Sockerbomben i MåBra-tidningen nr 3
Jag köpte tidningen MåBra igår, för jag såg att den nya utgåvan av Bitten Jonssons Sockerbomben följde med. Priset var 49 kr, perfekt. När jag bläddrade i tidningen upptäckte jag att den tydligen har något samarbete med ViktVäktarna, och det följde med en hel extra tidning med ViktVäktarrecept.
De måste ju ha gjort världens miss som låter en bok som Sockerbomben följa med tidningen! Den förespråkar ju raka motsatsen till ViktVäktarna. Den nya utgåvan talar ju inte bara om socker längre, utan om kolhydrater i allmänhet. Sanna Ehdin har skrivit förordet och pratar om lchf där. Hoppas att många läser boken och ser att det inte går ihop med VV:s filosofi. De som har kanelbullar och tårtbitar i alla annonser för viknedgång…
För övrigt så fanns i bilagan flera recept som var helt ok bara man byter ut vissa ingredienser till naturliga sådana. 
Hepp, jag ska genast köpa tidningen (för sockerbomben's skull)! och viktväktarbilagan ska jag knyckla ihop! 
Det låter lika kul som när L-E Litsfeldts "Fettskrämd" följde med som talbok i "PC för alla" för några år sen.
Vilket lyft för den tidningen - oerhört oväntat men uppskattat.
Min synsvage man undrade varför han fick en tidning av mig i julklapp det året :-)
Numer pensionär i Nynäshamn
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag väntar på artiklar från någon som har gått ner massor med hjälp av lchf-kosten, prenumererar sedan länge på den tidningen men blivit mer och mer kritisk, de anammar mycket av vv sätt att äta men börjar nog dra åt ett annat håll -hoppas jag annars ska jag inte ha den tidningen längre än till prenumerationen går ut… fick boken med tidningen och har ännnu inte börjat läsa i den, ska låna ut den sedan till de som behöver läsa den ännu mer än jag
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag köpte också den tidningen för att få boken. Artiklarna i tidningen och bilagan gick stick i stäv med boken.. mycket komiskt tyckte jag. Boken har jag nu lämnat till min mamma som är svårt sockerberoende, ska se om det går upp ett liljeholmens för henne nu kanske.
Kanske något är på gång även i Må Bra. Ur förordet till matbilagan i nummer 9 2011:
"Lätt utan light!
/…/Fett är en solklar smakhöjare, och visst är det gott med en skopa skirat smör på torsken, eller en rejäl klick grädde i såsen…/ "
Sedan kommer det en brasklapp om att inte blanda gamla dieter med de nya "fettdieterna" och det är såklart rätt tänkt. Äter man enligt tallriksmodellen och LÄGGER TILL nötter så..
Längre ner:
"I det här numret har jag på mångas begäran testat att göra veckomenyn helt utan lättprodukter"
Sedan liten brasklapp igen om att hålla igen på mängden (kal?).
Men ändå - små, små steg i rätt riktning. Undrar vad huvudsponsorn tänker..