Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 2101 ggr
Zanna43
0

Olivfråga!

Jag köpte hem gröna oliver med kärnor för det är ju väldigt gott till ost. Jag höll på att sätta dem i halsen när jag läste hur många kolisar de innehöll.Förvånad 9 g/100!

I Calcounter står det 0,3g/100

Är det 8,7g kolisar i kärnorna?? Snälla säg att det är så för dem behöver jag inte äta!Flört

Margareta
0

Ingen aning…oliver har olika innehåll beroende på märkning, CalCounter kommer från Livsmedelsverket och visar bara en sort.

Numer pensionär i Nynäshamn

Mervi
0

Jag brukar läsa på burken, om det finns en innehållsförteckning???

hemul
0

Är du säker på att det inte är utländsk märkning där de räknar med fibrerna? Har sett en del såna innehållsförteckningar på sistone.

Pasi
0

En del märken kanske tillsätter socker till spadet!?

Zanna43
0

Dessa oliver är ICA:s - heter Grekiska oliver med kärnor. Innehåller gröna oliver med kärnor, vatten, salt, syror (citronsyra,mjölksyra) Näringsvärde: 365kcal, protein 2, kolhydrat 9 och fett 36g

Vilka märken köper ni - som innehåller LITE kolhydater?

navarro
0

Jag har borjat lägga oliverna i blöt innan jag ater dom, darfor att min smaken har forandrats och de ar for salta for mig, Samtidigt ar det ju bra att dra ner pa saltet, som binder vatten. Letar just nu efter nagot foretag som saljer heminlagda oliver, bor i en by dar man har foretag som koper och saljer oliver fran bonderna, men tydligen åker dom harifran till Italien, som anvander spanska oliver for att gora olja.

Zanna43
0

Köpte nya oliver idag! Plåtburk! Märke: Fontana. Heter Kalamata oliver (svarta med kärnor) inlagda i saltlag,vinäger och olivolja. Näringsvärde: 167kcal, Protein 1,6, Kolhydrater 1,3 och fett 17,3.

Jag är förvirrad! Det fanns många olika oliver med allt från 1,3 kolisar upp till 9 men ingen med 0,3 som calcounter nämner. Jag undrar vilka oliver de menar. Hur som helst så är jag nöjd med dessa - gröna får jag väl vara utan (suck). Då blir det Whiskeycheddar och oliver ikväll! mmmmSkrattande

Margareta
0

Zanna43: Skriv in i CalCounter de oliver du äter, de du köpt i plåtburk är de jag brukar köpa, fast jag köper kärnfria.

Numer pensionär i Nynäshamn

Gunnilla
0

Vilket bra tips, Navarro, att lägga oliverna i blöt för att få dem mindre salta. Det har jag inte tänkt på!