Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-att-laga-hemma
Läst 7200 ggr
missfatty
0

Friterad squash?!

Någon som lyckats med det här receptet? http://airamsmat.webblogg.se/2009/november/friterad-squash.html

annizan
0

Jag har inte provat, men skulle gärna vilja!

Måste man ha en fritös?

Sindri
0

Jag friterar i min gjutjärnsgryta. Det stänker mycket så det är bra med höga kanter.
Jag friterar ännu hellre aubergine, panerad i äggvisp och en blandning av valfritt nötmjöl (Solros/hasselnöt/mandel) och riven parmesan.

missfatty
0

Jag testade i en tjockbottnad kastrull men dom blev inte krispiga bara sladdriga och inte goda :P Har varit chipsoman och älskar av någon anledning krispiga saker så jag vill gärna hitta något som funkar mot krisp-suget. Har hört om fläsksvålar men inte hittat några..Bor på södermalm i sthlm om någon känner till vart det finns mottas tips gärna! :)

Sindri, Blir det krispigt eller liksom "bakat" när du gör?

hemul
0

Jag har inte testat just detta, men blev de sladdriga skulle jag tro att du hade för svag värme.

Prova att göra som med pommes frites, fritera 2 ggr. Första gången på medelhög värme tills de blir "genomkokta" och får lite färg. Ta sedan upp dem. Du kan låta dem kallna innan fritering 2, det gör ingenting. Andra gången friterar man vid riktigt hög värme. Det går fort och de blir krispiga. Detta gäller då pommes, men det borde väl funka för annat också.

gun92884
0

… det star i receptet att de ska friteras 2x … se'n blir det ju mycket vatska fran squash sa man far val lata rinna av ordentligt forst och torka med pappershanddukar … och sa hethethet olja.

Later ratt sa time consuming for inte sarskilt intressant resultat …

Sindri
0

#3 det blir inte krispigt som chips, men väldigt gott som tillbehör till mat.

Ta-Co
0

Det här var verkligen riktigt gott men jag var lite lat och friterade dem bara en gång. Hemlagad kött- och grillkrydda på var pricken över i Glad

Till squashen hade jag hamburgare. Brödet var detta.

Supergott!