LCHF utan mjölkprodukter
Vad kan man äta då? XP Vispgrädde och cf som är en sån bra fettkälla försvinner ju!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kokosfett och olivolja (kallpressad) kan användas istället för grädde och cf

Pröva att äta MAT.. man behöver inte ett gram mjölkprodukter, de är främst tillbehör.
Exempel.. fett kött, olivolja, cocosfett, ister, fet fisk, äter man mycket sådant behövs inga mjölkprodukter, det är fett nog för de flesta!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
kokosmjölk ersätter grädde och cf. Man kan beställa koncentrerat smör i matvarubutiker som är samma som ghee. Man vänjer sig och till slut saknar man inte mjölkprodukterna längre, tvärt om för mig som upplever sug efter mer när jag ätit mjölk. Och maten känns liksom fräschare på nåt diffust sätt.
Kokosgrädde ! Santa maria har i pappförpackning som är som flytande tjock grädde. Sen så finns Blue dragon som är mer som redan vispad grädde. Finns någon mer sort som är lite mer smaklös. Av den brukar jag göra "färskost", blandar med persilja, pepparrot, vitlök, kryddor. God att rulla in i laxskivor t ex.
Bättre fråga - varför vill du avstå dessa produkter Athiria?
Kanske är det så att du är laktosintolerant? Isf finns det alternativ från valio. Är själv lakto och kör bara på sånt.
Men som ovanstående säger så behöver man inga direkta mjölkprodukter. Det enda jag brukar köra på är isf parmesanost och grädde.
Mvh
Freddie // www.sverigesfetaste.se
Jag tror jag triggar på mjölkprotein! :)
Tack så jättemycket för alla svar! :)