Frukost.....
Hej ,Jag är ny här och vill ha ideer på vad man kan äta till frukost…
Tackar för alla tipsen…

hej om du har börjat med LCHF-kost..så finns många förslag..själv äter jag 2 kokta ägg..med mycket äkta smör till…ibland så tar jag några isbergsalladsblad lägger på ett fat..lägger 2 stekata ägg på det sen ost..ägg stekt i smör….ibland turkisk yoggi….ibland tar jag ett isbergsalladesblad..lägger på en skiva ost en skivar skinka och en stor klick smör..rullar ihop till rullader..äter några stycken..drickar alltid en kopp grönt the…med 2-3 msk cocosolja i…
cocosoljan finns på hälskosten..79 kr burken..du kan även steka din mat i den olja med…kram hoppas du får mer svar av andra
P.S dessa är olika dagar..så tro inte att jag äter allt samma dag hi hi

Vad som helst som du äter till övriga måltider enligt lchf.

Vill du ha en lite mer traditionell frukost så kan du testa fet youghurt, 10 %, gärna med extra fett i, i form av t ex kokosfett, creme-fraiche eller grädde. Vill du lyxa till det riktigt så blandar du i lite kakao efter smak och ett par matskedar riven kokos. Några ostskivor och kanske lite fet, god korv. Grönt te med smält smör eller kokosfett. En skiva citron i teet tar bort fettsmaken.
kokta ägg med majonäs eller smör, kallt kött eller fisk - det finns många som inte gilar varm mat på morgonen.
Själv kan jag äta fläskkarre till frukost. :)
Ägg + smör för det mesta.
Ägg + bacon ibland.

Det kanske slutar med att du också sitter där med dina två kokta ägg och kletar på bregott på dom,jag kan tänka mig att koka två till åt dig Malla
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Jag är ingen frukostmänniska. En ostbit (kanske 20-30 g fet hårdost) går ner med kaffe med grädde och kokosfett. Funkar bra, är mätt från 8.00 till 12.00 trots 5 km cykelväg!
Samma som du äter de övriga målen. Eller också ägg med smält smör, kanske? Eller en burk makrill i tomatsås (utan att äta all tomatsås kanske) med creme fraiche till.

När jag kommer upp dricker jag kaffe med grädde i och innan jag åker på jobbet (jobbar ständigt kväll) äter jag brunch oftast ett par stekta ägg o halv paket bacon…ja även det stekt förstås
eller några kokta ägg med majonnäs till
Har märkt att jag står mig länge på grädden i kaffet för på helgerna hoppar jag över brunchen för den äter jag ju bara för att vara säker på att jag orkar jobba. Så jag håller mig så mätt på all grädde kaffet att jag glömmer av att äta
idag åt jag middag kl 20.
Jag har svårt för varm mat på morgonen så av gammal vana så äter jag låglaktosfil (intolerant) med jordgubbar, och en blandning av kokosflingor, hackade mandlar, krossade linfrön och psylliumfrön. Om jag hinner så "lagar" jag till ett par Wasa Fiber Plus med mjukost, falukorvskivor och aioli/bearnaise.
Nu blev jag hungrig… :-|
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Jättesnabb omelett: Jag rör ihop två ägg och drygt en halv dl vispgrädde i en djup tallrik. Hyvlar i några skivor ost och kör det i micron i nga minuter. (det snackas om att micron är farlig här på forumet men jag kan inte vara utan micron just nu)
Sedan brer jag på kantarellmjukost på hela omeletten innan jag äter den.. Jättegott!