Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1570 ggr
Bookjones
0

Periodare.

Det är vad jag kallar mig själv ibland. Har ingenting med illegala eller annars "mood altering" substances utan har att göra med MAT. Vet inte om andra är likadana men jag vill bara ha en sak i taget- flera dagar ibland veckor i taget. Just nu är det köttfärsbiffar med kallt smör som gäller… inget annat. Vill ha det till frukost och middag spelar ingen skillnad. Kanske en liten godbit emellan men är jag hungrig är det bara det jag vill ha. Varm köttfärsbiff med kallt smör. Har pågått i tre dagar nu.

För några veckor sen var det tonfisk. Sen hittade jag blomkålsmoset… Sen kom baconperioden. Barnen blir uppgivna och gnager ilsket på mackor medans Mamma steker hamburgare igen. Är jag fnoskig eller?

Skogiz
0

Du har ätit LCHF ett tag va? Jag känner att jag inte behöver speciellt mycket variation heller. Å andra sidan kan jag äta lite vad som helst, när som helst. Den bästa sammanfattningen tycker jag är: "Meat isn't boring to a carnivore" Alltså, kött blir aldrig tråkigt för ett rovdjur Skrattande Ungarna här hemma, i alla fall när dom var yngre skulle mer än gärna ha ätit pannkakor eller spagetthi med köttfärssås veckor i streck. Så jag tror att din lilla egenhet är ganska naturlig, det är alla andra som är konstiga. Cool

birmalover
0

Jag har ätit ägg med potkäs till frukost

Biff med potkäs till lunch

Kött med potkäs till middag,

Samma i över en vecka nu tycker fortfarande det är lika gott.

Mervi
0

Jag kör med standard frukost, ägg+ smör. Min man tröttnar på det och vill ha ägg och bacon som variation.

Bookjones
0

#1 Du har rätt… det är alla andra som är konstiga Oskyldig

folke
0

Du är inte ensam…

Samma här.  äter min köttpaj, och har inte tröttnat på 3 månader  Skrattande

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

zeretki
0

Jag är lite som du fast jag har alltid haft ett sug (inte sånt sug som med socker utan ett annat sug) efter kött och ost, vilket ju är helt OK när man äter LCHF.

Tilda-T
0

Jag har ätit stekt smulad köttfärs med en tomat + creme fraiche i flera månader och inte tröttnat , jag tror faktiskt att gubben är mycket mer less på min mat än vad jag är.

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

navarro
0

Folke, kan du beratta vad sorts kottpaj du ater? Det later spannande. Jag ater ofta DaMums forslag till smor med kryddning med estragon och lite appelcidervinager (2 droppar) det ar gott till flaskfarsbiffarna!

folke
0

Steker lök och champinjoner…  kanske 200 gram av varje,,,

blandar 2kg köttfärs med 1 (eller lite mer) burk taco sås (medium), och 2 ägg..  peppar och salt,  sen blandar jag i löken och svampen

Ner med smeten i en smord form  å in i ugnen 175 grader i 50min….

Skrattande 

jag kör bara nötfärs då jag inte är så förtjust i fläskkött…

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

navarro
0

Tack Folke! Det later jattegott, vi far se vad vagen sager efterat.