Veg
Har lite funderingar kring veg kost. Sedan 15 år äter jag inte kött, jag äter dock fisk och skaldjur. Nu har jag kört med LCHF i 3 månader och börjar bli så otroligt sugen på KÖTT, funderar på att börja äta det igen men det tar emot. Finns det fler som känner igen sig tro??
det är jag säker på, tycker mig sett många härinne som varit "ute i förvillelsen" och som hittat tillbaka till vår rätta föda hahaha
Det finns många f.d. vegetarianer här. Animalisk kost är hälsosam vare sig man vill det eller inte. För det är kroppen som bestämmer.
All leva på kompost funkar inte så bra i längden nej; har själv provat under några år - de åren blev dock såklart kryddade med ständigt återkommande krav från min kropp på underbart smak- och näringsrik likätning!
Numer är jag i det närmaste helt kompostfri.
Det är så intressant att komma till inikt om sin kost. Jag förstår ju nu efter de här 3 mån att jag har överätit kolhydrater i mängder. Med övervikt och hjärtklappning då det var dags att lägga sig som följd. Trodde aldrig att jag skulle kunna klara mig utan pasta och potatis och bröd. Men det enda jag saknar nu är kött.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Om du inte äter kött av miljöskäl så kan du ju välja gräsbeteskött, det köttet ska dessutom vara nyttigare.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Det är inte av miljöskäl jag uteslöt köttet utan snarare "illamagad"så egentligen skall jag bara ta mig över tröskeln å stoppa i mig en biff =)
Här är ännu en fd vegetarian. Miljöaspekten var inte mitt huvudargument, inte heller någon moralaspekt på huruvida det är rätt eller fel att äta djur. Däremot kunde jag inte acceptera den dåliga djurhållningen och -hanteringen som tyvärr, även i Sverige, är ett faktum när man pratar om industrikött.
Jag äter kött idag, men bara vilt/ekologiskt/spårbart kött som jag kan stå för att jag äter. På köpet får jag ett godare kött, jag får i mig mindre skit (industridjur medicineras en hel del) och jag kan njuta med en förhållandevis bra magkänsla.
Kanske kan detta vara ett alternativ även för dig?
/Matgiken (matgiken.wordpress.com)
/Matgiken
Bjuder på LCHF-recept och funderar över livet på matgiken.wordpress.com. Välkommen!
Jag har det lite som #7 Jag äter bara gräsbetes från Bohuslän, dvs närodlat.
Jag var veg i 15 år av alla möjliga orsaker, fick inse att det varken var bra för mig ellar moder jord. Jag blev fetare och fetare och också sjukare… nu blir jag smalare och smalare och friskare.
Läste boken vegomyten och kan nu förstå bättre varför. kanske något för dig att läsa?
//Mariann
Varmt välkomna in att besöka min mat & bak blogg!
Marianns LCHF Mat & Bak
Mariann, medarb Diabetes iFokus Blogg Marianns LCHF Författare: Kakor och desserter med LCHF och Baka med LCHF och Baka matbröd med LCHF
Tack för förslagen och nu har jag faktiskt både ätit kyckling och fläskfilè =) Kändes sådär, växte lite i munnen men inget problem med magen alls. Jag ska fortsätta och tror att det bara kommer kännas bättre och bättre=)

Enligt "Two Fat Ladies" är det bacon som får dom flesta vegetarianer att synda, kanske ett tips? Själv vet jag inte eftersom jag aldrig haft några vegetariska förvillelser, jag har alltid käkat animaliskt. Morsan gjorde sina försök med vegetariska rätter men jag var ståndaktig och ville ha MAT!
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
När jag skulle vänja mig med att äta kött så var det heller inte magen som sa stopp, utan min hjärna.
jag fick ta en tugga av en biff (gräsbetes) tugga och intala mig själv att detta går, detta går, tugga på bara och tillslut fick jag spotta ut.
samma visa nästa gång vi hade grillad biff och tillsut kunde jag svälja en tugga men blev illamående.
Tillsut kunde det gå ner en halv biff via mental träning, för mig var hela biten bara spykologisk. Så att mentalt jobba på att "äta" samtidigt som man äter, var min lösning.
Sedan att jag ju samtidigt läste vegomyten var en stor hjälp.
Mariann, medarb Diabetes iFokus Blogg Marianns LCHF Författare: Kakor och desserter med LCHF och Baka med LCHF och Baka matbröd med LCHF
#11 Oj vilken bra freudian slip/typo. :-) "spykologisk".

#11, 12 Haha! 
#6 Duktigt!! Fortsätt så, snart tycker du det är riktigt gott åxå..
Lycka till! 
Ännu en f d l-o-vegetarian (i 20 år) här. Ganska kort tid efter mitt inträde på LCHF-banan bestämde jag mig för att försöka äta djur igen - började försiktigt med lite fisk, se'n korv, köttfärs o s v. Genom att börja äta lchf, så insåg jag att jag levt på "svältnivå" i alla år som vego, det var stökigt att få ihop tillräckligt med protein om jag inte ville äta ägg och keso i mängder jämt, och näringsmässigt låg jag på en 'god obalans' också.
Kroppen blev överlycklig av att börja äta kött, fisk och fågel igen. Huvudet hade det lite knepigare - men det gick fort i alla fall, tack vare att jag kände vad kroppen tyckte.
Grattis och lycka till med ditt 'utträde' från vegovärlden!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Annars så fungerar det rätt bra med fisk o skaldjur oxå, o ägg!
Men lägger man till någon bra köttbit så får man mer variation.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.