på TV på länge. Förhoppningsvis fortsätter kostdebatten och den nämnda stora (oberoende) studien blir verklighet inom kort. Många människors hälsa står på spel!

bustas
9/12/11, 9:30 PM
#52

Hej och grattis Helena till ett mycket bra jobb. Håller med dig om att Bernes "mumlande" var obetalbart.

kitabu
9/12/11, 9:43 PM
#53

Tack för alla positiva kommentarer.

Jag har skickat länkarna till Ann Fernholm och skrivit att hon fått MVG

Helena Hesselmark

Marianns LCHF Mat & bak
9/12/11, 9:45 PM
#54

Fantastiskt bra!

jag säger som fler man blev glad!

Dessa återkommande "brasklappar"  de var bleka denna gången och väldigt väldigt svaga.

Nu har vågen tippat över till LCHF och nu kan surfandet börja!

MissInAction
9/12/11, 9:49 PM
#55

Kanon att ni ställde upp i programmet och att vi fick se så många positiva resultat och upplevelser!! Glad

Fast jag verkar vara en av få som ändå tyckte det var lite lagom positivt i sin helhet? Dvs. att underlaget för båda dieterna är "bräckligt" och att de inte hittade en enda studie på området, som bekräftade de här diabetikernas situation. Alla studier som jag har läst om då, är de bara påhitt? Eller duger de inte? Och jag hade fått intrycket att de skulle ta upp bakgrunden till dagens kostråd. Någon sådan såg jag inte. Nej nu är det inte "er" jag är besviken på, men jag personligen tycker att det var lite snålt med fett, så att säga Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Aniara4
9/12/11, 9:56 PM
#56

Klart det kunde ha varit mycket mer djupgående på vissa punkter, men programmet riktar sig ju till en allmänhet utan förkunskaper, så det måste förenklas. Men på det hela taget var det ju positivt, så tummen upp till er som medverkade!

Sindri
9/12/11, 10:04 PM
#57

Och precis varenda inslag jag hittills sett om LCHF har alltid slutat med att Hellenius, Rössner eller någon likasinnad fått sista ordet! Det här var en brytpunkt.

kitabu
9/12/11, 10:06 PM
#58

#57

Det var mitt krav för att medverka. Att jag skulle få sista ordet.

Helena Hesselmark

Sindri
9/12/11, 10:09 PM
#59

Tack för det Helena!

Allouma
9/12/11, 10:14 PM
#60

Helena! Du är min nya idol!

Här hittar ni mina reaktioner på programmet: http://lalla.shapemeup.se/2011/09/12/reaktioner-vetenskapens-varld/

Micke A
9/12/11, 10:26 PM
#61

Mycket bra inslag, lite kul när "motståndarna" börjar skylla ifrån sig vid den lilla press de blev utsatta för.

Tror att debatterna kommer att bli många och heta ett tag

KatNyb
9/12/11, 10:34 PM
#62

ÄNTLIGEN! Superbra Helena! Och Berner eller vad han heter väger väl tungt som opartisk auktoritet. Suveränt att redaktionen fortsätter med detta. Inte en dag för tidigt. Jag har LCHF:at lika länge som Helena och mår toppen trots typ2.

Annons:
Ballo
9/12/11, 10:55 PM
#63

Tack Helena!

Det var kul att hon klippte så bra. Du fick fram vad du ville ha fram på ett bra sett.

Så vi "upprorsmakare" fortsätter väl. Skrattande

Mvh Kennet Jacobsson

Mvh Ballo.

Min hemsida med lite om mig och mitt liv. Min hemsida

Aliki
9/12/11, 11:09 PM
#64

Jättebra!

….och slutkommentaren! Under programmets gång formulerade jag just den meningen i huvudet ….och så fick du sätta den!! Skrattande

Som grädde på (blomkåls-) moset….eller kanske "spiken i kistan" för tallriksmodellen

Grattis!

Maj@ren
9/12/11, 11:41 PM
#65

GRATTIS Helena till din framgångsrika medverkan, du har hjälpt till att knuffa LCHF-rörelsen rejält frammåt!

Som Major utnämner jag dig härmed till krutgumma! ;-)

Sindri
9/12/11, 11:57 PM
#66

Kom på en talande sak till; när Hellenius med fasa i rösten kommenterar det mättade fettet med att "då är vi ju tillbaka till 60-talet!"

Ja, just det, och hur många procent var överviktiga då? Feta? Hade diabetes? Bokstavsdiagnoser? Fick hjärtinfarkt?

kaisakavat
9/13/11, 12:01 AM
#67

#66 Så tänkte jag åxå..  Glad

Vore väl ypperligt om vi raderade bort de senaste 50 åren ur 'kostrådshistorien'..

Margareta
9/13/11, 12:16 AM
#68

#66 Precis så tänkte jag också. Då gick jag i skolan och det fanns EN i min årskurs på 3 parallella klasser (75 barn) som hade något man kan kalla fetma. Sen var vi förstås några lite rundare, men långt ifrån så överviktig som man ser många barn idag (jag jobbar i en skola).

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Marianns LCHF Mat & bak
9/13/11, 8:29 AM
#69

#66 Exakt vad jag med tänkte, hur kan hon säga en sak och inte själv tänka den tanken förundrar mig.

Annons:
MissMullig
9/13/11, 10:27 AM
#70

Mycke bra trycker på *gilla *knappen

Tillbaka
9/13/11, 1:03 PM
#71

Vilket bra inslag! Så sansat. Resultaten fick ju liksom tala för sig själva. Och jag gillade verkligen skäggubbens tysnad när han såg blodfettresultaten.

MiaP
9/13/11, 1:03 PM
#72

Fantastiskt bra gjort Helena och tack till Ann som har varit envis och velat ha dig med. Och tack även till Monique.

Att höra Vessby och Helenius var ju bara pinsamt. Berne tycks i varje fall ha tagit till sig om Lchf när han såg Helenas resultat där fick han visst en tankeställare.

Det är ju tur för oss andra diabetiker att du sparat dina resultat och kunnat visa upp dessamma. I just detta sammanhang var det ju oslagbart. Och Helenius blev också svaraslös.

Sindri
9/13/11, 1:11 PM
#73

Hmmmm….funderar lite….

Alla här inne som har sockersjuka typ 2 (eller 0) och har dokumenterat sin värden före och efter kostbytet, tar en kopia på sina värden och postar till Hellenius, Vessby och varför inte Berne - skulle vara intressant att se vad reaktionerna blir!

MimLan
9/13/11, 1:29 PM
#74

På 60-talet var det väl rökarna som var problemet med hjärt/kärl-sjukdomar?

Anmaja
9/13/11, 1:42 PM
#75

Ett jättebra program, jag hoppas att många såg det, men tyvärr lokade nog många andra kanaler. Men det går i flera repriser och på play. Har skickat runt länken till folk jag tycker behöver se och ska även visa den på Facebook.

Anmaja

"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

[bittek]
9/13/11, 3:30 PM
#76

Jag vet inte om jag är lika glad idag för det där programmet. För när jag skulle handla alldeles nyss fanns det INTE EN ENDASTE GNUTTA SMÖR KVAR!

Smörbristen har alltså drabbat min lilla hemstad.

Fast om det beror på att fler blivit nyfikna på lchf tack vare Helenas insats så blir jag bara glad Flört

Annons:
kitabu
9/13/11, 3:40 PM
#77

Jag tar gärna skulden för att smöret är slut.

Helena Hesselmark

Bodil Pettersson
9/13/11, 4:01 PM
#78

Fantastiskt bra gjort. Nu ska jag börja på också.

helvete
9/13/11, 5:10 PM
#79

Det var ett bra och sakligt program! Blodsockertest en timme efter måltid var ett plus. Även blodfettest efter tre månader Synd att ett par hoppade av gruppen! Motståndarna hade svårt att finna ord!! Bra gjort! Alla nuvarande  diabeteskostföreskrifter verkar väldigt flummiga. Ät vad du känner för, ta en spruta. På -60 talet var diabeteskosten mycket strikt, men sedan blev det väl enklare att låta diabetiker äta vad de känner för. Jämfört med intolerans mot gluten, nötter etc.

[Pennylane1]
9/13/11, 6:16 PM
#80

köpte valios laktosfria, det har inte folk hittat tydligen!

Har inte sett programmet men det verkar ha varit bra!

gun92884
9/14/11, 12:36 PM
#81

Jaha, da gick det inte att se detta program utanfor Sverige … vad ar de radda for? Copyright? Man tycker att detta program skulle fa clonas i all oandlighet sa sa manga som mojligt har en chans att se det … med subtitles dar det behovs …

yvonnel
9/14/11, 1:13 PM
#82

#81

Det kanske ska vara till salu, det är ju numera väldigt mycket business i TV-programvärlden. Eller så väntar dom väl på reaktionerna från läkemedelsindustrin.

Men det finns ju att tillgå på webben att se i repris, det kan ju kanske finnas nån här som kan fixa en kopia, nån som vet hur, känn er isf uppmanade.

Zepp
9/14/11, 1:43 PM
#83

Förutom att ställa mig in i hyllningskören av Helena så vill jag hylla även Berne som verkar vara en av de statliga tjänstemän som faktist tar sina arbetsuppgifter på allvar.

Först så frikände han Annika från anklagelserna och nu i programet gjorde han en helt korekt bedömning, allt utan några fördommar.

Mer sådana experter utan bindningar till oloika företag, så skulle nog folkhälsan se helt annorlunda ut och kostråden oxå.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Lisabet
9/14/11, 1:55 PM
#84

Det var synd att det inte fungerade. Här finns en annan länk via en svensk proxy, den kanske funkar:

http://freeproxy.se/browse.php?u=Oi8vc3Z0cGxheS5zZS90LzEwMjgxNC92ZXRlbnNrYXBlbnNfdmFybGQ%3D&b=13&f=norefer

gun92884
9/14/11, 6:31 PM
#85

#84

Nope … gick inte dar heller.

Inkanyezi
9/14/11, 6:48 PM
#86

Det går inte att följa länken genom att klicka den, utan du måste kopiera den och klistra in den i din webbläsares adressfält. Inslaget börjar 19:20 in.

gun92884
9/14/11, 7:33 PM
#87

#86

Jag klistrade in lanken och anvande proxyn men det fungerar anda inte Rynkar på näsan

[Pennylane1]
9/14/11, 7:43 PM
#88

clean browser befor leaving this site, låter skrämmande! Jag stängde ner utan att göra nåt! Har jag fått virus nu!?

Andina
9/14/11, 7:50 PM
#89

#88 - Det är nog mer för att proxy-ägaren inte vill att hans adress ska ligga kvar o bli "upptäckt av obehöriga"…  De uppmanar inte att "rengöra" datorn - bara webbläsaren, och då brukar det handla om att rensa cache-minne, cookies o d.

Däremot så vet jag inte om du fått nå't virus - men själva uppmaningen du fått, har säkert ingenting alls med virus att göra.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[bittek]
9/14/11, 9:17 PM
#90

Jag är lite nyfiken på om det blev någon större medlemstillströmning här på KiF efter programmet. Det har väl hänt förut när lchf uppmärksammats extra mycket.

Annons:
Zepp
9/14/11, 9:39 PM
#91

Vi får iallafall anstränga oss framöver och vara extra trevliga och tydliga om det kommer en massa nya medlemmar.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

KarinJ46
9/14/11, 10:02 PM
#92

Går det på något sätt att lägga upp detta program på Youtube eller är det för långt?

[Pennylane1]
9/14/11, 10:16 PM
#93

det finns väl upphovsrätt förmodar jag, man får väl inte lägga ut TV-program hur som helst?

Bodil Pettersson
9/16/11, 3:17 PM
#94

Nu har jag satt igång. I helgen hade jag 10,8 idag 6,9 i blodsocker. Tack LCHF och för din medverkan i programmet. Hoppas att det blir fler sådana program på tv.

[baronbacon]
9/16/11, 3:32 PM
#95

Här är länken till programmet:

http://svtplay.se/t/102814/vetenskapens_varld

nyborjare08
9/16/11, 3:35 PM
#96

#95 Jo men problemet att inte kunna se det om man bor utomlands kvarstår Glad

 

 

MimLan
9/16/11, 4:07 PM
#97

#96 Sök på youtube.

Annons:
nyborjare08
9/16/11, 4:20 PM
#98

#97 Tack men jag förklarade bara för baronbacon, som verkade ha missat diskussionen ovan. Glad

 

 

gun92884
9/16/11, 4:24 PM
#99

… hittade det pa youtube nu och har sett forsta delen och ska se resten i eftermiddag …

[baronbacon]
9/16/11, 5:16 PM
#100

#98 AH! Tack, ja det hade jag missat ja :)

Anmaja
9/16/11, 7:49 PM
#101

Jag har lagt in alla tre fikmklippen i min blogg. Hoppas de kommer att finnas kvar så de inte är tidsbegränsade som på play?

Anmaja Flört

"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

gun92884
9/18/11, 5:11 PM
#102

… nu har jag sett de tre delarna … det ska bli intressant att se om det blir mer pengar till de som ar 'intresserade' av att forska narmre och storre i LCHF - for det sa han ju, roda trojan. missade namnet, att han overlater forskandet at dem som ar intresserade Skrattande

Det som gor mig hoppfull ar att Sverige ar ett sa litet land sa nar folk stottar na't brukar det uppmarksammas ordentligt … en viss herd mentaliteten som man ofta irriterar sig pa kan faktiskt fungera positivt har …

Upp till toppen
Annons: