Var kan man köpa fläsksvålar i Stockholm?
Hej!
Har blivit nyfiken på att testa fläsksvålar men har inte hittat dem nånstans. Har hört det ryktas att det ska finnas på Willys och Coop Forum men har inte de butikerna i närheten av där jag bor.
Någon som vet var man kan köpa fläsksvålar i centrala Stockholm, bor i bergshamra men jobbar i city.
Hoppas nån kan hjälpa mig, smakade "Mr Porky" i England och det var supergott!
//Moa
PrisXtra, Fridhemsplan.
God fläsksvål finns dock tyvärr inte här i Sthlm.
Förr hade dom på Ica Maxi i Botkyrka. Kanske du har någon Ica Maxi i närheten?
Menar du snacks-fläsksvålar så har jag köpt på både Coop Forum o Ica Maxi. Men se upp att du inte tar den påse som är bara fläsksvåls smak. Massor med kolhydrater för de är som chips. Det ska stå
LYKA FLAESKESVAER.
//Fat makes Me fit//
Tack för tipsen! Kanske tar mig en tur förbi Maxi eller PrisXtra inom kort :) Ingen risk att jag väljer fel, har ätit LCHF i nästan två år och kollar alltid näringsinnehållet av bara farten numera :)
/Moa
Jag köpte faktiskt en påse så sent som idag när jag svängde förbi Coop Forum utanför Fittja, inte så centralt alltså… det var första gången jag smakade och måste säga att jag inte gillade dem så mycket alls.. men man kanske vänjer sig vid smaken? Hoppas, jag skulle "behöva" ha ett sånt slags snacks att ta till ibland…
Jag kan fixa engelska fläsksvålar av olika märken - både pork scratchings typ Mr Porky och pork crunch som är lite "fluffigare".
Skickar direkt från England men det blir inte så dyrt som det låter!
Om någon är intresserad får ni gärna skicka ett privat meddelande till mig här på sajten!
I never worry when I get lost. I just change where I want to go.
Puss puff! Är det fortfarande aktuellt att köpa fläsksvålar från england genom dig babybel?
tistelflikkan
mat: lindassmultron.blogspot.com
smycken: www.smyckorama.se