Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 5010 ggr
Ida78
0

Slapp hud

Har gått ner 16kg nu o är så lycklig. Undrar nu hur pass bra huden drar ihop sig, det e inte så mycket som e sladdrigt men funderar på om man kan påverka det genom t ex träning?

Vill också passa på att berätta att många i min omgivning är väldigt nyfikna på hur jag burit mig att för att tappa så mycket på 5 månader och när jag berättar vad jag äter så får jag mycket konstiga o frågande blickar :) LCHF är det absolut bästa jag börjat med, mår så bra. Ida

Yamuna
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej!

Jag har varit LCHF-are i ett år nu och tappat 16 kg. I böjran rasade kilona och huden blev slapp oroande snabbt. En kväll när jag stod o borstade tänderna hörde jag ett ljud: flapp, flapp….undrade så tills att jag insåg att det var mina slappa överarmar som åstadkom ljudet sk " gäddhänget#Flört

Nu har huden hämtat sig och är mycket fastare, inte som förr men jag är ju dock 55 så jag förväntar mig inget under. Jag kan inte träna så mycket då jag har fibromyalgi men promenerar gör jag och det går rysligt mycket lättare nu.

Huden hämtar sig med tiden, jag tror att Sten Sture Skaldeman skrivit om detta i nån av sina böcker.

Så ha tålamod!

Miyu
0

Träna armmusklerna så fyller de ut gäddhänget :)

Har för mig att det tar rätt långt tid för huden att dra ihop sig.

Mervi
0

Huden drar ihop sig under ett par år efter att man gått ner, så det finns hopp.

Grattis till de tappade kilona.

JAUS
0

Har man bara gått ner 16 kilo så kommer huden att dra ihop sig, men har man så mycket övervikt som jag så blir man tyvärr tvungen att operera bort den annars kommer magen hänga som en stor påse ner till knäna. Tydligen räknas det som en "skönhetsoperation" att ta bort hud efterviktnedgång, så det blir man tvungen att betala själv. Att man sparat in en magsäcksoperation genom att gå ner själv med hjälp av kosten bryr de inte ett dugg om.

Jag får trösta mig med att jag har lyckats hyggligt med att fylla ut armarna med muskler. Någon badstrand blir det inte på överskådlig tid dock, tyvärr.

yvonnel
0

Jag tycker att du  kan vara med oss i Säffle och  där blanda dig med oss andra som har extrakonturer och vara med eller utan badkappa efter eget tycke/val.

JAUS
0

#5 Huden har inte hunnit blivit så värst slappt änuu, jag har ju bara kommit ungefär halvägs till mitt mål, så fettet fyller fortfarande ut hyggligt. Om 1-2 år så kommer jag dock ha en enorm saggig påse av hud på magen om jag inte opererar mig.