Blir åderbråcken bättre?
Jag pratade om åderbråck med min mor igår och förfasades över de behandlingar som finns för detta. Nåt som man sprutar in som gör väldigt ont och operation där man drar ut ådrorna med en tång… 
I varje fall… Hon berättade att åderbråck orsakas av inflammationer i blodkärlen och då undrar jag genast, har ni som bytt till LCHF-kost märkt någon skillnad på era åderbråck? Med mindre blodsocker i omlopp så borde ju inflammationen i kroppen minska. Kanske påverkar det också åderbråcken.

Det som blivit skillnad för mig med LCHF är att benen inte längre är blytunga av svullnad. Och därmed besväras jag heller inte av åderbråcken nämnvärt.
Jag har för några år sedan provat både operation och att spruta ner de där ormarna som slingrade sig runt vänsterbenet.
Insprutning = tortyr för minimalt synligt resultat
Operation = en baggis och kalasfint resultat - dvs ormfri !
Jag haringa svullna elefantfötter längre.
Åderbråckhar jag egentligen inte hunnit utveckla men små, blåa märken och streck här och där. De är ju kärlbristningar så åderbråcken var nog inte så långt borta.
Dessutom förfrös jag framsidan av smalbenen som barn så de antar lätt en obeskrivligt läskig färg när benen svullnar.
Första påtagliga förändringen var att smalben och fötter blev normala igen. det borde ju görapressen på ådrorna mindre.En lekmannakommentar för jag bara tycker det låter rimligt men har inga "vetenskapliga bevis" för att det är så
Fortsatt Glad Påsk

Mina åderbråck har forsvunnit! Jag har inte haft besvar av dem, men de var valdigt fula och nar man bor dar vadret for det mesta ar varmt har jag nastan aldrig haft kjol eller shorts forut. Det kanske blir andrig pa det nu, for att inte tala om stranden.

Kul att de bara kan försvinna!
Apropå hud (även om nu åderbråck är ådror…) så vet jag inte om jag inbillar mig eller inte, men det verkar som att ett par gamla ärr plötsligt börjar bli "suddigare"…! En riktigt irriterande stor por (pormask?) jag har haft på ena kinden och har försökt bli av med i evigheter på alla möjliga sätt har bara spontankrympt och börjar försvinna…
Den här kosten läker nog kroppen både på in- och utsidan!

Ulf_S, jag har haft atopiskt eksem hela livet. Det blev battre nar jag flyttade tilll Spanien, men pa sista tiden fore LCHF borjade jag fa besvar i hogerhand och arveck. Hudlakare pastod att man aldrig blir fri utan det kan komma lite var som helst. Jag fick en finsk salva for 800:-, som jag sedan laste i svensk press att den hade mer biverkningar an vad den gjorde nytta. Nu efter snart 6 manader ar min hud slat och fin som en nyfodd. Helt fantastiskt. Till det trakiga hor att i fredags pa TV:n talade man just om atopiskt eksem och en mamma ringde om sin son. Svaren hon fick var exakt de samma som min mamma fick for 50 ar sedan och som inte hjalpt mig. Undvika notter, smorja huden med salvor bla bla bla. Jag ar fortfarande mycket besviken pa Livsmedelsverk och liknande. Klart att jag trivs i Spanien, men tanker ofta pa att allt detta kanske beror pa felaktig behandling och kostrad.

Ja mina åderbråck har blivit bättre, hoppas de försvinner helt så småingom.
Mina ärr är klart bättre också, framförallt från borttagning av födelsemärken.
Även gropar i huden minskar i storlek.
mina gropar i låren är - borta!!!
Numer pensionär i Nynäshamn