Scientologerna
Varför hittar jag reklambanners här för sekten Scientologerna där man ombeds köpa boken "Dianetik"
Ställ hellre frågan i rätt forum: support.ifokus.se.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Denna reklam är direkt olämplig
#4..en sekt känd för att pungslå människor på pengar..genom att inbilla dem att de behöver deras kurser…
Flera personer jag känner till sj…har stått med skulder på många tusentals kronor…tom hundra tusentals kronor!
En riktig "SKAM" sekt mao.
Men de har väll råd att betala bra för sina reklam snuttar
……så där av är de med här tänker jag!
Dom kör "personlig utveckling" genom uppenbar hjärntvätt och att klämma folk på pengar då dom skall betala för dyra kurser där kostnaden ökar för varje nivå å ny kurs i "utvecklingen" du når.
Ron L. Hubbard var en science-fiction författare som fick för sig att skapa en religion.
Du kan kolla här t.ex: http://www.youtube.com/watch?v=rD9bCdHqU3s

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag sitter just nu med en reklam till höger som annonserar för Bingo och andra spel på nätet. Tror det finns fler som är ludomaner än som går med i Scientologerna.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#7….De är iaf medvetan om att arrangörerna Bara vill åt deras pengar! Vilket inte framgår av Scientologernas koncept…
De spelar på osäkerheten hos den som går igenom deras sk tester…för att sedan erbjuda dem en kurs som skall "Hjälpa" vederbörande att rätta till det som är fel i deras personligthet…enl Scientologins referens ramar.
Ingen som gör deras tester …..går fri från ett sådant "behov " av kurser!

"De är iaf medvetan om att arrangörerna Bara vill åt deras pengar!"
Nej det är de inte, då hade de inte varit ludomaner. De är är helt inställda på att de ska vinna pengar, och de är beroende av adrenalinkicken som det är att spela.
Men jag försvarar inte religiösa grupperingar av någon sorts. Bort med skitet.
Hatar cancer och älskar vårlökar.

Borjar man analysera annonsering sa hittar man nog valdigt litet som ar 'lampligt' … pojkar far snyggare flickvanner om de serverar/dricker ratta olet eller vodkan eller … flickor mer 'hot' om de anvander det eller detta etc.., ad naseum … dessutom kan vem som helst hitta pa en 'religion' och satta ihop reklam for den. Detta var pa tapeten har for inte sa lange se'n nar nagon protesterade om na'n annan sekt for de inte hade en slags deity, men anda ansag att de skulle vara befriade fran skatteskyldighet, vilket de konventionella religionerna ar.
Scientologerna ar ett har av hin … traffade pa dem nar jag bodde i Edinburgh och senare nar jag bodde ett par ar i Sverige. En van i Eskilstuna (enda barnet och pappan hade fabrik … ni ostatare. tills ni borjade skara tjocka skivor, anvande antagligen ett av pappans alster … tror att det var hans patent ) som satt fast hart som sjutton … se'n loste pappan ut honom och sonen var fri tills han hittade en australisk flickvan … som drog in honom i naten igen. Min kontakt med honom kapades nar jag flyttade till Frankrike sa jag vet inte hur det hela slutade …
Det är dock skillnad på att förledas in i konsumtion jämfört med att förledas att offra sin själ.
Vad du ser för reklam avgörs av saker som har med sk tracking-cookies sparade på din dator - de kommer helt enkelt väljas efter vilka sidor du tittar på och var du säker efter.
Så ja ser du scientologreklam så har du helt enkelt surfat antingen om det eller saker relaterat till det. Vad som anses relaterat håller man kanske inte alltid med om. Men det är också samma anledning folk hittar viktväktar-reklam på det här forumet, helt enkelt en massa sökord och sådant som relaterar till viktnedgång eller bantning. Viktoperationsfilmer förekommer också av den anledningen.
Själv ser jag till exempel idag någon reklam för proteinpulver och weightgainer och liknande "gym"-saker för jag igår surfade runt för att titta efter något på gymgrossisten
Har även någon reklam för "One Piece Jumpsuit" vilket jag inte sökt på, men skulle gissa att det kan ha att göra med att företaget heter "Piece of Norway" och jag läst mycket nyheter från/om norge på sistone.
Får även reklam för att hitta lågprishotell i Aten då jag har en vän som bor där.
Några exempel. Det är helt enkelt inget som siten kan påverka, den du ska klaga hos i så fall är nog Google. Kör du pc kan du även installera och köra spybot search and destroy - den är bra på att rensa bort dessa trackning cookies.
aha Fiana :-)