Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 9444 ggr
snuzy
38

xantelasma

Hej! JAg är 40 år fyllda o har fått inlagrat kolesterol i ögonlocken. Har varit på vårdcentralen o de har tagit blodprov men ej funnit förhöjd nivå av kolesterol i bloddfetterna. Jag skulle gärna ta bort dom men har inte råd med någon operation för det. Finns det någon diet för att dom ska försvinna?!?! Någon som har liknande problem?

starhawk
0

sudd

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

hus-musen
0

Jag tror du har missförstått läkaren, Xantelasma kan vara ett tecken på höga blodfetter, inte att du har högt kolestrol i just ögonlocken. Ordet talar om att du har upphöjningar av hud i ögonlocken, vilket är ganska vanligt.

Vet inte vad man kan göra åt det, tror inte att ändring av kosten kommer göra någon skillnad. Kosmetisk laser kan däremot fixa det.

Qui dormit, non peccat

gun92884
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Menar du sma fettklumpar som bildas genom att porerna/tear ducts inte fungerar? 

Det ar vanligt runt ogonfransar eller pa sjalva ogonlocken. Jag har fatt det tva ganger (manga ars mellanrum; tror det hande genom anvandning av ogonfranstang som klamde igen en tear duct), en gang pa ogonlocket och en gang vid ogonfransarna. Inte kul eftersom de vaxer storre och storre och hardnar. Oftast ar det bara en operation som hjalper. For att undvika operation sa vill de garna att man forsoker 'losa upp' klumpen (inte latt nar de hardnar) med att lagga pa vatvarm (sa hett som man kan) tvattlapp och sitta med detta i atminstone 10 minuter. Detta maste ju goras manga ganger om dagen … och hur manga har tid med detta, sarskilt som det oftast inte fungerar.

Ingreppet gar snabbt. De lokalbedovar, svanger upp ogonlocket, gor bara ett litet snitt och sa klammer de ur den harda klumpen.

[Stella69]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

gun92884…tror snuzy menar det här:

gun92884
0

Aha … ja, det har inget med vad jag skrev om att gora … mitt blev som en slags vita finnar som hardnade …

snuzy
0

gun92884…tror snuzy menar det här:

Japp, det stämmer gun 92884. Fast jag hade inga höga blodfetter. Alltid något positivt i eländet… Tack för era svarGlad