Färdigkokta ägg på ICA
Hittade det här blogginlägget. Vad tycker ni? Är det bisarrt att köpa färdig kokta ägg på ICA?
http://kajsaasp.wordpress.com/2011/09/09/grabngo-lchf-bisarr-produktutveckling/
Två ägg för 14 kronor?! Det var inte billigt inte.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tja det är ju praktisk om man är ute och reser eller har glömt sin lunch hemma. Ett paket ägg och en tub majonäs så klarar man sig långt…
Mycket bättre än andra "färdig"-alternativ som finns för att ätas omgående.

Lite äckligt med färdigskalade…..Men färigkokta, gärna i butik vartefter de går åt är nog en bra idé.
Har ju hänt att jag rusat in på någon pressbyrå och köpt ett paket ostskivor och smörpaket så varför inte 2 ägg istället?
Har svårt att tänka mig det ,men i nödfall kanske.

Hmm… är dom löskokta eller hårdkokta? Det stod nåt i artikeln om färdigstekta ägg också det vore rätt intressant, fast klarar sig icke vändstekta ägg i transportkedjan?
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Det mest bisarra tycker jag är att förpackningen är mer än dubbelt så stor som den behöver vara. Ett enormt resursslöseri! Eller ligger det ett helt saltkar mellan äggen?

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Vi har sedan länge haft såna paket med två kokta ägg i våra engelska supermarkets! Jag brukar köpa dem och ha med när jag är på resa eller jobbar ute på marknader osv och inte kommer åt LCHF-mat. De smakar helt okay och är himla praktiska!
Fast våra kostar bara ca 8 kr…
I never worry when I get lost. I just change where I want to go.

#7 Det kan ju förklara varför priset är så högt… 
Jag tycker ägg är dyra råa… och nu blev dom ännu dyrare.
Det får vara kris om jag ska köpa dom i alla fall.
Men varför inte koka äggen själv? När vi bilar mellan Sverige och Spanien, har vi massor av färdigkokta ägg + omelett i kylväskan. Samt annan färdiglagad mat förstås. Vi äter aldrig på restaurang på resan utan stannar vid rastplatser och äter. Både billigare och tidssparande.
#10 Tror nog att det finns fler marknader än "kokta ägg åt de som har en inplanerad och förberedd resa". Jag går inte omkring med kokta ägg i väskan varje dag. Ej heller vet jag alltid om jag måste äta något snabbt på språng.

Jag tycker det låter perfekt! Ibland blir det ju liksom kris när man är ute och rör på sig, och jag tycker inte om ost. Att dricka grädde är inte riktigt den optimala lösningen. Jag skulle absolut köpa kokta ägg i vissa lägen!

Jag tror ingen tycker det är bisarrt att det finns importerade chokladbitar eller tungt besprutade bananer från fjärran land att köpa för den som vill ha ett mellanmål. Skulle äggen vara skivade och ligga i en pastasallad eller en baguette skulle heller ingen tycka att det var konstigt. När äggen säljs som tillagade ägg så blir det både miljöfarligt, bisarrt och ett uttryck för att "dagens unga" inte kan laga mat (med reservation för att förpackningen verkligen är bisarr).

Nästa produkt är färdigtuggade ägg.. bara att svälja! 
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

# 14 Mosade blandade med smält smör som stelnat till lagom konsistens…mmm

Skalade ägg låter farligt. Olämplig hantering kan förorsaka häftiga kräkningar, magkramper och diarréer. Dödsfall har förekommit t.ex. på äldreboenden.
Orsak till utbrott: För långsam nedkylning av skalade ägg som inte ska ätas omedelbart. Äggen förorenas av smutsiga händer och förvaras sedan i för hög temperatur.
Giftet som bildas av staphylokockerna tål upphettning varför kokning eller stekning inte gör ett livsmedel med staphylokockgift ätligt.