Epilepsi
Hej!
Finns det någon här som har epilepsi och som börjat äta LCHF och blivit bättre/bra med denna dieten?
Att äta högfettkost med extremt lite kolhydrater kan minska antalet anfall. Det finns en artikel om detta: Sökväg lowcarbkost.com, klicka på artiklar.
Barn som inte går att medicinera brukar behandlas med LCHF-liknande kost (ketogen diet/kost). Extra bra verkar det vara att använda kokosfett (inte för mycket dock, det har laxerande effekt). Om du orkar läsa engelska så finns det hur mycket info som helst, bla en massa vetenskapliga artiklar. Sök på epilepsy och low-carb.
Jag väcker den här tråden till liv igen med en fråga; om jag inte minns fel så var det en (läkare?) som skrev en artikel i en amerikansk tidning där han berättade om behandlingen av sin sons epilepsi, med strikt lågkolhdyratkost. Jag hittar den inte! Är det någon som vet vad jag pratar om och har länken?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Barnsjukhuset i Lund rekommenderar ketogen diet till sina epilepsibarn enligt en ssk som jag pratade med. Kanske de kan hjälpa dig?
#3 Länken finns i Kostdoktorns bok…