Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 2099 ggr
Trollcina
0

Varför mer sött?

susanne.s
0

Va?

hemul
0

Varför allting smakar mera sött nu? Förvånad

susanne.s
0

Inte bara sött allt är ju så salt också. Eller hur?

hemul
0

Ä andra sidan är det mindre bittert. Jag har aldrig kunnat äta sån där fin mörk choklad. Brukade skölja munnen när jag fått i mig av misstag, Nu köpte jag en kaka för att göra sån där kladdkaka det fanns recpt på. Smakade tveksamt på en bit och det var jättegott! Inte ett dugg bittert. Förvånad

Margareta
0

Stackars hemulen… det var ju en sorglig upptäckt…

Numer pensionär i Nynäshamn

hemul
0

Ja, det var det faktiskt. Det gör ont i plånboken. Penga mun

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
zeretki
0

Ja, usch så hemskt. Glad Det är detsamma för mig. När jag var riktigt sockerberoende så tyckte jag att all frukt var syrlig. Apelsin och hallon var lite syrligt sådär. Nu är det ju jättesött!

PaulaW
0

Mina nära och kära tycker att min chockladbudding och mina smörbollar är både osöta och fetaSkrikandes

Tilda-T
0

Det sötaste som jag äter nuförtiden är jordgubbar och dom är verkligen SÖÖTA!!! förr tyckte jag att tinade jordgubbar var skitsurt.Hemlis

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

magma
0

Jag önskar jag tyckte sött var otäckt och klibbigt, men tyvärr så tycker jag (eller skulle tycka, om jag provade) fortfarande sött smakar gott…Gråter

Johanna-Soderlund
0

Smaksinnet förändras givetvis beroende på hur man äter. Jag har också blivit mer känslig för sött, jag äter mest sura och beska frukter numera. De är jättegott med grapefrukt, blodapelsin och sura bär.

Jag har blivit galen i oliver och riktigt mörk choklad däremot, kaffe med smör går också ner. För några år sedan var äpplen helt neutrala i smaken och beska saker var inte att tänka på. Jag var helt övertygad om att jag aldrig skulle kunna uppskatta kaffe.

För att smaksinnet ska utvecklas är det bäst att äta naturliga smaker. Minska ner på salt och glutamat också.

Trollcina
0

Har gjort ett nytt inlägg där all text är med - Sajten strulade i dag så inget jag skrev kom med förutom rubriken "Varför mer sött". Inga andra inlägg ville bli reggade idag från mig och inte gick det att ta bort hela inlägget heller för då blev det ERROR - Teknikens under mao!