Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1821 ggr
kitabu
2011-05-31 14:43
0

TV-program

Vilka frågor skulle DU vilja ta upp i ett TV-program där du skulle vara en av huvudpersonerna? Vaför skulle just du vara en av huvudpersonerna?

Frågor och synpunkter som är viktiga för dig mot bakgrund av att du håller dig till LCHF/lågkolhydratkost.

Är du diabetiker kanske detta är en viktig samlingspunkt. Övervikt? Andra sjukdomar? Eller bara att du helt enkelt mår så mycket bättra av att hålla denna livsstil.

Skriv era synpunkter, kanske kan något gott komma från det.

Helena Hesselmark

diabetiker typ 0

kitabu
2011-05-31 16:34
0

62 har läst, men eftersom ingen kommenterar försvinner ionlägget. Hoppas på kommentarer nu.

Helena

susanneborg
2011-05-31 16:39
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja jag skulle bara kunna argumnetera för att jag mår bra nu. Psykisk mest. Jag har ingen större övervikt att ta bort men högt Blodtryck som jag hoppas få ner på detta sätt och det hjälper att inte vara skitorolig och ångestladdad hela tiden.

kitabu
2011-05-31 22:56
0

CA 0,5% ( 1 av 200) av dem som läst inlägget anser sig ha någon frågeställning att ta upp i ett TV-program.

Javisst var det elakt -- eller snarare ironiskt. Kanske det bara är så att ingen mer känner för att ha en åsikt just nu. Kanske behöver man tid att tänka efter, men eftersom tråden trillar ner och försvinner när det inte kommenteras så kan det förmodligen vara bra om den puttas upp ibland.

Jag hoppas på några fler frågeställningar.

Helena

Fiana
2011-06-01 01:48
0

Eller så är det helt enkelt fler som jag som inte skulle vilja vara huvudperson eller med i något tv-program.

Du får heller inte glömma alla som läser som inte är registrerade eller inloggade användare.

nyborjare08
2011-06-01 10:01
0

Jag skulle inte heller vilja vara huvudpersonen i något tv-program. Speciellt eftersom jag själv inte är någon "framgångssaga" (Men jag trivs med kosten och kommer inte att sluta med lchf).

Jag skulle däremot vilja se fler debatter med t ex Kostdoktorn och dr Annika så att inte fettskrämda "experter" får uttala sig oemotsagda i media.

Kernow
2011-06-01 10:11
0

Håller med nybörjare08. Jag vill inte heller sitta i TV och uttala mig. Radio möjligtvis, haha. Men sedan är det också så att jag inte vill sitta och "predika" för det är ju just det som alla icke LCHF:are blir så sura när vi gör. Jag har äntligen lyckats komma någon vart med min mamma som länge bara gnällde på min halleluja-attityd och det räcker ju att kika på LCHF-trådar/diettrådar i vilket icke kolhydratsforum som helst för att se den ton som råder :(

Jag personligen jobbar med miljöfrågor och skulle annars kunna tänka mig ett program om LCHF och miljö med tanke på den höga köttkonsumtionen. Folk tror att vi alla skiter i djurhantering och utsläpp av CO2 och nitrater osv. bara för att vi behöver stoppa detta i kroppen för att må bra. Så är det ju inte. Vi vet ju redan hur skev livsmedelsindustrin är så det är ju där saker behöver hända.

nyborjare08
2011-06-01 10:17
0

#6 OT jag jobbar också med miljöfrågor Glad

Kernow
2011-06-01 13:32
0

Kul - kommunalt, NGO eller något helt annat?

nyborjare08
2011-06-01 13:34
0

NGO {#emotions_dlg.smile}

Du då? Hmm… vi kapar tråden här. Får bli korta inlägg.

Kernow
2011-06-01 13:42
0

Internationell organisation - jobbar en del med NGOs så vi kan ju maila istället, haha.

Ann57
2011-06-06 17:19
0

Det finns som de flesta läsare här vet, mycket positivt att säga om LCHF. Och det sägs, mer och mer tycker jag.

För min del handlar det om att bli frisk från diabetes typ 2, tappa kilona jag lagt på mig under sjukdomen, utan att svälta sig och må mycket bättre på alla sätt.

Problemet med TV är att det lätt blir något som liknar väckelsemöte. Inte så positivt. Jag tror att LCHF-tänket sprids utan att jag är i TV.