Baksmälla av kollisar?
Läste om baksmälla av vin, men kan man få baksmälla av en helg med mycket och onyttiga kolhydrater?
Har haft en sådan helg! har blivit mycket yr, fumlig, ont i leder och rygg, och magen är kattastof! Dock ingen alkohol!
Har bara kört LCHF i ca 4-5 dagar nu, men kan ju säga så här… Jag blir redigt stressad av socker, kanske lite extra då jag är hyperaktiv och ångestlagd :)
Hade lite i kaffet igår, det ångrar jag kraftigt.
Vin ska vi inte snacka om, drack i lördags och blev svinfull på 3 glas????
det är många som får sådana "symptom" vid avsteg, finns många trådar om man söker lite grann!
jag har fått både sockerfylla- det var läskigt- och bakfylla på sockerintag
Jag upplever samma sak. Mår katastrof efter den här helgen när jag har tagit "paus" från LCHF.
Det jag försöker få reda på nu, ska leta ännu mer, är om man får hela omställningsgrejen igen efter att börja med LCHF igen eller om det går snabbare att komma in i ketos igen efter bara ett par kolhydrat-frossardagar.
det brukar man inte få det är bara några vattenkilon som brukar sitta i några dagar men jag har inte hört om omställningsvesvär igen, kroppen har ju lärt sig att använda fett som bränsle och så fort glömmer den det inte igen
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack för alla svar.
Har gått tillbaks till LCHF i dag, men mår fortfarande som om jag är dagen efter.
Blev rädd när jag blev så yr att jag vinglar, snubblade omkull och fumlig i fingraran. Och denna värken. Men med förklaring kan jag le
åt detta.
Förhoppninsvis lära av misstaget.
När man äter LCHFkost så får man en sänkt insulinberedskap. För att återställa sin insulinberedskap till det normala behöver man äta ca 150 kolhydrater om dagen under tre dagar.
Om man sockerchockar sin kropp när man har sänkt insulinberedskap kan således blodsockret skjuta i höjden, vilket faktiskt är giftigt för kroppens organ! Så var lite försiktiga när ni gör avsteg. Sockerfylla låter inte alls bra!
Sockerfylla är inte behagligt, även om jag inte har blivit yr och vinglig, men det går över fortare om man motionerar, en rask promenad för mig.
sockerfylla är inget som är återkommande och hörde till mitt tidigare liv med beroendet som slog ut i full blom trots LCHFkost. Nu hålls alla missbruk på mattan