Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 2103 ggr
Margareta
0

17 % yoghurt

Numer pensionär i Nynäshamn

Wtn3
0

Köpte en halvliter på MAXI för 5 kr härom veckan när den var precis ny, så billig kommer den knappast vara nu utan det var väl för att få folk att testa den. Den marknadsförs visserligen som ett lågfettsalternativ till crème fraiche, haha, men det spelar ingen roll, den är god, faktiskt godare än både grekisk och turkisk i mitt tycke.

[Nilla59]
0

Tummen upp! Glad

Wildrat
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag tyckte den var god och ett mycket bra, fetare alternativ till turkisk yoghurt. Min lilla hink kostade inte 5kr men den var värd sitt pris ändå.

Mervi
0

Måste testa när jag kommer till Maxi, hoppas de har den. Jag älskar yoghurt.Tungan ute

sussie
0

Finns inte på ICA ringen, fick ta en liten grekisk i stället till lunch, trist är ju så nyfiken. Gillar också yoghurt speciellt på sommaren.

Wildrat
0

#5 Den är alldeles ny så de har väl inte hunnit få med den. På mitt Ica Maxi stog den för sig själv och hade ingen plats i hyllan så den kanske inte finns nästa gång jag är där. De kan ju inte ta in allt heller…

Wtn3
0

Samma grej på det ICA Maxi jag handlade på, den stod inte bland den andra yoghurten utan den hade en separat kyldisk och stor kampanj för den nästan precis vid ingången.

Matgiken
0

Kika gärna in på min blogg. Om man är lite snabb i vändningarna kan man få en hink rysk yoghurt gratis om man vill testa. :-)

http://matgiken.wordpress.com/2011/05/19/en-annu-fetare-yoghurt/

/Matgiken

Bjuder på LCHF-recept och funderar över livet på matgiken.wordpress.com. Välkommen!

kaisakavat
0

Nu blev man ju nyfiken - och ska hålla utkik i affären!

Tack för tips. Glad

Beate
0

Enda nackdelen är väl att deras produkter tillverkas i Tyskland (om jag inte har helt fel för mig).

Skepparkrans
0

Hur bra mättar den här i jämförelse med den turkiska yoghurten? Jag blir i regel hungrig precis i tid till lunchen kl. 11 när jag har ätit turkyoghurt till frukost. Är det möjligt att jag skulle kunna hålla mig mätt ända fram till arbetsdagens slut kl. 15 om jag käkade den här istället?

Måste testa.

[elin.a.]
0

Idag fann jag Gammeldags Filmjölk i affären:D Köpte hem till barnen direkt! Också ett tips!

Wtn3
0

Visst mättar den bättre och längre, eftersom den är fetare, men så stor skillnad att du står dig fyra timmar längre på den jämfört med turkisk är det inte.

Coronella
0

Hittade den på ICA kvantum i Liljeholmen! Riktigt god. Där kan man även blanda egen müsli med kokosflingor, nötter och annat gott - helt efter egen smak.

Wildrat
0

#12 Jag har letat men ännu inte hittat den. Ser fram emot att få prova…

Mervi
0

Jag hittade den i mitt Maxi men jag tycker den är dyr så jag kommer inte köpa den så ofta. Jättegod var den så klart.

Cowboy
0

Eftersom den kostar som crème fraiche föredrar jag crème fraiche med den dubbla fetthalten och den är dessutom svensk.

För att äta med bär och müsli föredrar jag normal yoghurt, t.ex. Arla ekologisk med naturlig fetthalt 4 - 4,5 %. Milko hade också en 4,2 %-ig ekologisk yoghurt men där har man sänkt till 3% (men inte priset).

Müsli köper jag där man får blanda själv men följer inte tipset att först ta en massa flingor.