flourfri tandkräm!?
satt o sökte på Stevia (sockerplanta) på nätet o läste om, hittade då denna tandkräm som lät veldigt intressant, ville höra här om någon testat denna.. Eller någon annan floutrfri tandkräm som varit bra/dålig
http://www.friendlyshop.nu/index.php/Hygien-Hygiene/Fluorfri-Tandkram-m.-Stevia-*-Fluoride-free-Toothpaste-w/-Stevia/Detailed-product-flyer
Har inte lagg till länk förut så hoppas det funkar :)
På hälsokosten finns flera lika sorters fluorfri tandkräm. Men tyvärr ingen annanstans.
#1 Nja. Jag kan välja mellan ett gäng i min vanliga mataffär.

#2 har du provat dessa o vad heter de?
På nätet är de betydligt billigare än i häslokostbutiken.
#3 http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/4d712deeb9cb46222d043f55-lchf-hotet-mot-halsokostindustrin
Gör gärna en sökning på tandkräm, det finns många trådar.

jag har sökt lite men hittade inte just denna tandkrämen som jag undrade om. Har iaf beställt den
så hoppas den inte smakar för illa bara

Jag väljer tandkräm med frånvaro av slipmedel och bra smak, fluoren spelar en mindre roll för mig, min förra favorittandkräm köptes upp av nåt multinationellt företag och sen var det den där äckliga mintpastan i den också, hoppas att min nuvarande får vara i fred för mintfascisterna, prövade att borsta utan tandkräm men det var inte så lyckat
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Jag hade problem med tandkräm då jag tyckte att alla var för söta, mådde helt enkelt inte bra när jag använt vanliga tandkrämer.
Fick tips av tandhygenisten om en tandkräm som heter Kingfisher, den är utan sötningsmedel och finns både med och utan flour.
Jag har provat den med smaken "fänkål" utan flour och tycker att den fungerar mycket bra.
Varför jag valde utan flour är för att jag läst att flour inte är särkilt bra mot sköldkörteln. Läste också att flour utvanns ur aluminium vilket jag inte tyckte var speciellt imponerande.
För mer information, googla på flour.

Jag har också köpt Kingfishers tandkräm utan fluor och jag tycker den är bra.
Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...
Jag avskyr Kingfishers tandkräm, klart den sämsta av alla fluorfria tandkrämer. Urtekrams och Laveras är betydligt bättre.
Jag använder en fluorfri tandkräm Forever Bright. Inget slipmedel, ingen fluor, naturlig mintsmak. Tycker den är jättefräsch och god smak. Den innehåller klorofyll som gör tänderna blanka så inte plack fastnar, faktiskt en av de bättre tandkrämer jag haft.

Lelli: Jag håller på att göra slut på min 3e tub (http://allveggie.se/) och jag är nöjd!

ja visst är den bra
synd bara att frakten är lite dyr.. får beställa flera på en gång.
Jag var till tandläkare nyss, och fick frågan om jag brukar ha så lite tandsten.. nästan inget! Nej jag brukar ha tandsten, men inte nu längre! Och tandhälsan var perfekt - så jag är nöjd med min Forever Bright!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#14: var köper du Forever Bright?

jag brukar faktiskt variera mellan Forever Bright o Allveggie.
Min pappas sambo är återförsälgare på aloevera produkter så jag köper ju min av henne.
kolla deras hemsida
Jag tittade på Forevers hemsida, men hittade ingen innehållsdeklaration på tandkrämen - dåligt.
Har du någon?

forever bright:
aloe barbadensis leaf juice(stabilized Aloe vera gel), sorbitol, hydrated silica, glycerin, sodium lauryl sulfate, carrageenan, aroma, propolis cera, sodium saccharin, sodium benzoate, chlorophyllin-copper complex (Cl 75810)
ja jag är lite tveksam till vissa ingredienser, men inget flour iaf…
Du kan ju alltid googla på Forever Living + din ort eller Aloe Vera och ort, det finns lokala återförsäljare överallt.
Natriumbensoat och natrium lauryl sulfat är det som inte är bra med Forever bright. De flesta andra fluorfria tandkrämerna som finns är utan dessa. Hittade en sida med en hel massa olika tandkrämer: http://www.jordklok.se/kroppsvard/-tandkram

men varför hittade inte jag den sidan när jag har sökt o letat 
den verkar ju kanon vid första anbliken.. de tre första tandkrämerna har jag faktiskt nu hemma(köpt på annan sida då). o urtekramen smakar verkligen som om man har krita i munnen… men den funkar o tänderna känns rena. har köpt lite olika tandkrämer o testar för att min ena dotter inte tycker om de jag köpt ännu :( nu tar hon forever bright för den tycker hon är minst äklig. jag ska dock inte köpa den mer när den är slut så är den. Så jag ska köpa några andra o se vad hon tycker om dem. tack för sidan där fans ju det samlade så bra:)
Annars kan man testa att bara borsta med vatten. Det funkar bra för mig iallafall, jag använder tandtråd också.

ja det skulle säkert funka för mig med som äter lchf. men resten av familjen o framför allt barnen som äter på dagis o ibland får de även lite sötsaker som fika hos sina kompisar o så, då känns det bra med tankräm..
Sen känner jag mig frächare i munnen
#21 Om du väljer nån av tandkrämerna med mintsmak så tror jag det känns med som vanlig tandkräm. De har fyra olika sorter på jordklok, Urtekram, Kingfisher, Lavera och Santé.
Jag ahr aldrig handlat därifrån och vet inte ens om de är särskilt billiga men man kan ju alltid söka på andra sidor när man vet vad man letar efter…

Hello! Är det ingen som testat Weledas tandkrämer? De tycker jag är bra, speciellt den här
http://www.weleda.se/hudvard/munvard/herbal-gel-toothpaste/
Dyr, men dryg 
Jag har läst om deras Salt-tandkräm, men inte haft möjlighet att få tag på ett exemplar än.
Lush har börjat med tablett-tandkräm! Riktigt rolig produkt! Toothy tabs.
Jag använder Weledas salttandkräm, och tycker bra om den, efter tillvänjning. Men jag har ganska mycket tandsten, har alltid haft oavsett kost. Om det fanns någon tandkräm som hjälpte även mig med det, så skulle det vara bra. Men jag vill inte ha fluor, och inte heller SLS, så det är svårt.
Vi använder Weleda - både den med salt och den gula. Den salta hjälper nog bättre mot tandstend, men den gula är godare. Det finns en röd också men den är det så länge sen jag testade att jag inte minns.
Numer pensionär i Nynäshamn
#28 Har du testat Plaque off? Den funkar faktiskt mot tandsten och innehåller inte fluor. Gjort på alger. Men har du problem med sköldkörteln bör du inte använda den, det blir för mycket jod som kan ge ytterligare problem…
Jag har problem med sköldkörteln - och det var nytt att man ska unvika jod då. Men då är det nog bäst att undvika Plaque off, tyvärr.