Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 3535 ggr
[Lokira]
0

Jordgubbar???

Idag köpte jag årets första svenska jordgubbar, kunde inte låta bli då jag vet att de inte är särskilt LCHFvänligt…

Jag känner iallafall mig mest sugen på dem än sötsaker, bra är det väl, men kan man verkligen inte frossa i sig jordgubbar? Hur mycket/ofta är det OK att äta? De är ju också nyttiga.

Kommer kroppen att reagera mycket på det? Hur ska jag överleva sommaren utan jordgubbar, det är ju ett måste under sommaren! :)

Kalle-B
0

Jag äter jordgubbar och färskpotatis på sommaren. Man måste njuta av livet också.Cool

Man behöver ju inte vräka i sig, var och en får avgöra vad som är lagom.Skrattande

Kroppen kan bara reagera positivt på jordgubbar.Flört

[Lokira]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kalle-B Taaack för ditt svar! Jo, jag vet att man ska få unna sig ibland, men man blir ju så fast vid vad som innehåller kolhydrater och inte. jag har iallafall märkt att jag får mer problem av potatisar, pasta, ris, fullkorn och veteprodukter men inte bär, så det borde gå bra.

Märkte också nu att jag inte åt upp flera jordgubbar på en gång, som jag annars brukade göra. Hann bara med 2 idag sen tyckte jag att det fick räcka (iallafall för stunden :D)¨

Ska bli spännande och se hur min kropp reagerar på vissa saker nu under sommaren.

JAUS
0

Jordgubbar är överskattade, "förädlade" missfoster. Jag föredrar naturliga smultron. Lagom storlek har de också.

[Lokira]
0

Jaus, vi har smultron som växer i vår rabatt här, men tyvärr så vågar jag inte äta dem eftersom vi har en hund som gärna gör sina behov därborta…

Jo, det stämmer nog bra att de är i lagom storlek, men jordgubbar slår allt och jag offrar gärna lite för att få njuta av dem i sommar. Får ta tillbaka det igen sen till hösten. :)

camsve09
0

Jag kommer att äta jordgubbar i sommar - och njuta av varenda en! :-)

[CarnageCandy]
0

Förra sommaren åt jag jordgubbar med turkisk yoghurt eller keso till frukost vareviga dag! Ibland mellanmål också, lite melon kanske, och resten LCHF. Jag tränade som en galning (joggade 2 ggr per dag ibland + en timme simning varje dag) och det är väl därför jag kunde hålla mig så pass i trim, men jag tror nog jag verkligen blivit smal om jag dessutom skippat bär och så mkt mjölkprodukter… men det kändes värt det då - känns det värt det för dig att äta jordgubbar ibland så go for it!

[Lokira]
0

carnageCandy.. Jag tror och hoppas inte att jag äter jordgubbar och meloner varje dag under sommaren, kommer då att tröttna på dem. Samt så vill jag inte träna som en galning, har ingen tid och lust med det. Ska unna mig jordgubbar ibland - om jag nu kan. återstår och se. haha. Äter då helst jordgubbar som den är, inget tillbehör till.