Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 2809 ggr
Fjaellmor
0

Illaluktande nybörjare!

Halloj! Jag har tassat runt och smygläst här ett tag. Men nu undrar Fjällfar hur länge jag ska lukta illa… Han beskriver lukten så här: - Det luktar som när du tar bort nagellack, fast värre. Du skulle kunna fälla en drake! *rodnar* Någon som vet…? /Fjällmor

Pasi
0

Hälsa Fjällfar att det går bort succesivt allt eftersom kroppen går över till att bränna fria fettsyror…är säkert i stort sätt borta efter 4-8 veckor (OBS ren gissning).
Se till att nyttja andedräkten till att fälla några drakar, ger mycket kött och fyller upp frysen skitfort.Flört

magma
0

Grattis, då har du full fart på systemet:) Och välkommen hit!

Fjaellmor
0

Tack! :-D

Ska försöka hinna med att skriva på "min sida" men det är ju så himlans mycket att läsa…..

Skönt att jag kan tolka andedräkten som positiv! Me like positiv ;-)

/Fjällmor

Mervi
0

Välkommen Fjaellmor!

Margareta
0

Välkommen Fjaellmor!

Numer pensionär i Nynäshamn

zeretki
0

Hej och välkommen! :D

Margareta
0

Angående doften:

När det var som värst, tuggade jag V6, inte optimalt men tröst i eländet, vågade inte möta folk annars. Nu är det nog ok för inte ens familjen klagar och de brukar ju våga.

Mona-Stina
0

Är det ett måste att lukta illa i munnen i början? Jag gör inte det och har ätit bara 3% kolhydrater i en vecka nu. Gör jag något fel kanske?

Fjaellmor
0

Tack snälla för ert varma välkomnande och ljuvliga svar - vidarebefodrar info till Fjällfar snarast…

Mer klädnypor till familjen! :-)

/Fjällmor

Fjaellmor
0

Hej igen!

Jag har fått tipset att minska proteinerna, vad säger ni om det?

Har kollat några dagar i calcounter för säkerjets skull, och proportionerna i procent verkar ok!

Avvaktar över helgen och läser Skaldemans bok medan familjen provar nya klädnypor…

;-)

/Fjällmor

Fjaellmor
0

halloj! Fortfarande fäller jag drakar med andedräkten, men det gör INGENTING när måttbandet visar på -4cm på den senaste veckan…

Tjohooo!!!

sarag
0

Om du vill lukta gott en stund, använd lite Pepparmyntsolja. Ta en droppe på tungan - det räcker riktigt länge!

Finns på Apoteket.

Fjaellmor
0

Det lär nog glädja guben… ;-)

Jag ska komma ihåg det nästa gång vi far ner till apoteket (18 mil tur och retur)… fast det kanske kan finnas på nätet?

*börjar genast leta*

Tack!

ingnyh1
0

Det hjälper att tugga på hela kardemumma kärnor om man besväras av dålig andedräkt.

Gott att ha i kaffet också, får känslan av kardemumma bulle.

MVH // Ninni

Margareta
0

Välkommen ingnyh1…

ingnyh1
0

Glad Tack för det Margareta.

Kia
0

Mannen tyckte jag stank amoniak i munnen *S*… Det går över

Fjaellmor
0

Tack för alla tips!

Lukten la sig några da'r, men nu är det full fart igen *skratt*

NancyAlke
0

Heheh… jag jobbar som datasupport … alltså, folk i huset kommer till mig när dom har problem med nåt…  Sedan jag började med den här kosten har jag fått jobba i fred på rummet mycket mera… men telefonsamtalen har ökat…  Undras just vad det kan bero på??? Räcka ut tungan  Har ingen man som kan tala om när jag stinker heller…

Monsun
0

Om man inte luktar drakdödare betyder det att man inte har kommit in i fett brännar fasen?

Ulf-S
0

Inte nödvändigtvis, Monsun! Jag har inte fått acetonandedräkt och jag bränner definitivt fett.

Fjaellmor
0

hellooooo!

Dags för rapport ;-)

Ingen illaluktande nybörjare längre, jag tror kroppen min gillat läget nu *skratt*

/Fjällmor

Margareta
0

Är fjällfar gladare nu?

Fjaellmor
0

Japp!

Nu får man sova nära igen… *myser*

Häpp!

/Fjällmor

PaulaW
0

Inte har min andedräckt luktat, inte svetten heller, men däremot urinen. Ketosstickorna visar på ketos. En månad på kosten. Är det något som är fel för att jag inte luktar? Eller kanske är jag inte i ketos ännu?

Ulf-S
0

Jag har inte heller luktat konstigt… Det är individuellt.

Skogiz
0

Mycket individuellt. Jag har lite udda andedräkt nu, söt och mjölkaktig. Ja, lukta i gapet på en liten hundvalp så förstår ni precis. På det stora hela en förbättring. Cool

Amiechan
0

Inte behöver man lukta illa :)
 Det är inget tvång utan helt frivilligt ;-)

PaulaW
0

Amiechan. Tack för det. Jag som trodde att man måste… Tänkte gå och kräva i tippen ett tag. Cool

navarro
0

Maken har varit nojd nagra dagar angaende andedrakten, men imorse vid uppvaknandet kom det klagomal igen. Skall skaffa kardemumma (har aldrig haft det hemma) for det ni skrev om att om man tar det i kaffet ger en kansla av hembakta bullar, det ar nagot som ger hemkansla. Vet ni att folk inte bakar hemma här i Spanien. Jag bor i en by med 2.500 innevanare och det finns 2 brodaffarer och 3 brodbilar som kor runt varje dag. Som tur ar gillar maken brod fran annan bagare och ingen stannar vid min port, de har namligen kaffebrod och allt mojligt, bakat pa tidigt pa morgonen.