Hur gör man?
Hur gör man för att hitta ett recept på valnötsbröd som jag söker. Har lovat att skicka det till en väninna, men hittar det inte på brödrecepten till vänster.Inte heller lyckas jag hitta rätt när jag sökt på sajten.
Det är Nytt LCHF-bröd på linfrö med valnötter. Postat den 02 december 2009 av Lasse B och uppdaterat 2010-01-21 med det nya receptet.
Absolut det godaste bröd som jag har bakat.

Jag skulle vilja ha ett sånt minne som du har! 
I övrigt så kan jag inte hjälpa dig med det du behöver. Sorry för off topic.
Och för att svara på din fråga "hur gör man", jag gjorde en vanlig googlesökning, tänkte att det kanske inte var på KiF du hade sett det eftersom sökningen på sajten inte gav något :)
Ett sånt minne har jag inte. Hade själv skrivit ut receptet när jag hittade det, men kom inte ihåg var jag hittade det. ( där ser du vilket minne jag har)
Tack snälla, det är rätt recept. Kan verkligen rekommendera att bakas. Saftigt och gott.
Nästa gång tar jag hjälp av google. Tack för hjälpen.

Jag ska snart till affären och handla valnötter så nu ska även jag prova att baka lchf-bröd! 
Jag bakade det med mandel som jag malde ordentligt, eftersom det fanns hemma. Blev hur gott som helst. Gjorde dubbla bröd ( det går lika snabbt och formarna står inne i ugnen samtidigt) och har fryst in. Sedan skär jag brödet i tunna skivor med mycket smör och ost. Toppengott.

Någon som vet om man kan använda sesamfrön i stället för linfrö? Jag trodde jag hade linfrö, men det var sesamfrön jag hade…. Ska man i så fall ta samma mängd/vikt?