Mat att ta med på resa!
Ska resa bort två dagar under vilka den mesta delen av tiden kommer att spenderas på tåg. Anar att jag måtse ta med mig mat! Förslag snäll!!!! Kokta ägg är ju alltid bra kom jag på nu! =)

Småkakor (lyckas inte få till någon länk, du får söka), stekt kött, bacon eller köttbullar. Rysk yoghurt, naturell eller smaksatt med hallon, vitlök o gurka, eller vad som faller dig i smaken. Någon favoritsallad. Se till att du får i dig tillräckligt med fett bara, det brukar kunna vara det som blir problem på resor.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack för förlsagen!! Tänker mig dock att det är svårt att få det att hålla sig fräscht… Har ingen frozzypack (än) =)
Babybel-ostar, ölkorv, ost- och skinksallad, macadamianötter, baconsnacks, oliver, lchf-kex…..
Moniques wraps! Kan fyllas med vad som helst, nästan.
När jag flög sist hade jag med mig hoprullade kokospannkakor. Funkade fint!
1 ägg
½ dl grädde
½ dl kokosrasp
1 tsk fiberhusk (psyllium)
Vipsa ihop och låt stå. Grädda 2 pannkakor, rulla ihop och lägg i plastpåse när de svalnat.
Skall man inte resa i värme går det såklart att fylla med lite grädde, hallon, blåbär etc.
Makrill i tomatsås borde vara enkelt för det behöver ju inte vara kylt heller. Sen att det inte doftar rosor är en annan sak..
Har samma funderingar själv, kommer åka tåg på Lördag och Tisdag och allt jag kommit på hittils är kokta ägg!
Kanske nötter om du kan äta det?
Eller banan om du inte är så strikt med kolhydraterna.
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Åh, tack!! Banan går bort men allt annat är ju jättebra förslag!!! För extra fett tar jag med en liten burk mek kokosolja! =)
Ja just!
Pizza, tex denna, och Mjuk pepparkakspones är ju jättegott och pizza kan man ju äta kall 
Kluring om Ryssland
tonfisk i konserv är också ett alternativ (i vatten)
keso kan vara bra, ät nötter och bär till.
avokado
Jag gillar tonfisk i olja mest men hittar bara tonfisk i solrosolja =( Finns det inget annat märke med annan olja?
jag har aldrig hittat med annan olja, köp med vatten och blanda i egen olja ;)
en tub majjo, det kan man väl ha med utan kylmöjligheter? mjukost funkar ju också utan kyl :)
tistelflikkan
mat: lindassmultron.blogspot.com
smycken: www.smyckorama.se
Ja precis, mjukost eller majo går ju bra om tuben är oöppnad 
Kanske ha på ostfrallor eller pones eller liknande?
Kluring om Ryssland
Jag brukar ta med mig en burk stekt kylskåpskall tärnad fläskkarré smaksatt med salt och rosmarin. En klick majonnäs till också för fetthalten. Står sig i flera timmar utan problem.
I never worry when I get lost. I just change where I want to go.
#9 Det finns i butiker med bra sortiment. Jag köper vanligtvis Callipo på DagLivs.
#4 Jag testade att göra wrapsen. De blev goda i smaken men sjukt tjocka, typ som pannkaka, eller "tjockpannkaka", om man kommer söderifrån. Hur länge ska degen stå och svälla ungefär? Längtar sååå efter ett lyckat bak! Har bara lyckats en gång på en månad, haha. Nämen, min wrap blev typ 2 cm tjock (minst) trots att jag verkligen försökte att platta ut den. Väldigt mastig deg, helt enkelt outplattningsbar : )
Det var så länge sedan jag gjorde dem, svälla ½-1 timme kanske. Kan hända du har en mindre stekpanna? Du kan i så fall göra två st istället.
Avokado, kokta ägg, nötter, Kokosfett i liten burk, grönsaker, hemgjord coleslaw och oliver är bra resemat.
Steg för steg mot tillfrisknande från sockerberoende och överätande.
Jag reser mycket när jag jobbar och har därför köpt en liten mjuk kylväska. Fryser en eller två halvliters plastflaskor med vatten. På morgonen packar jag maten och så flaskorna överst. Då håller allt sig kallt en bra stund (längden så klart beroende av omgivande temperatur. När jagt reste i våras höll maten sig i nästan 1 dygn). Det som är bra är såklart att när isen smält har man också kallt vatten att dricka.
I min kylväska brukar jag packa något av köttfärskebaber, ägg, wraps, sallad och så majonnäs. En matlåda med lite sallad och kebabb höjer ingen på ögonbrynen för. Det funkar att äta med en gaffel och kan fettas upp med majonnäsen.
Om jag ska åka en kortare resa på ett par timmar brukar jag ha med mig en avokado, delad och insverpt i en plastpåse. Bara att håva upp en sked och börja äta. Ibland har jag också med ölkorv delad i mindre bitar (lättare att äta då) som jag har i min snackspåse.
Jättebra tips, de ska jag använda mig av! 
Kluring om Ryssland