Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettom-sajten
Läst 2674 ggr
MarieS
0

Margareta - till dig.

Hejsan Margareta! Tänker stänga mitt forum (med viss tid för överlappning) och hänvisar mina gäster till dig, hoppas det går bra? Fast det har jag iofs alltid gjort - till de som vill ha hög trafik och mycket medlemmar!

Funderar på att titta på iFokus vad det gäller specifik sss, tror du att det kan vara nåt? Eller är det mättat? Vad tycker ni andra? (Jag har fortfarande svårt för layouten iFokus, eftersom jag är van vid det enkla snittet) - men jag försöker lära mig och det verkar onekligen som om flertalet gillar iFokus mer. Ett roligare utseende.

Fast naturligtvis är det ju INNEHÅLLET som lockar. Stort, stort grattis till dig Margareta, för att du når ut så långt och för all din tid och ditt arbete.

Marie, RiV

Margareta
0

Hej Mari!

Självklart är Din gäster välkomna hit.
Hur tänker Du med "specifik sss"? Som ett eget forum eller som en delmängd av Kolhydrater?

iFokus har ett gränssnitt som är egenprogrammerat av våra tekniker och är noga valt för att passa så många önskemål som vanligt.

För den som tycker det blir för mycket/rörigt att hålla reda på rekommenderar jag verkligen gruppen "mina inlägg" till vänster i marginalen. Där hittar man alla trådar man varit aktiv i sen man blev medlem. Det blir mer överskådligt om man läser mer sällan och inte hinner allt.

En annan funktion jag rekommenderar är Bokmärken.
Om man hittar en tråd som man uppfattar intressant och vill följa upp kan man klicka på Bokmärk överst i tråden. Då finns den senare under fliken Bokmärken till vänster under Forum, Artiklar och Inkorg. Bokmärkeslistan visar rubrikerna i forumet, men bara de inlägg man själv markerat. Det använder jag mycket för tex recept och trådar med extra bra "kloka råd".

Tack för uppmuntran. Jag har visserligen startat och lagt ner tid, men utan entusiastiska medlemmar hade det inte blivit mycket av det hela…Glad

Numer pensionär i Nynäshamn

MarieS
0

Ja du Margareta, vad tycker du? Nån hos mig säger att vi kunde vara en kategori hos dig, nån säger ett eget forum. Men vi får se vad Staffan säger, kanske är marknaden mättad på iFokus redan. Synd att säga så är många ph-forum stilla nu, och mitt har gått i stiljtje… kanske är dessa gammalmodiga nu när det finns roligare sådana.

Är lite nyfiken också; kommer du ihåg Margareta, att vi (du) pratade om den glömda gruppen missbrukare och LC-kost innan du startade detta? Har du tänkt mer på det?

Margareta
0

Jag hade en kategori som hette "Vi som äter enligt… "en massa olika, där SSS-varianten var en, men det var aldrig någon som skrev där. De flesta stoppar in sina inlägg i "Allt om Kolhydratreducerad kost" eller den rubrik som nu heter Klotterplank. Det enda undantaget är rena recepttrådar.

Det är oftast jag eller någon annan Medarbetare som ibland flyttar trådarna till mer lämpliga underrubriker. Med det tempo det här forumet har som oftast är det jättesvårt att hålla någon struktur. Det kommer nya hela tiden och de flesta (även gamlingarna) tycks följa "senaste inlägg" och skriver allt de vill där i de tråder som kommer upp, hellre än att skapa en ny och lägga dem i rätt grupp när de mitt i alltihop byter ämne.

Själv la jag ner massor av tid på det i början men jag hinner och orkar inte det längre. Jag har en stund på lunchrasten och försöker begränsa tiden jag sitter hemma eftersom jag både är nyinflyttad i stort hus och därtill nu har kattungar (10 veckor) och en spirande trädgård att upptäcka.

Jo jag har tänkt mer på detta om beroende och det finns en grupp som heter "Vi som är beroende" här på forumet, men eftersom de flesta bara skriver "hur som helst i de trådar som just nu är aktuella" så blir det lite bortglömt. Kia34 tog upp ämnet jättebra häromdagen, men jag minns inte vilken grupp hon la tråden i. Den borde verkligen ligga i beroendegruppen.

Det är fritt fram att ta upp ämnet i nya trådar och placera dem i den gruppen. Om Du vill ha tillbaka en ny grupp för dem som äter specifik SSS-kost så gärna för mig, men utifrån det jag skrivit innan, tror jag det kan vara svårt att hålla det så…, men inga svårigheter skall vara hinder att pröva.

Numer pensionär i Nynäshamn