"Rolig" reklam
Ibland är reklamen på vår sida väldigt "rolig":
http://www.medtronic.se/sjukdom/diabetes/behandling/kolhydratraekning/beskrivning/

Ja, tänk… dom anar ju inte hur mycket vi räknar kolhydrater.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kikade ni också in på deras nedladdningsbara länkar? Trillade nästan av stolen när jag såg planeringen, tänkte ju bara se om det fanns något användbart och upptäcker att 1:a listan har s.k. portionsvikter uträknade för att anpassas till insulinmängden. Alltså inte listor med innehåll per 100 gram.
Det räcker faktiskt inte att sätta bara en smilgubbe i kanten här.

Nä fy fan, Det VAR ingen rolig reklam, dom föreslår dessutom att kan få inopererad en insulinpump i magen.

Nej, egentligen ganska tråkigt!
Tråkigt att det ska behövas insulinpumpar, men ganska bra
för de som faktiskt behöver det av olika anledningar.
En hemsida där ett företag som säljer medicinska utrustning presenterar sina produkter och har lagt ut lite text om hur deras utrustning kan komma till användning…. Jag är inte diabetiker och har inte läst texterna, Jag såg detta räkneexempel som ligger på 1:a klass nivå och det tyckte jag var roligt…..
1 normalstort äpple = 10 gram kolhydrater

3 normalstora äpplen = 30 gram kolhydrater

Med kommentaren "Om du äter ett äpple så stiger blodsockernivån, men om du äter tre äpplen stiger blodsockernivån ännu mer." ..blev det ännu lite roligare
Sedan kan man ju tycka det är tråkigt
att företaget inte rekomenderar LCHF…..
(Å andra sidan kan man ju tycka att det är bra att webbredaktören inte rekomenderade LCHF…
för då hade Han/hon säkert fått sparken vid det här laget vilket hade varit… tråkigt
)
( jag har adblock och ser ingen reklam alls…)
#Aliki
Bra analys du gjorde. 
Fast jag har just läst att potatis (och säkert också äpplen) kan variera i kolhydratsmängd över året och säkert också beroende på sort.
Vad är adblock.

Något man laddar ner och så slipper man helt enkelt reklamen.
Fungerar jättebra på goole chrome. Jag har också adblock på explorer men därr fungerar det halvbra, KiF helt reklamfri, men på andra sidor slinker det igenom lite skit.
Det kan ha att göra med att "min fria testperiod har gått ut" men fungerar som sagt halvbra utan att betala.
Jag rekomenderar denna tråd där jag fick hjälp….Själv har jag nog svårt att hjälpa dig då jag inte kommer ihåg hur jag gjorde.