Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 1237 ggr
Rozzy
0

Ny här!

Har provat lågkolhydrat kost för 4 år sen ett det höll jag ett helt år, jag kände mig friskare och tog mindre mediciner, viktminskningen var ett halv kilo i veckan i tre veckor sen ca ett ca kilo i månaden sammanlagt ca 5kg. Nu har jag slarvat i bland, men som oftast tänker ändå på att inte få i mig för mycket kolhydrater. Jag har egentligen aldrig Jojo bantat och tränat massor, har aldrig varit rädd för fett. Jag är 167cm och vikten ligger som om den vore stämplad fast på vågen i 3 stabila steg från det jag var 13-26år på 52kg, 27-34år på 67kg och 35-41 nu på (76)-81kg. Rör på mig ordentligt ca 20 tim i veckan men det är inte ovanligt att det kan bli det dubbla.

Nu vill jag försöka få allt rätt, för varför gick inte jag ner när min man rasade fast han stoppade i sig lite mer kolhydrater än mig? Hur blir jag av med fettett, det är en liten nystart nu, så hur bör man gå till väga?

Zepp
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Förstofrämst.. släng vågen.. elelr bry dig inte så mycket om vad som står på den!

Kolla mer hur byxorna sitter, du rör på dig och kan därmed byta fett mot muskler.

De där perioderna motsvarar säkert olika skeden i ditt liv.. inte helt ovanligt att vikten påverkas av hur vi lever vårt liv?

Vågar jag gissa att de motsvarar, 1. ung, studerande, singel, 2. sambo/gift, 3. barn/familj??

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

MimLan
0

Massor med träning är inte det som gäller om man vill ha viktminskning. Är man stressad kan det dessutom vara negativt.

Rozzy
0

Jag dansar för det är roligt, har hundar som jag går med i skogen, stor trädgård, renoverar huset på helgerna, jobbar som keramiker så sitta stilla går ju inte…jag rör mig 60tim/veckan sammanlagt men inte så att svetten lackar, 20 av dessa är i högre tempo.

…men det är ju bara köpa större storlekar, prova att lägga undan vågen är nog ett bra tips, ibland används den inte på ett halvår… fast jag känner mig inte smalare ändå. Vad ska man motiveras av då? Var just och köpte nya byxor och kom hem med en storlek för liten de var fel märkta!

#1 Studier barn och familj in kom redan på steg ett vid 20år Oskyldig men men men, jag lever med bättre och har bättre ekonomi - vilket syns i skafferiet…det är inte så lätt.

Pasi
0

#3 Har du funderat över när du får din vila?
Vila och avslappning, dvs antistress, är en viktigare ingrediens för effektiv viktminskning än vad motion är.Flört

Rozzy
0

Ja, jag kan se att det kan låta mycket, men det är inte stress att röra sig fysisk för mig, snarare tvärt om. Jag har bara människor jag valt omkring mig, vänner, min man, min vuxna son, hundarna samt givande fritid och arbete som är rena drömmen.

Ians
0

du äter låg kolhydrats kost..och är inte rädd för fett…

Ändå undrar jag om du äter förlite fett om du inte går ner…