Lite kvälls tapas :)
Inne på min 3:dje dag idag det går hyffsat bra tycker jag förutom att jag är sugen på nåt hela tiden fast jag är hyffsat mätt :(
Slängde ihop en tallrik med lite plock, till min stora förtjusning hitta jag idag ett paket Jamon serano(lufttorkad skinka) i frysen egen importerad jag som trodde den va slut ibland har man tur:P
läste innehålls dek och det såg ju himlans bra ut 240 kcal per 100gr 0.2 kh och 11.2 gr fett
slängde ihop några rullar med ost och smör en bit paprika & en liten bit brie så nu ska man väl klara sig till imorgon
bjussar på en bild :)
Det ser väl okey ut eller är där nåt man inte bör äta?

Ser väldigt mumsigt ut.
Så där brukar min frukosttallrik se ut ungefär, men har inte alltid lyxskinka på. :-) Ett par ägg kompletterar jag med dock, och kanske har lite mindre ost.
Igår åt jag dock ett paket (100g) parmaskinka som jag hade med mig från italien när jag var där i mars, hade nästan glömt att jag hade kvar två paket av den i frysen. I butiken i Italien skar de upp skinkan i 100g satser från en hel bit, och den var nåt fantastiskt god, avsevärt bättre än dem parmaskinka man får köpa här som är färdigt uppskuren. Och billigare var den dessutom. :-)
De förstår sig på god mat där nere i sydeuropa. :-)
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
det du skrev är inte innehållsdeklaration utan näringsdeklaration iofs! I innehållsdeklarationen står vilket kött det är samt ev. tillsatser … ja vad det innehåller helt enkelt! Ofta är det druvsocker och annat man inte så gärna vill ha i den här torkade skinkan tyvärr! Jag står och läser i affären och oftast åker de tillbaka i hyllan, ibland har man tur och listan består av bara kött och salt t.ex.