Veckans extrapris
Tänkte att vi kunde tipsa varandra om LCHF vänliga produkter som just nu är på extrapris. Nämn Stad, affär och pris.

Stockholm
Coop Forum - Benfri fläskkarré 29,90 kr (Ladda frysen inför vintern
Coop Extra - Färska kycklingdelar 19,90 kr/850 g (har inte kollat tillsatser)
Coop Extra + Coop Forum - Benfri lammstek 99 Kr
-

Jag köpte skivade fläskkotletter i storpack ca 2 kg, för 49,90 kr kg på ICA i Småland, 29 sept. Blandade förpackningar i köttdisken en del med svenskt kött, andra med danskt.
LIDL verkar ha fransyska för 69,90 kr/kg, ursprung oklart.
COOP i Småland verkar ha samma kycklingdelar och samma lammstek som i Stockholm. Däremot verkar karren vara ersatt av kassler.
Willys nötstek 54,90 kr (svensk)
Hemköp nötfärs scan 49,90 kr / kg. Glöm inte bort att det är kanelbullens dag 4 okt.
De flesta livsmedelskedjorna har sina erbjudanden på nätet. Det är bara att sätta upp "reklam nej tack" skylten på brevlådan och planera sina inköp hemifrån. 
Coop Östersund; färsk benfri karré 29.90 kg
Matpiraten Östersund; färsk picnicbog 39.90 kg

Stockholm/Enskede
Ica Kvantum Bea: Fläskkotletter svenska 59:-/kilot. Och om man handlar för 100:- får man ett paket makaroner för en krona. 
Coops forums erbjudanden verkar vara samma över hela landet. Billig fläskkarre här i göteborg också. Ska göra plats i frysen. 
#5 Japp, fast på vårt Coop fick man bara köpa 2 karréer per kund, så jag får nog åka dit flera ggr… Suveränt att ha flera i frysen ju! Och billigare än falukorv i kilopris. 

Japp, jag bor ca 500 m från COOP forum, så det blir nog en sväng, åtminstonde varannan dag. Har en sån liten frys 
#5 Inser att jag får problem till att leva upp till det andra kravet på att handla för minst 200:- av annat. :-/
#8, Det finns väl alltid något man kan köpa på sig av. En stor fet stureost på 2.2 kilo går väl på 150 kronor. Sedan kan man köpa lite ägg även om man har, det håller sig länge. Ett paket grädde eller något liknande på det, så är man uppe i 200.

Coop Extra - Brietårta 59 kr
Sedan något som inte är extrapris, men Lidl har ett finskt smör, 250 g för 9,90. Var jättegott, smakade riktigt gräddigt :)
Överskottsbolaget Backaplan, Göteborg
Corned Beef 15:-/340g
14g fett (varav 7g mättat), 21g protein, 0-1g kolhydrater.

Mitt coop extra har avokado - 4 för 12kr, det har funnits hela veckan så det är nog sista dagen. Bor i Vällingby, sthlm förresten, omni inte hittar det på ert coop så får ni göra en utflykt till V-by city.
På coop forum hittade jag högrev för 29,90, blev två stycken, hade tänkt att kompletera idag…men jag vet inte det med det här vädret 
2 kg förpackning arla smör på Netto 59 kr tror jag.
Har inte handlat där, men behöver smör så jag kanske åker dit i em.
/LO
Dansa kan man alltid göra!
I söndags sålde Coop Forum (Backaplan, Göteborg) 2x250 gram tubmajo för 22 kr. 1g/1g/80g. Vegetabilisk olja, så jag gjorde en förfrågan:
_Hej,
Coop Äkta Majonnäs
Den vegetabiliska oljan är rapsolja och den är inte härdad. Innehåller inte transfett._

Fr om 6 oktober (Småland):
Coop benfri fläskkotlett i bit 59,90 kr/kg.
Hemköp hel färsk kyckling 19,90 kr / st
Willys har marsvinsmat: vitkål 2 kr kg och morötter 3 kr kg, samt irländsk högrev 39,90 kr / kg
LIDL: rimmat sidfläsk 29,90 kr/ kg, fläskstek och revben 39,90 kr / kg (eller förpackning, lite osäker på vilket), samt tema engelsk (!) färdigmat
Innan LCHF brukade jag ofta koka fläskkotlett i bit, karré i bit eller fläskstek i äppeljiuce smaksatt med örtkryddor, salt, purjolök och soja. Av kokspadet gjorde jag sås och serverade ihop med köttet. Ris och ärtor till. Kokar fortfarande i äppeljuice ibland (vet inte om köttet blir kolhydratladdat av kokspad), men äter köttet kallt med majonäs istället och skippar givetvis riset och ärtorna.

Stockholm - City
ÖoB på Fleminggatan hade makrill i tomatsås 3pack för 20.
ICA Baronen har denna veckan jättefin fettsprängd karré för 39:90/kg..
Prisextra i Rotebro hade högrev för 39:90 igår också. Vet inte riktigt hur länge det räckte dock.

ENKÖPING
Willys har högrev för 39:90 kilot.
Netto Göteborg
Cashewnötter 9,90 /hg
nötfärs 1,5 kg ca 70 kr. Lite grovmalen och torr. inte perfekt.
ICA Maxi Mölndalsvägen lövbiff storpack minns inte priset men billig!
Jiffy matmarknad Dr Fries Torg Göteborg har ofta bra kött till bra pris
Kanske inte helt rätt (just här) och inte helt nytt, men jag har inte sett det innan.
1-kg förpackning av ekologiskt smör på Coop. Jag köpte 2 packet idag. 54 kr/kg tror jag.
/LO
Dansa kan man alltid göra!

Extrapriser fr om 13 okt
Coop 2 kg kycklingfilé 89 kr (om man handlar för 300 kr), fläskkarre 50 kr / kg, tjocka revbensspjäll 55 kr / kg och grytbitar fläsk 70 kr / kg. Grisköttet är svenskt, kycklingen vet jag inte. Rose poultry säger det någonting.
LIDL har också 2 kg kycklingfile, 119 kr, inget köpkrav, samt blandfärs för 39,80 kr / kg. Billingeost 60 kr / kg.
Willys nötfärs 37 kr / kg ursprung ? och föga förvånande kycklingfilé 40 kr /kg (tror inte den är svensk)
Hemköp har fläskstek för 40 kr / kg, samt kycklingfilé, svensk och färsk för 120 kr / kg
ÖSTERSUND;
COOP har kycklingdelar (frysta, lårfiléer och lår med ben) för 14.90/kg.
MATPIRATEN har fläskfilé för 69.98/kg
Lidl nötter 7,90/hekto
Var hittar ni bästa och billigaste ekologiska äggen???

#22: Jag köper mina ekoägg på Lidl, de är svenska och kostar 16:70 för ett sexpack.

#22# Willy´s ekoägg kostar 16:75 för sex. Dom är blandat bruna och vita med riktigt gul gula.

Jag brukar köpa ekologiska ägg på torget: ett flak för ca 70 kr, men hur många ägg är det på ett flak? De vanliga äggen kostar ca 50 kr för ett flak hos samma försäljare.
#25 Flakstorleken är inte konstant. Den varierar, 20-30 av vad jag sett.
ÖSTERSUND igen…
Högrev på COOP (svensk) 59,90/kg
Jag köper Kronäggs Eko-ägg på Netto. 6-pack för 15,50.
Denna vecka på Netto:
500 g sötmandel eller hasselnötter för 35 kr. Mandlarna 4,5 g kolisar, hasselnötterna 7 g.
Mitt Netto har även kvar 2-kilosbyttorna med smör för 89 kr.
Antar att Netto har samma priser över hela landet så jag behöver väl inte skriva att jag bor i Gbg… 
Josp,
Du förekom mig! Var där och handlade 2 kg mandlar nyss. :-) Bra att du skrev kh i hasselnötterna, gick runt och inbillade mig att jag hade läst 11g kh på dem.
mikaelj
Lustigt…2 kg mandlar var precis vad jag köpte också…
Plus ett kilo hasselnötter. Det gäller ju att hamstra när tillfälle ges!
Förresten var det du som inspirerade mig att köpa Puck på Netto för ett tag sedan. Hann precis roffa åt mig de sista tre burkarna de hade!

Lidl hade blandfärs för 39 kr, stod ibladet att det bara skulle vara månd - onsd, men i Vällingby fanns det igår också

Uppsala, Snabbgross (krävs företagskort, dock):
Nötfärs 35,90kr/kg fryst i 2-kg förpackning
Blandfärs 34,90kr/kg fryst i 2-kg förpackning.
Priserna varierar någon krona upp och ned från vecka till vecka men cirklar runt 35kr/kg.
Fabricati diem, pvnc!
Tänkte mest tipsa generellt om att man kan titta efter fläskben i affärerna. De är gärna billiga i sig då det är mindre snygga styckdetaljer, och när det är extrapris på dem blir det okristligt trevligt pris. Nu har jag köpt för 10:-/kg i min lokala affär i Huvudsta.
Poängen med fläskben är att man kan använda dem som t.ex. revben, bara att marinera/krydda och grilla på.
Josp,
Meh, var det du som stal dem!? Var lite solidarisk nu, mitt förråd håller på att sina…
:-)

(Hela landet?)
Lidl - 3 x 250 g smör (VOI, jättegott) - 25 kr

Hemköp har fläskkotletter (SCAN) för 59,90 kr / kg. I flygbladet finns också en rekomendation att skära bort fettkappan efter stekningen. Undrar vad man ska göra med den sen? Äta fettet för sig och köttet för sig, eller…
Willys har hel färsk kyckling (Kronfågel) för 29,90 kr st
LIDL har kassler också, för 49,90 kr / kg.
Östersund (kanske resten av landet åxå)
COOP; entrecote, svensk 99kr/kg Biff, svensk 99kr/kg
WILLYS; entrecote, svensk 99kr/kg
mikaelj,
Jag fattade ju med en gång att du hamstrade Puck för fullt, så jag sprang genast ut för att försäkra mig om att få ialf några burkar innan du hann dit… ;-)

På min närbutik, Ryd, Skövde , hittade jag idag en burk med något som jag trodde var någon form av färskost. Köpte den på vinst och förlust eftersom kilopriset var endast 49 kronor och den innehöll 50 % fett!!! Det visade sig vara en form av fetaost i saltlake, den var skuren i små kvartar. Kanongott!!! Creme Prenses står det på burken. Det är många invandrare i mitt närområde, det kan vara tack vare det jag ibland hittar sånt här i butiken. Perfekt! Det var förresten där jag för första gången hittade Puck-osten…mmmm

ICA har nötstek av fransyska för 69:-/kg denna vecka. Vi har ätit en och lagt en i frysen.
Däremot blev jag besviken igår när jag gick in på T-Jarlen för att köpa lammstek för 99:-/kg. Den visade sig vara "örtkryddad", med gissa vilken smakförstärkare.
Tur att jag inte åkt dit bara för det, utan råkade gå förbi och få syn på skyltarna.
Josp,
Dags att hamstra igen! Hittade några stackars burkar på Netto vid Liseberg.
Daglivs på Fridhemsplan/Sthlm har fläskfärs för 35 kr/kg nu. Än häpnare är att det var KRAV-märkt!
Deras annons ger dock att det är Nibble-färs som har extrapriset, så det är kanske itne självklart KRAV-färs resten av dagarna.

Ska till Maxi i Skövde idag, dom hade blandfärs för 29 kronor kilot. Men det var bara ett kg per hushåll, så jag o gubben får handla båda två då..*S*

Lidl - har färdigformade Cevapcici i frysdisken för 34.90/1 kg. Bra (fett) kött som är ostekt.
1 kg broccoli/blomkål/morotsmix 12.90
800 g frukostkorv 24.99. Har ingen koll på kolhydratshalten
Sen något som gör mig lite glad iaf….Lidl har extrapris när man köper 2 st Yoggi av den "feta" sorten. Något som annars bara brukar vara på lättvarianten.

Hemköp har fläskkarre Scan, svensk, skivad för 39.90 kr / kg.
Willys har vetemjöl och margarin. Hallå, ska det inte vara smör till julbaket?

Åhhhh…fläskkarré, jag som har knökfullt i frysen

24 nov
Willys har SMÖR 2 paket dvs 1 kg för 38 kr. Nu är det dags att hamstra inför julbaket.
Hemköp har tjocka revbensspjäll svenska från SCAN 39,90 kr / kg
COOP har holländsk fläskfilé för 69,90 kr kg.
Den som vill ha svensk fläskfilé kan handla på LIDL fr om torsdag, SCAN 89,90 kr / kg. LIDL har också Västgöta kloster för 64,90 kr / kg och nötfärs för 49,90 kr /kg.

Kvantum Nacksta, Sundsvall!
Jisses vad med extrapriser!
Edamer, 49,90
Gorgonzola, 22,90 (150g)
Castello 2 för 38
Majonnäs 2 för 25
Mineralvatten 5 för 35
Bacon (scan) 3 för 25
Ägg 15-pack 21,90
Ekologiska ägg 6-pack 16,90
(det är en lista av saker jag nog kommer köpa när mina pengar kommer i morgon! =)

Vad kostar ister?
Har hittills endast sett Isterband i butikerna, och de innehåller 8-10 gram kollisar per 100 gram, vilket får mig att genast vända bort blicken.
Är altså ute efter rent underbart ister, eller djurfläsksvålar för att steka.
Jag bor i Gbg, så särskilda tips om charkuterier/butiker är varmt välkomna! :D

#49 Kolla i saluhallen om du bor i Göteborg.
I en del affärer finns det nöttalg att köpa så här års, eftersom folk matar fåglarna med det.
Danskt fläskister kan finnas i mejerikylen, i närheten av smöret. Lite osäker på prisnivån men gissar på ca 40 kr / kg.
Jag borde ta mod till mig och beställa tunga och nöthjärta. Undrar om jag kan beställa en våm också, till hunden.

Stockholm
Såg i Metro att T-Jarlen (vid Östermalmstorg) hade billig fransyska, tror det var 59.90:-/kg.

Får skicka ut gubben att handla efter jobbet då

Stockholm
ICA Kvantum (i alla fall mitt) har skivad fläskkarré (med ben) för 29.90:-/kilot i 2-kilosförpackning! Nu blir jag lite ambivalent, för deras kött har ofta varit lite på gränsen eller rentav dåligt trots att det är 1-2 dagar kvar på datumet (ja, jag har klagat), och just utread fläskkarré har jag fått slänga förut. Då drar man sig för att köpa flera kilo igen… 

Småland:
Willys har kalvfärs, svensk, 49,90 kr / kg, samt neutralmarinerad (vad det nu är för något) kycklingfilé 900 g 39,90 kr.
Coop har Scans kassler för 39,90 kr / kg om man handlar för 200 kr.
Hemköp har lövbiff för 89 kr / kg, SCAN, samt svensk fläskfile för 99 kr/ kg och grillad kyckling för 40 kr / st Kronfågel.
LIDL har diverse olika julskinkor.
#54 Du kan alltid klaga och få pengarna tillbaka. Ta med kvittot och etiketten från paketet och klaga i butiken eller ring ICAs kundtjänst. Jag har klagat på köttfärs flera gånger och då fått checkar på lite mer än det jag betalat som kompensation… Fast det är ju inte roligt att slänga mat…

#54 Jag går alltid tillbaka även om paketet har legat hemma några dagar, bara inte datumet har gått ut. Aldrig något problem med att få pengarna eller nya varor + lite extra i bonus
ICAs policy är att kunden har rätt. Och lite lagom spaka är de nog just nu. Omslaget på tidskriften Aktiespararen i november: "Förlorad stolhet köttfärsens pris" Ja, den köttfärsen ska de få äta upp *hehe*
Både vi konsumenter och producenter och återförsäljare måste lära oss/sig att konsumenten har makt. Använd alltid din konsumentmakt. När vi enar oss blir vi RIKTIGT starka

Som sagt, jag har klagat. Men ibland ORKAR man bara inte med allt omak, särskilt inte när man som jag är sjuk och inte alltid orkar ta mig ner till affären. Plus att det omkullkastar ens planering när det man hade tänkt äta till middag visar sig vara oätligt.
Men den här gången var fläskkarrén god!
Och billig, som sagt.

Stockholm, Lidl.
Klöver Gouda 2,5 kg för 39:90 kr kilot! Fetthalt 30%

Ica i västerås har just nu eldorados gouda för 29 eller 39 kr per kilo, fetthalt 29% tror jag =)

Lidl är en riktig LCHF räddare i fattiga januari månaden :)
Fläsklägg - månd-onsd 29,90
Nötfärs - 49.80
Tjocka revbenspjäll - 39,90 månd - onsdag
Broccolimix (broccoli, blomkål och morötter) - 12,90

Tror att den billiga nötfärsen kommer på torsdag på LIDL. Rätta mig om jag har fel.
Som sagt, kan vi inte klistra denna?
Citygross sthlm har fläskkarré för 30 kr/kg och stekfläsk för 25 kr/kg nu

Hittade färsk kyckling för 15kr/kg (inga tillsatser) på Coop Forum Gränby i Uppsala.
Fabricati diem, pvnc!
Köpte laxröra på burk för 4 kr (!) burken på Coop i enköping i helgen. 3 gr kolhydrater/ 100 gr, perfekt att ha till t ex avocado som mellis.

Jag har fundat på ica maxi västerås!
Goudaost (29%): 35 kr/kg :-D
5 pkt bacon 40 kr!
Sen var det saker som inte var på extrapris men snarare kort datum, så fick tag i 1kg sidfläsk för 20 spänn :-D

Stockholm
Denna vecka har ICA Kvantum (i alla fall där jag bor) karrekotletter med ben för 29.90:-/kilot. I storpack då förstås. Sambon ställde sig och stekte 2½ kilo häromkvällen, så nu äter jag kall fläskkarré flera gånger om dagen!

Stockholm
CityGross har oxfilé för 249:-/kilot, även i små paket! (CityGross är f.ö. alltid fantastiska på kött har vi upptäckt)

Klaipeda. Litauen.
Maxima har oxlilë för 105:-/kilot. Om ni bor i närheten alltså!

Jag fyndade i veckan bacon 4 st pkt för 19 kr på Coop Forum i Birsta Sundsvall. Har ni sett att de har slutat med druvsocker i baconet i alla fall scan och Pärsons bacon?

Smör på Liedl just NU !
4st paket (1 kg) 30 bagis 
Medarbeterare på Kost

Uppsala
Irlänsk högrev i bit 49.90/kg på Coop Forum. Kommer att bli stek hos oss.
Fabricati diem, pvnc!
Ni som jagar Puck i Gbg 
Har ni aldrig varit på Orienthuset i Gamlestan?? (gamla göfab, nu willys mm.) Där var jag idag, där fanns det MASSOR!!!!!!! I alla möjliga storlekar, o vi snackar gigantiska burkar!! 

Stockholm
Vi Sjövikshallen (Liljeholmskajen) har helt galna priset på vaccumpackat sydamerikanskt kött just nu, oxfilé för 239:-/kg och biff (striploin) för 129:-/kg! Vet inte om det är likadant i andra Vi-butiker, men här hemma blir det biff-bonanza den här veckan! Det håller ju länge också.
Som bonus har de extrapris på vispgrädde, 14:90 för en halvliter - inte så galet billigt kanske, men eftersom de kan vara lite dyra annars är det riktigt bra.
ica Maxi Uppsala har rostas till mycket bra pris
Stek sanbbt och vräk på smör och creme fraishe
Såg att Ica Väst hade bra pris på revbensbjäll
CityGross, Ulvsunda, Sthlm har nötfärs för 39,95 kr/kg, Max 3 kg per hushåll.
Eulalia,
Tack!
Det var så lite så! 

Coop forum har också extrapris på brassekött, biff och entrecôte för 129:- och lammytterfilé för 249:-, ser jag i reklambladet på nätet.
Jag var förbi hemköp i sumpan idag och såg att de sålde benfri fläskkarré för 29,90 kr/kg. Tyvärr kunde jag inte köpa själv, var på väg på möte.
Ica Kvantum Kronoparken hade idag 26/2 extrapris på smör med kort datum 11/3. 14:- för 500 gram

Stockholm, Coop, innerstan har tjocka revbenspjäll för 39:90.

Uppsala, Ica Maxi, helsida färsk lax 49:90kr enl kollegorna på jobbet
Fabricati diem, pvnc!

2 mars
LIDL
Herrgårdsost 60 kr / kg
Fläsklägg 30 kr / kg
Cevapcici 40 kr / kg (har för mig att den är OK och att en del äter den)
650 g salami för 50 kr (ingen aning om vad den innehåller)
Coop (Småland)
Dansk fläskkarré 30 kr / kg
2,5 kg Edamerost 50 kr / kg (medlemspris)
Willys
Eldorado kassler 40 kr /kg
4*125 g laxfilé 40 kr
Hemköp
Hel färsk kyckling 20 kr /kg
Dansk hel fläskkotlett 40 kr /kg

Stockholm
Coop Forum har svensk benfri fläskkarré i bit för 29.90:-/kg.
Vi-butiken (åtminstone där jag bor) har tjocka revbensspjäll för 29.90:-/kg, picnicbog och skinkstek för 39.90:-/kilot, fransyska 69.90 och färska kycklingfiléer för 99:-/kilot.
Tror jag handlar mat lokalt den här veckan! 
Eldorado 900g kycklingbröstfile för 39,90kr/kg på willys kungälv.

Tänkte puffa lite för den här tråden, tycker det är ett jättebra initiativ!
Stockholm/Sollentuna: Gäller vecka 11 på ICA Kvantum i Sollentuna
Hushållspapper/toapapper 15 kr styck (kanske inte lchf men bra ändå)
Ost från osstkompaniet: herrgård/präst/grevé 49.90 kr/kilo med icakort
Mozzarella från galbani: 3x125 gram för 36 kronor
Prosciutto olika sorter 29.90 hg 39.90 hg (vet inte om det är så billigt men..) Serranoskinko 26.90 hg
Chumlaxfilé 34.90 för 480 gram
Färskost från Lindahls mejeri ekologisk 175 gram 2 för 28 kr med icakort
10%rabatt på icas egna ekologiska varor (tror det gäller alla icabutiker) i deras sortiment finns tex bra kokos med lågt kolhydratinnehåll!

Uppsala
Årstahallen
Kallröktlax i mindre bitar 400g tror ja det var 25 kr. köpt igår men borde finnas nu med
Willys säljer grädde för 22 kr/litern den här veckan…

Fransyska 70 kr / kg på Hemköp och LIDL.
kronfågel färsk hel kyckling 17,90kr/kg
(vid köp av varor för minst 300kr)
nybergs del fläskytterfile`69,90kr/kg
coop forum göteborg

Coop hade inget roligt den här veckan. Willys har fläskkarre utan ben i bit 35 kr / kg. Hemköp har grillad kyckling för 29 kr, kilo eller styck? Vilket brukar det vara.

Coop i Stockholm har färska kycklingdelar (lår, klubba och drumstick) för 29:90 per förpackning.

Jag har just varit på Coop Forum (Västberga) och köpt en hel kyckling för 17.90:-/kilot (när man handlar för 300:-).
Senare i veckan tänkte jag gå till Vi-butiken där jag bor och köpa en skinkstek för 39.90:-/kilot.

Jag var på Coop Forum Boländerna i Uppsala och köpte 500g mortadella-korv i hel bit för 10kr!!! Det var inte kort datum och inga läskiga ingredienser.
Bosnisk salami 650g (hel ring) gick för 20kr. Innehöll dock spårämnen natriumglutamat enl innehållsförteckningen.
Mortadellan blev jättebra korvstroganoff!
Fabricati diem, pvnc!
I alla fall på mitt Coop Forum är det de danska fläskkarréerna man vill bli av med efter allt liv i media!
500g mandel, 29:-.
Willys på Mölndalsvägen i Göteborg
Köpte 5 kg på en gång…

Stockholm
På vägen hem från Universitetet idag bläddrade jag i Metro och fick se att Götgatsbacken (f.d. Vi) hade fläskfärs för 25:- kilot. Hoppade genast av vid Slussen och köpte ett kilo! Den var fräsch och god.
Man kan ju passa på att köpa kokosfett på Götgatsbackens hälsokost samtidigt, de har ett imponerande sortiment.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Oj poppade denna tråden upp nu*L* Kul kollar med spänning
**Hovslätt, Jönköping
**
idag när jag var in på Ica Hovslätt o handlade sålde de ut 12-pack stora ägg för 9:90 kr (ord.pris 26:90 kr /pkt) pga kort datum t.o.m 7/5.
Passade på att köpa 3x12-pack för 30 kr. Som hittat!
Gick hem och satte igång att baka bröd för glatta livet, fick ihop 4 dubbla satser med olika sorters bröd och brödmuffins enligt lchf, som jag nu fryst in.
I morgon bitti när de öppnar igen, ska jag dit och köpa 5 pkt till… tänkte passa på att göra en stor sats äggmjölk, majonnäs, ostkaka, ugnspannkaka och lite mer bröd. Och resten kan vi koka eller steka.
Man får passa på när äggena är billiga.. för det är oftast dom som kostar mest i längden. :)
Jenny