Fakirbiffar
Hej!
Jag har precis nyss gjort SSS fakirbiffar, det blev ca 17 biffar. Vet ni hur många det brukar kunna bli av 1 kg nötfärs? Hur många gram per gång ska man ta? Förstår att det kan vara svårt och svara på, men jag frös in 2 biffar och de vägde totalt ca 150 g. Låter det lagom?
Försöker nu med att äta mindre än tidigare, för jag har märkt att jag kan överäta om det blir för mycket, så jag måste lära mig att begränsa och inte ta för mycket mat. Tar max 150 g. kött till min 58 kg kropp.
Det har fungerat jättebra, men när jag satte in biffen på Aftonbladets viktkontroll, så fick jag en rätt hög kcal, eftersom jag inte visste hur mycket portioner det blir så jag tog 10.. Hoppas ni kan svara på det här krångliga frågan :)
Ska man äta något till den? Typ någon fet sås/smör eller behövs det inte? Jag tog 10 g kryddsmör och 100 g. broccoli med 10 g. kryddsmör i.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Om du ska räkna kalorier så får du ta och räkna på varje ingrediens samt ange vikten i tex Min mat programmet, totalsiffrorna du får fram kan du sedan dela med antalet biffar om dom är vägda lika stora innan tillagningen.