Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsovinster
Läst 2250 ggr
Bookjones
0

PMS borta?

Sen jag fick yngsta grabben har jag haft hemska PMS symptom. Tjejerna gjorde lika ont som när jag var i puberteten och de först började växa… Kramper, illamående, irriterad, huvudvärk, trött så att jag bara sov jämt och hunger efter allt möjligt snask.

Igår fick jag en överraskning. Hade inte en enda varning! Känner mig inte svullen alls och har inga kramper. Kan det bero på kosten tro? Jag trodde alltid att mina symptom hade nåt att göra med steriliseringen jag gjorde i samband med sonens födelse men men.

Jag har ätit LCHF i ungefär 2 månader nu och gått ner 3 kilo.

korseett
0

Hur länge seda är det som du steriliserade dig?

Bookjones
0

13 år sen och problemen med PMS dök upp nån gång i samma veva så jag kopplade ihop det.

korseett
0

ursäkta då en dum fråga. Hur har du steriliserat dig med tanke på att du har haft pms.

susanne.s
0

Jag tror inte att vanlig sterilisering med bara avklippta äggledare (eller avbrända kanske de är) har nåt att göra med PMS. Jag har också märkt att jag svullnar mindre av den här kosten +att allmäntillstådet under menscykeln är bättre än under kolhydrattiden.

Bookjones
0

Hehe "tubal ligation" snip-snip! Jag bad läkaren att ta ut dem, bränna dem och begrava dem men hon klöpp bara av äggledarna. Jag var en sån där som kunde bli gravid av att känna lukten på en karl! Äggstockarna är kvar mao.

Mormor hade 12 barn! Får skrämselhicka av tanken.

Amiechan
0

När jag tittar på listan över "mina förbättringar" på LC/HF syns det tydligt vad som förändrats när det gäller pms. Först började den minska och sen efter 4 månader så var den helt borta. Fuskar jag så kommer spänningarna tillbaka i brösten, men jag fuskr bara lite ;-) så den fulla pms:en har aldrig kommit tillbaka.

korseett
0

jag tror på kosten jag- heja!

kalleankasmormor
0

Jag tycker också att PMS-besvären minskat rejält. Visst är det härligt!

zeretki
0

Ja, PMS-problemen har försvunnit nästan helt.. Speciellt humörsvängningarna, men faktiskt också mindre kramper.

ireke
0

Nu har jag kommit på en sak. Fanns en tråd här innan om vilka bra hälsoeffekter LCHF haft. Inga mer än viktnedgång skrev jag då (tror jag) men kan nu tror jag säga ingen PMS på 2 månader . Första gången trodde jag det var något tillfälligt men andra ????

anki1
0

Har oxå steriliserat mej, för 17 år sedan, berende på att jag varit så illamående under mina graviditeteroch haft bäckenuppluckringar båda gångerna. Så när jag väntade sonen så bestämde jag mej, inte en gång till. När så han var född, jag var kvar på BBså talade jag med Kuratorn. När det så visade sig att sonen inte var riktigt frisk, utan att han hade en ämnesomsättningssjukdom som vi båda bar arvsanlag för, så förstärktes vi i vårt beslut.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk