Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 630 ggr
beda_stina
0

Stiltje!

Har nu hållt på med LCHF i 6 veckor drygt. De första 3-4veckorna gick jag ner 6kg och 9cm minskades i midjan. Nu står jag kvar på -6kg men midjemåttet har minskat 2cm till (alltså -11cm totalt). Jag ångrar att jag inte mätte fler ställen än midjan för mina byxor håller på att hasa ner för höfterna. Det känns som om jag gått ner mycket mer än de 6 kilona. Någon annan som har hamnat i stiltje efter första viknedgången som förmodligen var vatten?

magma
0

Jag tror inte du har gått ned 6 kg i enbart vätska, men kanske 2-3 kg på ett ungefär. Jag gick ned de första tre, fyra månaderna, sedan stannade det av rejält och där är jag fortfarande efter sammanlagt 9 månader med LCHF. MEN jag vet att jag äter för mycket kolisar, främst från mjölkprodukter, men har inte riktigt motivation och energi att ta itu med situationen på allvar. Men jag har inte bråttom, ska ju äta såhär förhoppningsvis resten av livet…

beda_stina
0

Kanske måste jag också dra ner på mjölkprodukterna. Ett måste för mig är mjölk i kaffet på morgonen, men det är ju bara en liten skvätt. Annars tycker jag bättre om grädde än smör till maten. Eller det är lättare att koka ihop en gräddsås än att göra något kryddsmör, som inte heller passar till allt. Grönsaker äter jag i princip ingenting av förutom det fantastiska tipset från någon här på siten att använda salladsblad som bröd. Fyller alla möjliga köttprodukter i salladen och mumsar i mig. Kanske ska testa att öka på fettintaget då. Jag har inte heller så bråttom, men det är ju roligare/sporrande att se resultat på vågen också ;)

birmalover
0

Jag gick ner massor ca 7kg de första veckorna ,sen har det varit lite upp o lite ner. De första veckorna låg jag på ett mycket högt kaloriintag. Sen har jag hållt mig på ca 1500-2000 och legat relativt stilla i vikt. Igår vräkte jag i mig turkisk yoghert(ca 5dl)  en hel påse 175g fläsksvålar. Stekt kyckling med skinn. Det var ingen hejd på mig och då hade jag även ätit som vanligt på dagen.Jjag åt inget med en massa kolhydrater. Bävade när jag vägde mig i morse men hade gått ner 0,5kg och magen var platt som en pannkaka. Tycker detta är mycket underligt fattar ingenting?

Pasi
0

Det är nog fler som upplevt samma sak, dvs att man inte går ner i vikt om man äter för lite utan att man måste upp i rätt nivå…andra går inte ner i vikt om de inte drar ner på kalorierna…därför är det bra att experimentera lite för att lära sig sin kropp.Glad
Ska man testa att äta mer så förordar jag att man lägger in en extra måltid istället för att öka på befintliga…det ger en jämnare energitillförsel och håller ämnesomsättningen på en hög nivå.

beda_stina
0

#4 Hmmm. Det stämmer att jag äter mycket mindre nu än de första veckorna. Första 3veckorna åt jag tex 4 kokta ägg + ostkuber till frukost. Nu får jag bara i mig 2 ägg och inget mer. Äter mer sällan lunch också vilket jag inte kunde avvara i början. Kanske ska börja tvinga i mig lunch då?? Eller?

ullamayday
0

För mej låter det jättebra med kg och cm.Jag tror att vi har våra nivårer och "plattformar". Gäller bara att hålla ut, sen rasar det igen. Allt är garanterat inte vatten ;-).Tänkte på det här med mjölken i kaffe…….varför tar du inte grädde i stället?

Lycka till

beda_stina
0

#6 Jag tycker att det är så gott med mjölk i kaffet, det blir så kvalmigt med grädde. Jag var en inbiten kaffe+socker+mjölk drickare innan. Kunde inte tänka mig att dricka utan socker! Men det suget gick över efter 1 vecka. Nåt roligt vill man ju behålla Skrattande