Fet buljong???
Vad säger ni om det? Vilken sort och är det bara att ösa på med kokosfett? Jag är dålig på att äta mina mål och dricker lättare.

Det absolut bästa är att göra egen, man kan koka mycket och frysa in i plastmuggar som man sen lägger i en stor plastpåse när de är frusna, sen är det bara att ta fram så mycket som man behöver.
Jag brukar köpa fläskben på coop, för en billig peng, och koka en större sats enligt denna artikel: Buljong för nyfikna.
Funkar kanonbra som frukost då jag har svårt att få i mej nåt som måste tuggas då.

Tack så mycket. Jag tillhör den lata typen och undrar om det finns något färdigt märke att köpa som är OK med tanke på kolhydraterna? Fett förstår jag att jag måste tillsätta extra.
Många färdiga buljonger (typ tärningar) innehåller en massa tillsatser och transfetter, men det ska finnas bra på hälsokost som är som en "pasta" på burk. Dock vet jag inte om de har annat än grönsaksbuljong? Den man kokar själv innehåller en massa nyttigheter, men kräver ju lite tid och arbete förstås.
Hur är det med Alpnärings buljong? Det är som en pasta istället för tärning.
Det finns kryddor i alla möjliga modeller också. Är det nån som vet om de har tillsatser och annat jox i eller om det går an?
Det beror väl på om man kan tänka sig att äta tillsatser eller ej, om man kan det så går det väl an.
Jag försöker hålla mig från glutamat och klumpförebyggande medel, det är så långt jag har kommit. Köper oftast rena örtkryddor, men ibland slinker det ner annat också!
KRAV-märkta buljongtärningar är rätt OK.
Bästa buljongen tycker jag är "Lantbuljong" som finns att tillgå på Hälsokost. Den är jättedyr, men underbart god och helt ren, utan vare sig socker, jäst eller andra tillsatser.
Den säljs i små plastburkar och är också utmärkt som krydda.
Kram!